یک عضو حلقه اسفندیار مشایی ضمن تخطئه مطلق اصولگرایان اعلام کرد جریان متبوع وی درصدد است برخی اصلاح طلبان را در فهرست انتخاباتی خود قرار دهد! 

به گزارش جهان به نقل از کیهان عباس امیری فر که دستیار مشایی در شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری محسوب می شود، در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: ما اصولگرایان را اصولگرا نمی دانیم و معتقدیم اصولگرایی مانند جناح راست سنتی شده و خاصیتش را از دست داده است. ما ناممان اصولگرا نیست. جناح راست وقتی خاصیتش را از دست داد اسمش را عوض کرد. مثلا اسمش را گذاشت آبادگران تا رسید به اصولگرایی. ما پیشنهاد کردیم در اتاق فکرمان یک اسم مناسبی برای خودمان تعیین کنیم. یک پیشنهادهایی هست اما هنوز به نتیجه نرسیده. اما قطعا اسم ما اصولگرا نیست.
نامبرده که یکی دو سال است در عرصه سیاست آفتابی شده و هیچ سابقه فعالیت سیاسی ندارد، او هرچند ادعای حمایت از احمدی نژاد را دارد اما در واقع علیه وی حرف می زند چرا که احمدی نژاد پس از انتشار فهرست آبادگران- که خود وی در تشکیل این فهرست مشارکت داشت- و پس از پیروزی آبادگران در انتخابات شورای شهر دوم، از سوی این شورا به عنوان شهردار تهران انتخاب شد و بنابراین تخطئه ناشیانه آبادگران به عنوان جناح راست، به نوعی تخطئه احمدی نژاد هم هست.
امیری فر در بخش دیگری از این مصاحبه ابتدا مدعی رقابت «حامیان دولت» با «اصولگرایان» در انتخابات مجلس نهم شد و گفت: رقابت میان ما و اصولگرایان است. در جریان اصولگرایی افرادی هستند که از قدیم مسئولیت دارند و من نمی خواهم اسمشان را ببرم، چون شما هم می دانید که چه کسانی هستند. این عده خاص از قدیم می خواهند مسئول باشند و الان هم که سنی از آنها گذشته همچنان حضور در پست ها را دوست دارند در نتیجه می خواهند مثل دوره قبل احمدی نژاد را تحت فشار بگذارند که با اصولگرایان ائتلاف کند. اما من از شما می پرسم که نتیجه دور قبل انتخابات مجلس و ائتلاف ما با اصولگرایان چه شد؟ الان مثلا در تهران چند نماینده طرفدار احمدی نژاد هستند؛ خیلی کم. پس چرا ما باید دوباره ائتلاف کنیم. لزومی ندارد. ما می آییم افراد مردمی و متقی و چهره های جدید و جوان را معرفی می کنیم. حتی ممکن است افرادی از گروههای اصلاح طلب که در حاشیه هستند در لیست ما قرار بگیرند(!)
خبرنگار با تعجب پرسید «یعنی اصولگرایان در این فهرست نیستند اما ممکن است اصلاح طلبان باشند؟ یاللعجب!» که وی پاسخ داد: بله! تمام اصلاح طلبان که با نظام مشکل ندارند. تمام آن ۱۳ میلیون رای دهنده که ضدانقلاب نیستند، اما آنها که به نام اصولگرایی می خواهند تا آخر عمر قیم مردم باشند قطعا در این لیست نیستند چرا که می خواهند تا آخر عمر نماینده مردم باشند(!)
خاطرنشان می شود با همین سناریوی انحرافی در انتخابات شورای شهر سوم بود که فهرست اصولگرایان دچار دودستگی شد و به اعتبار همین مسئله هم شماری از اصلاح طلبان وارد شورای شهر تهران شدند و هم اعتبار دولت به خاطر ناکامی فهرست «رایحه خوش» مورد خدشه واقع شد.
امیری فر در مصاحبه با شرق همچنین از طراحی کسب دوسوم کرسی های مجلس توسط جریان متبوع خبر داد و در عین حال گفت خبر هدفگذاری مشایی برای کسب دوسوم کرسی های مجلس دروغ و فتنه است. وی ابتدا درباره شانس پیروزی طیف متبوع خود در انتخابات مجلس گفت «من با شما شرط می بندم [!!] که این فهرست رای می آورد». خبرنگار می پرسد « برای چند کرسی هدفگذاری کرده اید» و او جواب می دهد «ما دوسوم کرسی ها را به دست می آوریم. شما بدانید این طیف در مجلس آینده اکثریت مطلق خواهد بود.»
اما چند سطر بعد وقتی خبرنگار می گوید «اگر یادتان باشد قبلا گفتند مشایی برای کسب حدود دوسوم کرسی های مجلس هدفگذاری کرده» که امیری فر این بار با تکذیب اظهارات خود می گوید: این هم یکی از دروغ هایی است که از قول ایشان گفته اند. القای شبهه یکی از عوامل فتنه و نوعی رودررویی با دولت است.(!)
دستیار مشایی در این مصاحبه همچنین با ادعای کذب دیگری گفت: ایشان (مشایی) شکایت هم که می کند رسیدگی نمی شود مثل شکایت از شریعتمداری کیهان.
کیهان ضمن تکذیب ادعای امیری فر، آمادگی کامل خود را برای حضور در دادگاه اعلام می نماید البته مشروط بر آن که اگر تخلفات متعدد مشایی و تیم وی محرز شود، او و هم قطارانش پشت رئیس جمهور پنهان نشده و مجازات تخلفات خود را بپذیرند. کما اینکه شکایت قبلی مشایی از کیهان نیز با دفاع مستند مدیر مسئول کیهان از سوی دادگاه و هیئت منصفه بی اساس شناخته شد.

 

نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 1st می 2011 | ۹۱۹بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.