یک مقام مسئول در دولت از تمهیدات ویژه حراست مرکزی وزارت علوم برای مبارزه جدی با کشف حجاب و بدحجابی ها در دانشگاههای کشور خبر داد.
این مقام مسئول در گفتگو با خبرنگار سیاسی جهان گفت : امروز ابلاغیه ای از سوی حراست کل وزارت علوم صادر شد مبنی بر اینکه با مصادیق بدحجابی و کشف حجاب به صورت جدی و قاطعانه برخورد و تمرد مدیران کمیته های انضباطی دانشگاهها به حراست کل گزارش شود.
این مقام مطلع با بیان اینکه مسائل مربوط به کشف حجاب در دانشگاهها به خصوص دانشگاه تهران بحث امروز و دیروز نیست، تصریح کرد: جریان سازماندهی شده ای بعد از ۲۲بهمن سال گذشته حرکات خزنده خود در دانشگاههای کشور را آغاز کرد.
وی ادامه داد: این جریان از سوی حراست مرکزی وزارتخانه شناسایی و به مسئولین دانشگاه نیز تذکر داده شد تا برخورد جدی با این تحرکات صورت بگیرد.
این مقام مسئول تاکید کرد: اما به واسطه اینکه حراست در دانشگاه وظیفه اش نظارتی است تا اجرایی ، مواردی که در دانشگاه شناسایی می شد  به کمیته انضباطی معرفی می شد که متاسفانه به خاطر غلبه رویکرد غیر دینی در این کمیته ها با مصادیق کشف حجاب برخورد خاصی صورت نگرفت.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار جهان مبنی بر اینکه پس چرا این روزها موجی از شعار مبارزه با بدحجابی ها و کشف حجاب ها در دانشگاهها دیده می شود، تاکید کرد: تا وقتی این مسائل رسانه ای نشده بود هیچ یک از مسئولان کمیته های انضباطی و شورای های فرهنگی دانشگاهها دغدغه و اراده ای نداشتند حال که این مسئله دغدغه نمایندگان مجلس شده و به رسانه ها راه پیدا کرده است آقایان مجبورند که خود را موافق با مبارزه با بدحجابی نشان دهند.
وی در ادامه گفت: وقتی کمیته های انضباطی و مسئولان دانشگاهها تذکرات را جدی نگرفته و حتی بی محلی نشان می دهند مسلما وقتی نیروی حراست یک دانشگاه به یک دانشجوی بی حجاب تذکر دهد او را مسخره خواهند کرد.
گفته می شود صدور این بخش نامه به دنبال گزارش های متعدد جهان از وضعیت بی حجابی در برخی از دانشگاههای تهران صورت گرفته است.

 

نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 11th می 2010 | ۱۰۵۴بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.