هیأت وزیران که روز گذشته با حضور دکتر احمدی نژاد تشکیل جلسه داد، در راستای کوچک سازی دولت و برای اجرای حکم ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه، جزییات ادغام وزارتخانه های «راه و مسکن»، «نیرو و نفت»، «صنایع و معادن و بازرگانی» و «رفاه امور اجتماعی و کار و امور اجتماعی» را تعیین کرد.

به گزارش «تابناک»، بنا بر مصوبه هیأت وزیران، وزارت نفت با همه امکانات، ‌تجهیزات،‌ اموال منقول و غیرمنقول و نیروی انسانی و تعهدات مربوط در وزارت نیرو ادغام شد.

بنابراین، کارگروهی متشکل از وزیر نیرو، معاونان برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تشکیل شد تا نسبت به تهیه تشکیلات جدید و تعیین تکلیف اموال، امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و اختیارات و وظایف جدید، اقدام و نتیجه برای گذراندن مراحل قانونی به هیأت وزیران داده شود.

به این ترتیب، با تصویب هیأت وزیران، وزارت صنایع و معادن با همه امکانات، تجهیزات، اموال منقول و غیر منقول و نیروی انسانی و تعهدات مربوط در وزارت بازرگانی ادغام شد.

همچنین بر پایه این مصوبه، کارگروهی متشکل از وزیر بازرگانی، معاونان برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تشکیل می شود تا نسبت به تهیه تشکیلات جدید و تعیین تکلیف اموال، امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و اختیارات و وظایف جدید، اقدام و نتیجه را برای گذراندن مراحل قانونی به هیأت وزیران ارایه کند.

بنا بر مصوبه دولت، وزارت راه و ترابری نیز با همه امکانات، تجهیزات، اموال منقول و غیر منقول و نیروی انسانی و تعهدات مربوط در وزارت مسکن و شهرسازی ادغام و «وزارت مسکن و شهرسازی و راه و ترابری» نامیده می شود.

همچنین با تصویب هیأت وزیران، وزارت رفاه و تأمین اجتماعی با همه امکانات، تجهیزات، ‌اموال منقول و غیر منقول و نیروی انسانی و تعهدات مربوط در وزارت کار و امور اجتماعی ادغام شد.

بنابراین، کار گروهی متشکل از وزیر کار و امور اجتماعی، معاونان برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تشکیل شد تا نسبت به تهیه تشکیلات جدید و تعیین تکلیف اموال، امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و اختیارات و وظایف جدید اقدام و نتیجه برای گذراندن مراحل قانونی به هیئت وزیران ارایه شود.

گفتنی است، با توجه به این مصوبه هیأت وزیران، عملا دوران مسئولیت آقایان محرابیان، محصولی و میرکاظمی در دولت دهم پایان یافته تلقی می شود.

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 9th می 2011 | ۹۶۶بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.