“عماریون”- محور اصلی سخنان خطیب نماز جمعه این هفته تهران هم جریان انحرافی و اقدامات جنجال برانگیز آن بود.

وی در خطبه های امروز جریان انحرافی را حلقه ای محدود دانست که در پی اهداف انتخاباتی است با این حال این کارها از دید مردم مخفی نیست و یک روز نظام و مردم به حساب اینها خواهند رسید.

به گزارش مهر، آیت الله احمد جنتی با اشاره به اتفاقات رخ داده در هفته های گذشته مبنی بر عزل وزیر اطلاعات که مخالفت مقام معظم رهبری را به دنبال داشت، گفت: این مسئله افکار عمومی رابه خود مشغول کرد و در داخل و خارج یک عده به شادی نشستند و خیال کردند جدایی و تفرقه ایجاد می شود .

وی افزود: عده ای هم ناراحت و عصبانی شدند و غصه خوردند، تذکر دادند، ملاقات کردند و اقدامات زیادی انجام شد. این مطلب غیر منتظره و مورد توقع ما نبود اما اتفاق افتاد.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: اما نباید از آن ساده گذشت در تحلیل ها باید دید چطور این مسئله تحلیل می شود غائله با یک حرکت عملی و سخنرانی خاتمه پیدا کرد آرامش به وجود آمد و دلها آرام شد و آنها که امیدوار شده بودند ناامید شدند. اما چهره هایی که ناشناخته بودند خودشان را نشان دادند و حقیقت هایی آشکار شد.

خطیب جمعه تهران یادآور شد: ما نباید دغدغه این مسائل را داشته باشیم این اتفاقات می افتد و تمامی هم ندارد. همواره هم با پیروزی اسلام و انقلاب همراه بوده است. اینها تلخی هایی بوده که میوه شیرین به بار آورده است و اسلام، انقلاب و ولایت فقیه به دنبال آن تقویت شده است.

جنتی خاطر نشان کرد: تنها جنگ نیست که تلخی دارد، جنگ روانی نیز چنین است، فتنه هم جنگی بود که ختم به خیر شد. دشمنان داخلی و خارجی نباید با این اتفاقات خوشحال شوند. باید به این نکته توجه کنند اول اینکه مردم ما برای ارزش ها جان می دهند و با هیچ کس عقد اخوت نبسته اند. دیگر اینکه مملکت، مملکت ولایت فقیه است.

وی ادامه داد: هر کس تا مادامی که در این مسیر حرکت می کند مردم او را قبول دارند و جانشان را برایش نثار می کنند اما اگر پایش را کج گذاشت حمایت های مردمی از بین می رود.

جنتی با اشاره به ماجرای فتوای تحریم تنباکو توسط میرزای شیرازی گفت: دشمن از ولایت فقیه سیلی خورده است که این قدر وحشت دارد.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: ولی فقیه کسی است که هوای نفس بر او حاکم نیست و تنها خدا بر وجود او حاکم است. کسی است که مصلحت را رعایت می کند و هر جا بداند مصلحتی از بین می رود جلوی آن را می گیرد.

خطیب جمعه تهران با طرح این سئوال که ولایت فقیه را چه کسی باید تعریف و تفسیر کند، گفت: یک عده به نفع اهداف پلید سیاسی خودشان ولایت فقیه را تفسیر می کنند در حالیکه این علما و اسلام شناسان هستند که باید ولایت فقیه را تعریف و تفسیر کنند و کسی به خود حق ندهد تا به نفع مقاصد سیاسی خود تفسیری برای ولایت فقیه داشته باشد.

وی یادآور شد: ولایت فقیه آنجا که مصلحت می بیند وارد عمل می شود تجربه ۳۲ ساله نشان داده است که ولایت فقیه حلال مشکلات است. هر جا کار خوبی انجام شود تقدیر می کند و هر جا قدری برخلاف مصلحت اقدامی شود تذکر کتبی، شفاهی و غیابی می دهد اگر اثر کرد و عملی شد بسیار خوب و اگر نشد اعمال ولایت می کند و این اعمال ولایت در همه بحران ها کارساز بوده است.

جنتی تاکید کرد: یک عده خیال می کنند اگر اتفاقی افتاد مملکت به بن بست می خورد نه خیر مملکت بن بست ندارد. شرع و قانون اساسی همه چیز را مشخص کرده و ولی فقیه تابع شرع و قانون است.

وی گفت: اگر این عده مردم و ولایت فقیه را در نظر بگیرند نباید گرد یک نفر حلقه بزنند و انحرافات را به وجود آورند . آیا خیال می کنند می توانند برخلاف مصالح مملکت و نظر ولایت فقیه اقدامی کنند. اینها مقدار زیادی از کارهایی که می کنند مقدمه انتخابات است این پول های کلان که جذب و توزیع می کنند از دید مردم مخفی نیست و یک روز همین نظام و مردم به حساب اینها می رسند. اگر امروز به گونه ای است که مصلحت نیست با آنها برخورد شود، همان طور که به حساب گذشتگان رسیده شد به حساب آنها رسیده می شود و حرفی در آن نیست.

امام جمعه تهران ادامه داد: اینها از یک طرف با پول و روابط کار می کنند و از طرف دیگر روی خوش به بیگانگان و چراغ سبز به آمریکایی ها نشان می دهند و از طرف دیگر کارهای ناجور و ناپسند انجام می دهند.

وی با اشاره به ادعای تشرف این گروه خدمت حضرت ولی عصر (عج) گفت: کسی را عزل می کنند می گویند آقا فرمودند طرف مقابل فکر می کند مقصود ولی امر است اما می گویند نه “آقا امام زمان (عج)” دستور دادند!

جنتی گفت: اینها به راههای ناجور و طلسم و کارهای رمالی متوسل می شوند و دشمنان این را دست گرفته اند فکر می کنند در نظام این کارها انجام می شود.

وی با رد اینکه چنین اقداماتی در دولت و مقامات مسئول کشور انجام شود، گفت: فقط یک عده که یک حلقه هستند چنین اقداماتی می کنند همان ها که خودشان خراب می شوند می خواهند دیگران را هم خراب کنند نباید به حساب کسان دیگری گذاشته شود اینها محدود و انگشت شمارند و بال و پرشان دارد قیچی می شود فکر نمی کنم بتوانند خیلی دوام بیاورند.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نمایشگاه کتاب در تهران و بازدید رهبر انقلاب از این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: بازدید مقام معظم رهبری نشان می دهد نظام جمهوری اسلامی چه بهایی به کتاب می دهد که بالاترین مقام کشور دو سه ساعت برای بازدید از نمایشگاه وقت صرف می کند. دنیا بداند یکی از چیزهایی که جمهوری اسلامی به آن اهمیت می دهد مسائل فرهنگی و دینی است.

جنتی در خطبه اول نماز جمعه امروز نیز در خصوص جنگ اسلام و کفر گفت: جنگ کفر با انبیا، جنگ با خداست در آغاز خلقت خدا آدم را هشدار داد که شیطان فریبت ندهد در غیر این صورت گرفتار تبعات آن خواهی شد.

وی ادامه داد: از اول خلقت دو صف خدا و یارانش و شیطان و یارانش کشیده شده است لذا تصدیق و تکذیب انبیا تصدیق و تکذیب خداست. یکی از گرفتارهای کسانی که در جهنم هستند هم بند بودن با شیطان است.

نوشته شده توسط در تاریخ جمعه, 13th می 2011 | ۱۱۱۳بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.