رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار اخیرش با رییس‌جمهور گفت: این دیدار برای تنظیم روابط بین قوا و در محضر رهبر انقلاب انجام شد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی در حاشیه احداث فاز یک طرح جامع بهارستان در جمع خبرنگاران گفت: اختلاف نظر در مسائل تخصصی بین مجلس و دولت، غیرطبیعی نیست.

وی تاکید کرد: روشن است که مرجعیت این اختلاف، باید براساس قانون اساسی انجام شود و این مرجع همان شورای نگهبان است.

وی با استناد به اصل ۱۱۰ قانون اساسی گفت: حل اختلافات و تنظیم قوا همان‌طور که در اصل ۱۱۰ قانون اساسی مورد تاکید قرار گرفته است، با مقام معظم رهبری است و ایشان تنظیم کننده روابط بین قوا هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از نظر ما اختلاف نظر به وجود آمده حل شده است.

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در تشریح دیدارش با رییس جمهور گفت: این دیدار در راستای تنظیم روابط بین قوا انجام شد و پایه‌ی کار نیز تفسیر شورای نگهبان بود و ما باید همه ملتزم به تفسیر شورای نگهبان باشیم.

لاریجانی با ابراز بی‌اطلاعی از ارائه لوایح ادغام وزارتخانه‌ها گفت: درباره زمان ارائه لایحه از سوی دولت اطلاعی ندارم ولی وزرایی که در طرح ادغام قرار دارند باید از مجلس رای اعتماد بگیرند.

وی با اشاره به نامه‌ی رییس‌جمهور مبنی بر برکناری وزرای کار، صنایع و نفت گفت: برکناری وزرا از اختیارات رییس‌جمهور است و این جنبه‌ بحث مورد اختلاف ما نیست.

رییس مجلس در پایان از انجام دیدارش با رییس‌جمهور در حضور رهبر معظم انقلاب خبر داد.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 14th می 2011 | ۱۱۴۵بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.