سخنگوی قوه قضائیه:/۵
پرونده ۳۰ جاسوس دستگیر شده مانند سایر پرونده‌ها رسیدگی می‌شود

خبرگزاری فارس: سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده ۳۰ جاسوسی که به تازگی دستگیر شده‌اند هم مانند سایر پرونده‌ها در دستگاه قضایی رسیدگی خواهد شد.


گزارش تصویری مرتبط

——————————-

به گزارش خبرنگار قضایی فارس غلامحسین محسنی‌اژه‌ای عصر امروز در نشست خبری خود به عنوان سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره رسیدگی به پرونده ۳۰ جاسوسی که به تازگی توسط دستگاه‌های اطلاعاتی دستگیر شده‌اند گفت: این پرونده هم مانند سایر پرونده‌های موجود در دستگاه قضایی رسیدگی خواهد شد.

وی ادامه داد: پس از آنکه پرونده به دستگاه قضایی بیاید به یک شعبه تحقیق ارجاع می‌شود و پس از انجام تحقیقات برای آن دسته از افرادی که بی‌گناه باشند قرار منع تعقیب صادر خواهد شد و برای آن دسته از افرادی که مجرم شناخته شود کیفر خواست صادر خواهد شد و به دادگاه خواهد رفت.

وی گفت: البته در پرونده‌هایی که نظیر این پرونده موضوع امنیتی باشد برخی از کارشناسان مسائل امنیتی نیز به کمک قضات خواهندآمد و برخی نظرات کارشناسی خود را برای پیشبرد بهتر پرونده ارائه خواهند داد که در این پرونده هم همین اتفاق خواهد افتاد.

* غربی‌ها عادت دارند جرایم خودشان را فراموش کنند و احکام اسلامی را زیر سوال ببرند

دادستان کل کشور در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه به تازگی باز هم غربی‌ها اجرای احکام الهی مانند قصاص را دستاویز خود قرار داده و بر علیه کشورمان جو سازی سیاسی کرده‌اند گفت: این کار غربی‌ها تازگی ندارد و سالهاست که جرایم خودشان را فراموش کرده‌اند و بجای آن احکام الهی ما را زیر سوال می‌برند.

وی با اشاره به این مطلب که مجازات اسلامی همانگونه که در قرآن گفته شده به نفع مجرم و جامعه است گفت: باید از غربی‌ها پرسید نظر آنها درباره مجازات فردی که بمبی به خود می‌بندد و وارد یک مکان می‌شود و صدها نفر را به واسطه انفجار آن بمب مجروح می‌کند و کشد چیست آیا آنها معتقدند که باید این فرد را آزاد کرد و اگر آنها را قصاص کنیم عدالت رعایت نشده است.

* حکم قصاص مرد اسید‌پاش حتما اجرا خواهد شد

محسنی اژه‌ای تصریح کرد: حکم قصاص مرد اسید پاش که دختر جوانی را به واسطه هوس‌های نفسانی خود از زندگی محروم کرده قطعا اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در اجرای احکام قصاص عضو کار اجرا نسبت به قصاص نفس بسیار سخت‌تر است زیرا اجرا کننده باید تمام تلاش خود را بکار ببندد که ذره‌ای نسبت به حکم صادر شده از سوی دادگاه افزایش نداشته باشد.

وی گفت: درباره این پرونده آمده است بینایی هر دو چشم این مرد باید از بین برود اما اجرا کننده از آنجا که بیم می‌رود که اجرای قصاص به سایر بخش‌های جسم این فرد هم ضرر وارد کند اجرای حکم را به تاخیر انداخته تا در زمان دیگر و پس از اندیشیدن تمهیدات بیشتر حکم اجرا شود.

* بودجه قوه قضائیه جهشی افزایش یافته است

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره افزایش بودجه دستگاه قضا گفت: همانطور که در رسانه‌ها آمده است می‌توان گفت: بودجه امسال دستگاه قضا با همکاری دولت و مجلس به صورت افزایش جهش یافته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در بخش عمرانی بودجه دستگاه قضایی بیش از دو برابر افزایش داشته است و امیدواریم با توجه به این افزایش‌ها بتوانیم رضایت عمومی مردم را از دستگاه قضایی بالا ببریم.

* استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای ممنوع است

دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود درباره طرح‌های جدید نیروی انتظامی در چند هفته اخیر و در راستای جمع‌آوری تجهیزات ماهواره‌ای گفت: براساس قانون استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای جرم است.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در آن محل‌هایی که این تجهیزات به صورت آشکار در جلوی دید باشد به مصداق بروز جرم مشهود ورود پیدا خواهد کرد و این تجهیزات را جمع خواهد کرد.

وی گفت: در آنجاهایی که جمع‌آوری این تجهیزات نیازمند ورود نیروی انتظامی به خانه شهروندان باشد قطعا نیازمند کسب مجوز قضایی و باید پس از کسب مجوز قضایی این ورود انجام بگیرد.

* نمی‌دانم چرا اعدام ۷ سارق مسلح را غربی‌ها سیاسی جلوه می‌دهند

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره این موضوع که غربی‌ها اخیرا اعدام ۷ سارق مسلح در اصفهان را سیاسی جلوه داده‌اند و عنوان کرده‌اند این افرادی که اعدام شده‌اند متهمان سیاسی بوده‌اند گفت: نمی‌دانم چرا غربی‌ها چنین اقداماتی را انجام می‌دهد و چنین جوسازی‌هایی را انجام می‌دهند.

وی گفت: مردم اصفهان شاهد بودند که افرادی که در هفته‌های اخیر حکم قصاص آنها اجرا شد کسانی بودند که در چندین مورد باعث ایجاد رعب و وحشت در میان شهروندان اصفهانی‌ شده بودند و در چندین مورد سرقت مسلحانه انجام داده بودند.

وی گفت: ما تلاش داریم در قوه قضائیه جرایمی که به طور خشن وقوع پیدا می‌کند مانند سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و آدم‌ربایی را خارج از نوبت رسیدگی کنیم و در اجرای احکام آنها قاطعیت داشته باشیم.

* حکم بقایی باید در دادگاه تجدید نظر تایید شود

محسنی اژه‌آی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره حکمی که برای بقایی رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده و این فرد به این حکم اعتراض کرد گفت: اینکه ایشان بگویند این حکم را قبول ندارند حرف صحیحی نیست ایشان می‌توانند اعتراض کنند و در دادگاه تجدید نظر به اعتراضشان رسیدگی شود.

وی افزود: البته این نکته قابل توجه است که تا زمانیکه حکم قطعی نشود این امکان وجود دارد که ایشان به شغل قبلی خود ادامه دهند و حکم را اجرا نکنند.

* سه متهم درباره سی دی ظهور نزدیک است در بازداشت به سر می‌برند

دادستان کل کشور در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آخرین اخبار درباره رسیدگی به پرونده سی دی ظهور نزدیک است چیست گفت: از آغاز رسیدگی به این پرونده ۶ متهم دستگیر شدند.

وی ادامه داد: پس از انجام تحقیقات ابتدایی و بررسی‌های اولیه سه متهم با قرار وثیقه مناسب آزاد شدند اما سه متهم دیگر هنوز در مرحله تحقیقات اولیه به سر می‌برند و در بازداشت هستند.

محسنی اژه‌ای گفت: پس از تکمیل شدن تحقیقات قطعا برای این پرونده قرار کیفر خواست صادر خواهد شد و متهمان به دادگاه می‌روند.

محسنی‌ اژه‌ای در خاتمه افزود: برای یکی از پرونده‌های مربوط به کودک‌آزاری کیفرخواست صادر شده و این پرونده به دادگاه رفته است.

 

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 23rd می 2011 | ۱۰۶۷بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.