متکی در پاسخ به فارس خبر داد؛

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد بیش از ۱۰ کشور در سطح رؤسای جمهور، معاونان رؤسای جمهور و وزرا در چهاردهمین اجلاس سران گروه ۱۵ در تهران شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، منوچهر متکی وزیر خارجه کشورمان جمعه در حاشیه بازدید از بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در خصوص سطح هیئت‌های شرکت‌کننده در چهاردهمین اجلاس سران گروه ۱۵ که در ۲۷ اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود، گفت: بیش از ۱۰کشور در سطح رؤسای جمهور، معاونان و وزرا در این اجلاس شرکت می‌کنند. وقتی حد نصاب را در چارچوب کاری ۶ کشور داریم این حضور (اجلاس تهران) حضوری پررنگ و قوی است.
وی یادآور شد: البته همه کشورها در سطوح دیگر نیز در این اجلاس شرکت می‌کنند.
وزیر خارجه افزود: حرکتی را آغاز کردیم که گروه ۱۵ یک جهش جدیدی بر اساس تدوین نقشه راه جدید و مکانیسم‌ها وراهکارهایی که همکاری‌های اقتصادی بین کشورهای عضو گروه را ارتقا ببخشد،داشته باشد و این مجموعه با توان اقتصادی بتواند در حوزه منطقه‌ای و جهانی ایفای نقش کند.
وی در پاسخ به پرسشی در خصوص مذاکره تلفنی اوباما و میدویدیف که عنوان شده تحریم‌ها علیه ایران در دستور کار جدی‌تری قرار گیرد اظهار داشت: ما توصیه‌هایمان را به همه طرف‌ها کردیم که راه کدام و چاه کدام است. اگر صدها چراغ دارد و بیراهه می‌رود بالاخره می‌افتد و جزای خود را می‌بیند.
وزیر خارجه کشورمان تجربه کردن تجربه‌های شکست خورده را کار عقلا و سیاستمداران شاخص و برجسته ندانست و افزود: امیدواریم به واقعیات تمکین کنند و راه درست و صحیح و مورد توافق همه طرف‌ها را انتخاب کنند.
وزیر خارجه راه یکجانبه را راهی شکست خورده خواند و افزود:‌ راه ناعادلانه، راه به مقصد نارسیده است.
متکی همچنین بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را نمایش غرور، شکوه،‌عظمت و توانمندی ملت ایران خواند.
مشروح این اظهارات متعاقبا ارسال می‌شود.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 15th می 2010 | ۹۴۵بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.