شاید روزی که رهبر معظم انقلاب پیش بینی کردند، بیداری مردم جهان از کشورهایی همچون مصر و لیبی و یمن به سمت اروپا گسترش می باید کمتر کسی فکر می کرد با این سرعت پیش بینی آیت الله خامنه ای به وقع بپیوندد.

اسپانیا اولین کشوری بود که زمینه پیش بینی مقام معظم رهبری را فراهم کرد و هزاران نفر

از مردم مادرید در میدان “پورت دل سول”  و بر ضد تمامی احزاب سیساسی و سیاست های کلان اقتصادی تظاهرات کردند. منابع خبری این تجمع مردم مادرید را با تجمع مردم مصر در میدان تحریر مقایسه می کنند.

اسپانیا یکی از عقب مانده ترین کشورهای اروپایی است که از نظر اقتصادی به همراه پرتغال ضعبف ترین اقتصاد را در اروپا دارد.
به گزارش روزنامه میدل ایست آن لاین، سرانجام جنبش مردمی در اسپانیا از خواب بیدار شد و معترضان اسپانیایی به سبک کشورهای عربی تظاهرات گسترده برگزار کرده اند.
این تجمعات بزرگترین اعتراض مردمی از سال ۲۰۰۸ تا کنون است. منابع خبری از برخورد خشن و دور از انسانیت پلیس مادردید با دانشجویان و مردم معترض خبر می دهند.
نکته مهم در اعتراضات اسپانیا حضور اقشار مختلف مردم از جمله دانشجو، مهاجر و کارگر بوده است که اکثر آنها بیکار هستند و یکی از مطالباتشان موضوع اشتغال است.  مردم اسپانیا خواهان جامعه ای هستند که در آن شرایط اقتصادی و معیشتی بهتر، عدالت اجتماعی بیشتر و اشتغال زایی سازنده وجود داشته باشد. انها به این نتیجه رسیده اند که با یک سیستم فاسد ناکارآمد نمی توان عدالت اجتماعی و رفاه اقتصادی را تجربه کرد؛ از اینرو مجبور شده اند با تظاهرات مسالمت آمیز این دو را به مطالبه کنند.
پس از مادرید این بار نوبت به مردم یونان رسید تا مردم، در آتن پایتخت این کشور دست به تظاهرات بزنند و بر علیه سیاست های سیاسیون خود اقدامات اعتراض آمیز انجام دهند. مردم اتن به شدت با سیاست های اقتصادی دولت خود مخالف هستند و تا رسیدن به اهداف خود از پای نخواهند نشست.
گرجستان دیگر کشوری بود که مردم خود را در تفلیس پایتخت خود، برآشفته دید.
پیش بینی مقام معظم رهبری خیلی زود به وقوع پیوست و به نظر می رسد این موج بیداری که تازه به اروپا وارد شده است کشورهای دیگر را هم در خواهد نوردید و جهانیان  را بیدار خواهد کرد.


در حالی این موج انقلابی به قاره سبز رسیده است که به نظر می رسد “بهار عربی” در حال نفوذ در قلب اروپاست و می توان از آن به عنوان “تابستان اروپا” یاد کرد.

نوشته شده توسط در تاریخ جمعه, 27th می 2011 | ۹۸۹بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.