خبرگزاری فارس: مرحله زمینی رزمایش پیامبر اعظم (ص) سپاه در محلی انجام شد که تردد اکثر کشتی‌های نفتکش دنیا از آن انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس، دشمن فرضی در این مرحله از رزمایش، برای نفوذ به عمق ساحل جمهوری اسلامی ایران، عملیات هلی برن در عقبه نیروهای خودی انجام می‌دهد و تهاجم همه جانبه نیروی زمینی سپاه پاسداران برای موفق نشدن دشمن و همچنین انجام عملیات ضد هلی برن و اجرای آتش پر حجم به عمق مواضع دشمن، جلوه‌ای خاص به رزمایش امروز داد.

در این مرحله فرض بر اینست که درگیری شدید میان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی دشمن، برای باز نگهداشتن تنگه هرمز به وجود آمده است و دشمن برای کاهش حجم آتش و همچنین پیشروی خود تلاش می کند سرپلی از شرق تنگه هرمز باز کند و به تثبیت مواضع خود بپردازد.
به گزارش فارس، ساحل شرقی‌ترین نقطه تنگه هرمز تا کشور عمان، ۵۲ کیلومتر فاصله دارد و بیشترین کشتی‌های نفتکش و تجاری از آبراهه تنگه هرمز حرکت می‌کنند که دقیقاً همین نقطه‌ای است که رزمایش در حال برگزاری است. ساحل شرقی تنگه هرمز محل عبور بیشترین کشتی‌های نفتکش و تجاری است.

طول ساحل این مرحله از رزمایش که شاهد آتش پرحجم نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، ۱۳۰ کیلومتر است و سپاه با تاکتیکی بسیار نوین با برقراری لایه‌های مختلف دفاعی از جمله لایه‌های نقطه‌ای و موزائیکی، دشمن را مجبور به عقب نشینی می‌کند.
در این مرحله عملیات، نیروهای ویژه و واکنش سریع سپاه که نیروهایی خودکفا و خوداتکا هستند، تلاش می‌کنند با امکانات نوینی که در اختیار دارند، سیستم فرماندهی و انسجام دشمن را مختل کنند.

سردار عبدالله عراقی جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه و سخنگوی بخش زمینی رزمایش پیامبر اعظم (ص) در این خصوص به فارس گفت: این مرحله از رزمایش به صورت “دفاع از ساحل ” و به انحاء مختلفی چون نقطه‌ای و پوششی انجام می‌شود.
وی یادآور شد: عملیات زمینی امروز با پشتیبانی بخشی از نیروی هوایی سپاه برگزار شده است.

نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 28th فوریه 2010 | ۱۵۱۹بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.