امام خمینی (ره) : کاخ نشینی خوی خودش را هم می آورد

کاخ نشینان کمیته امداد چگونه به داد کوخ نشینان می رسند؟ + عکس

 

 

“صراط” – چندی قبل از قول وزیر جهاد کشاورزی خبری در رسانه ها با عنوان ” کاخ شیشه ای وزارت جهاد برای کمک به کشاورزان فروخته می شود” منعکس گردید.

این خبر ناخودآگاه ذهن را به شمال شرق تهران و ساختمانهای کمیته امداد در سوهانک می کشاند.

ساختمان مرکزی کمیته امداد امام(ره) در سوهانک

درباره این ساختمانها موارد زیادی مطرح شده است به گونه ای که یکی از مسئولان کمیته امداد اظهار می‌کند: زمین این ساختمانها اهدایی است و این نهاد تنها هزینه ساخت آن را متقبل شده است.

به گزارش صراط نیوز اینها در حالی است که عملیات ساختمان سازی در آن، کماکان در جریان است. با همه این اوصاف داشتن این ساختمانهای مجلل در شان نهادی که خود را حامی کوخ نشینان می داند، نبوده وشایسته است مسئولین دلسوز کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در اقدامی مشابه و انقلابی، این ساختمانها را که براستی خوی کاخ نشینی را به بار می آورد تخلیه و مبلغ حاصل از فروش آن را به محرومان جامعه کمک نمایند.

در کتاب آب، آیینه، آفتاب که مجموعه خاطرات مقام معظم رهبری است، می خوانیم:

“یکی از وزرا انواع و اقسام سنگ های گران قیمت کشور را در نمای وزارتخانه اش به کار برده بود.من او را خواستم و به او گفتم: شما چرا این کار را کردی؟ او گفت: مسافران خارجی وقتی به وزارتخانه می آیند و سنگ ها جلو چشمشان قرار می گیرد، باعث جذب مشتری می شود! گفتم: شما را به خدا آیا این منطق قابل قبول است؟! این همه خرج کنیم برای اینکه مشتری پیدا کنیم؟! شما می توانید در سالن اصلی وزارتخانه انواع و اقسام سنگ هایتان را به شکل خیلی بدیع و زیبا به نمایش بگذارید، هر مهمانی که آمد، به عنوان ادای احترام، او را به آن جا ببرید تا سنگ ها را تماشا کند، هم تماشا و هم جذب مشتری است. این کارها بهانه ای است برای تجمل سازی و اصلاً مناسب نیست.”

 

 

کاخ نشینان و کوخ نشینام در کلام امام خمینی (ره)
– ما باید کوشش کنیم که اخلاق کاخ‏نشینى را از این ملت بزداییم
– اکثر این خویهای فاسد از طبقه مرفه به مردم دیگر صادر شده است.
– طبع کاخ نشینی منافات دارد با تربیت صحیح، منافات دارد با اختراع و تصنیف و تألیف و زحمت.
– ما وقتی که در مذهب خودمان ملاحظه می کنیم که فقه ما آن طور غنی است، و فلسفه ما آن طور غنی است، [می بینیم] اشخاصی که این فقه را به این غنا رساندند،و آن اشخاصی که این فلسفه را به این غنا رساندند کاخ نشینان  نبودند، کوخ نشینان بودند.
– تزلزلی که در بین کاخ نشینها هست در بین کوخ نشینها نیست، آرامشی که این طبقه محروم دارند، آن طبقه ای که به خیال خودشان در آن بالاها هستند ندارند.
– ما در طول مشروطیت از این کاخ نشینها خیلی صدمه خوردیم.مجلسهای ما مملو از کاخ نشین بود، و در بینشان معدودی بودند که کوخ نشینها بودند؛ و همین معدودی از کوخ نشینها بودند که از خیلی از انحرافات جلوگیری می کردند.
– ما _ بحمدالله _ امروز همه دست اندر کارهایمان کاخ نشین نیستند، دولت ما یک دولت کاخ نشین نیست.آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که باید  فاتحه دولت و ملت را بخوانیم.
– آن روزی که رئیس جمهور ما _ خدای نخواسته _ از آن خوی کوخ نشینی بیرون برود و به کاخ نشینی توجه بکند، آن روز است که انحطاط برای او و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می شود.
– کاش کاخ نشینان حال دردمندان ما را مشاهده می کردند، تا به جنایات دولت جبار آمریکا دامن نزنند!
– شما طبقه جوان برومند زاغه نشین، بر آن اشخاص کاخ نشین شرافت دارید، و شما هستید که اسلام را حفظ کردید.
– یک موی سر این کوخ نشینان و شهید دادگان به همه کاخ ها و کاخ نشینان جهان شرف و برتری دارد .
منبع : صراط
نوشته شده توسط در تاریخ جمعه, 17th ژوئن 2011 | ۱۷۸۴بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.