سحرگاه امروز؛

اولین تصاویر ماهواره «رصد» دریافت شد

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، رضا مظفری‌نیا رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه اولین تصاویر ماهواره‌ای و اطلاعات تله متری سحرگاه امروز یک شنبه از ماهواره رصد دریافت شد، گفت: مأموریت ماهواره رصد که برقراری ارتباط و دریافت فرامین از ایستگاه‌های زمینی، تصویربرداری از زمین و ارسال تصاویر به همراه اطلاعات تله متری به ایستگاه‌های زمینی است، اولین اطلاعات خود را که حاوی وضعیت زیرسیستم‌های ماهواره رصد است، به این ایستگاه‌ها ارسال کرده است.

وی افزود: دریافت اطلاعات نشان می‌دهد که زیر سیستم‌ها در بهترین شرایط کاری مشغول به کار بوده و شرایط ماهواره بهتر از شرایط پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه صنعتی مالک اشتر در ادامه تصریح کرد: فرمان دریافت تصاویر بعدی نیز به ماهواره رصد داده شده است و تصاویر جدید در گذرهای آتی از این ماهواره دریافت خواهد شد.

ماهواره رصد با وزن ۳/۱۵ کیلوگرم که توسط متخصصان دانشگاه صنعتی مالک اشتر طراحی و ساخته شده است بعد ازظهر روز چهارشنبه ۲۵ خرداد در مدار زمین و در ارتفاع ۲۶۰ کیلومتری قرار گرفت و از لحظه پرتاب تاکنون ۵۹ بار دور زمین چرخیده است.

نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 19th ژوئن 2011 | ۱۱۶۱بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.