حمله سایبری سنگین به هزاران سند دولتی در وزارت علوم

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، هفته گذشته بر اثر یک حمله سایبری، سامانه دبیرخانه الکترونیک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هک و بیش از یکصد هزار سند دولتی این وزارتخانه مورد حمله قرار گرفته است. با این وجود تلاش عوامل این حمله برای اجرای فاز دوم این حمله خرابکارانه و از بین بردن کامل اطلاعات ناکام مانده است.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته سامانه دبیرخانه الکترونیک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به طور کامل از کار افتاده و صدور نامه‌ها به شیوه سنتی و دستی انجام می‌شد.

* نامه‌های از بین رفته در وزارت علوم را می‌توان با روش‌هایی برگرداند

در همین زمینه یکی از مسئولان شرکت تولید کننده نرم‌افزار دبیرخانه الکترونیک وزارت علوم گفت: نامه‌های از بین رفته در وزارت علوم را می‌توان با روش‌هایی برگرداند.

یکی از مسئولان شرکت تولید کننده نرم‌افزار دبیرخانه الکترونیک وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ضمن آنکه از بین رفتن نامه‌های دبیرخانه وزارت علوم را رد نکرد، درباره از بین رفتن بیش از ۱۰۰ هزار نامه در وزارت علوم گفت: مشکلی که در وزارت علوم به وجود آمده است، یک مشکل خاص است و تمام موارد و ابعاد این مسئله را شرکت در قالب یک گزارش به مدیرکل دفتر مدیریت سامانه‌های اطلاعاتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرده است.

این مسئول درباره امکان بازگشت نامه‌های از بین رفته گفت: دیتاها را می‌توان با روش‌هایی برگرداند.

* اختلال داخلی بوده است

همچنین فرهنگی، مدیر دفتر رایانه وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس درباره از بین رفتن بیش از ۱۰۰ هزار نامه در سامانه دبیرخانه الکترونیک وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نامه‌ها از بین نرفته است و فقط خللی در کار ایجاد شده است، بحث اصلی تغییر سیستم است.

وی گفت: شرکت تولیدکننده سامانه نظر داده بود که دیتاها باید ریکاوری شود و بک‌آپ(Backup ) برای مدتی قبل است اما وزارت علوم این شرکت را توجیه کرده است.

مدیر دفتر رایانه وزارت علوم ادامه داد: اختلالی نیز به وجود آمده است که این اختلال داخلی بوده و یک فرد خاصی اختلال را به وجود آورده بود که حل شد.

وی با بیان اینکه دیتاها در حال انتقال به سیستم جدید است، گفت: حجم دیتاها بسیار زیاد است و تا پایان تیرماه تمام آن‌ها منتقل می‌شود.

فرهنگی درباره آمار بیش از ۱۰۰ هزار نامه گفت: حجم اطلاعات بسیار بیشتر از این حرف‌هاست و این آمار غلط شایعه است.


برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان صلوات

نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 21st ژوئن 2011 | ۱۰۹۵بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.