درحالیکه هنوز ساعتی ازخروج کلوتید ریس از ایران نگذشته و هواپیمای حامل وی روی آسمان درحال پرواز به سمت امارات متحده عربی است کاخ الیزه اعلام کرد: به محض ورود ریس به فرانسه در ساعت یک بعدازظهر به وقت محلی پاریس، “نیکلا سارکوزی ” رئیس‌جمهور این کشور و خانواده وی در کاخ الیزه از وی استقبال خواهند کرد.

کلوتید ریس تبعه فرانسوی که درجریان آشوبهای سال گذشته در تهران دستگیر شده بود بدون سرو صدا صبح امروز تهران را به مقصد پاریس ترک کرد.
به گزارش البرز محمد علی مهدوی ثابت وکیل این تبعه فرانسوی صبح امروز برای دریافت حکم  خروج و گذرنامه موکلش راهی دادگاه انقلاب شد.
این درحالیست که دقایقی بعد این تبعه فرانسوی از فرودگاه امام خمینی (ره) ،تهران را به مقصد دبی ترک کرد.
درحالیکه هنوز ساعتی ازخروج کلوتید ریس از ایران نگذشته و هواپیمای حامل وی روی آسمان درحال پرواز به سمت امارات متحده عربی است کاخ الیزه با صدور بیانیه ای خبر از آماده باش مقامات فرانسوی برای استقبال از این متهم به آشوبگری داده است.
دراطلاعیه مذکور آمده است :«به محض ورود ریس به فرانسه در ساعت یک بعدازظهر به وقت محلی پاریس، “نیکلا سارکوزی ” رئیس‌جمهور این کشور و خانواده وی در کاخ الیزه از وی استقبال خواهند کرد.»
در این بیانیه همچنین آمده است: «کلوتید ریس ابتدا با یک هواپیمای دولتی فرانسه به فرودگاه دبی منتقل شده است و هم‌اکنون در مسیر بازگشت به فرانسه است.»
سایت خبری ایلاف در خبری به نقل از وکیل ریس تاریخ صدور حکم اجازه خروج این تبه فرانسوی را روز شنبه اعلام کرده است اما تا صبح امروز محمد علی مهدوی ثابت هیچ حکم کتبی از د ادگاه انقلاب مبنی بر اجازه خروج موکلش  دریافت نکرده بود.
این تبعه فرانسوی پس از آن آزاد شد که فرانسه مجید کاکاوند بازرگان ایرانی که سال گذشته به درخواست یک قاضی آمریکایی در پاریس بازداشت شده بود را تحویل ایران داد.
آزادی همزمان این دو احتمال مبادله دیپلماتیک را تقویت نموده است.
نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 17th می 2010 | ۹۱۴بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.