گزیده دیدگاه های شهید دیالمه

۱٫ درباره حضرت زهرا (ع)

فاطمه علیها سلام به روایتی امشب متولد می شود تا نشان دهد که ساخت یک حکومت اسلامی چگونه است او امشب متولد می شود تا نشان دهد که چگونه می توان هم دختر یک پدر بود و هم مادرش؛ او متولد می شود تا نشان دهد که چطور می بایست از امام زمانمان حمایت کنیم.

زمانی که برای بیعت گرفتن از امیرالمؤمنین علیه السلام به خانه او هجوم می‌آورند،

کسی که در حمایت از امام جلو در می‌ایستد فاطمه علیها سلام است؛

کسی که برای احقاق حق علی علیه السلام بارها به در خانه مهاجر و انصار می‌رود، فاطمه علیها سلام است؛

کسی که به حمایت از امام علیه السلام در مسجد خطبه می‌خواند فاطمه علیها سلام است؛

و کسی که در دفاع از او ضربه می خورد فاطمه علیها سلام است.

اگر فاطمه نبود؛ حق علی علیه السلام در تاریخ ثبت نمی‌شد.

(سخنرانی در شب میلاد فاطمه سلام الله علیها)

۲٫ فریب اذهان عمومی با دست پرورده ها

مصاحبه های افرادی مثل اوریانا فالاچی مصاحبه های ساده ای نیست چرا که در قبل هم گفتیم به اعتقاد خود من اوریانا آنچنانکه مطرح کرده اند یک خبرنگار بسیار زبردست ،وارد و هشیاری نیست بلکه یک خبرنگار ساخته شده در اذهان است ،یعنی صهیونیسم بین المللی افرادی را مثل اوریانا فالاچی در اذهان می سازد و به جوامع دیگر اینطور تلقین می کند که او بسیار هشیار و زیرک و وارد در مسائل سیاسی و دقیق در مسائل روز است چرا؟ برای اینکه در هر جا که احتیاج داشت امثال او را می فرستد مصاحبه می کنند و بعد در مورد آن فرد مصاحبه شده نظر می دهد و به علت زمینه قبلی که در اذهان ساخته اند نظر او برای مردم ملاک می شود!!

اعتقاد خود من اینست که او یک مأمور بسیار زبردست صهیونیسم است ،برای تخریب ابعادی که آنها به آن تمایل دارند یعنی آنها یک فردی را آورده اند با مصاحبه های مختلف و زمینه های مختلف او را در مرحله ای قرار داده اند که به عنوان یک شاخص روزنامه نگاری و شاخص بارز در مسائل مصاحبه شناخته شود و بعد یک حالت پختگی در سؤالاتش ایجاد کنند و او هم بر اساس تجربه چیزهایی را به دست می آورد . بعد او درباره افراد مختلف نظر می دهد. وقتی که او یک مصاحبه گر در سطح جهانی شد، نظریاتش درباره شخصیت ها قابل ارزش می شود و وقتی با ارزش شد ما هر کسی را که می خواهیم به راحتی می توانیم توسط نظریه های او بالا ببریم یا پایین بیاوریم. یعنی وقتی نظریه اوریانا فالاچی به عنوان یک خبرنگار و مصاحبه گر زبردست در سطح بین المللی شناخته شد و قرار شد ما امروز از ملک حسن یک عنصر مبارز و در حد بالایی از درجه انسانیت بسازیم، کافی است او یک مصاحبه با ملک حسن بکند و سؤال های بسیار خوبی مطرح کند و بعد درباره او نظر بدهد که یک فرد بسیار زیرک، هشیار و متین و… است!

او همانطور که می دانید تقریبا با اکثریت سیاستمداران ذی نفوذ جهان ملاقات کرده و مصاحبه کرده و حتی با شاه مخلوع، با قذافی ،ملک حسین، ملک حسن و … در مصاحبه ها  هم سؤال هایی عنوان می کند که سؤال های بسیار بسیار پخته و حساب شده و دقیقی است و نمونه اش مصاحبه ای که با امام داشت و سؤال هایی که می کرد.

یعنی امروز می آید با امام صحبت می کند مصاحبه می کند وقتی مصاحبه کرد سؤالهایش را هم قبلا برایش ساخته اند دستش می دهند می آید سؤال می کند در انتها نسبت به امام نظر می دهد و چون قبلا او را به عنوان یک خبرنگار بسیار هشیار و دقیق در کار و عالم بر مسائل سیاسی معرفی اش کرده اند، هر نظری که او از این مرحله به بعد در مورد امام بدهد برای کشور ها و جوامع دیگر ملاک می شود و خیلی خوب می توانند از آن استفاده کنند. همین چند وقت پیش مثل اینکه آمده با رئیس جمهور مصاحبه کند و مسلما الان به شما بگویم در آینده ببینید اینطور هست یا نه ؟ مصاحبه ای که می کند محور عملکرد او این خواهد بود که چقدر فاصله هست بین رهبر و رئیس جمهور!! (سخنرانی حق پدر و مادر + سالگرد جمهوری اسلامی )

۳٫ شایستگی برای حمایت الهی

خدایا آیا حمایت معجزه آمیز تو از این خلق محروم و ستم دیده به معنای قبول هفتاد هزار کشته و شهید است ؟ آیا در میان این خلق محروم، هستند کسانی که شایستگی اینگونه یاری تو را داشته باشند ؟ خداوندا ما در میان این خلق یکی شان را می شناسیم همانی که ناله ها ی شبانه اش و نمازهای طولانی و راز و نیاز های سحر گاهیش را آشنایی. و این برایمان یقینی است که اگر ما شایستگی و لیاقت اینگونه حمایت تو را نداشته باشیم او یعنی امام امتمان آن که این خلق محروم را پا به پا دست گرفت و بر اندیشه اش و بر فکرش سایه افکند تا توانست او را از زیر یوغ استعمار و استحمار خارج کند، او لیاقت و شایستگی اینگونه حمایت را داشته و خواهد داشت ….

حتما هم خود شما توجه کرده اید که چه نعمتی نصیب ما شده است برای اینکه ما این انقلاب را به وسیله یک شعار الله اکبر پیش بردیم و نهضت ما و انقلاب ما برپایه الله اکبر بود . (سخنرانی تبیین تبیین جهان ۳ )

۴٫ خط استشراق

مستشرقین اینطور نیست که بر اسلام ردیه بنویسند و اشکال علمی بکنند کار آنها این است که اسلام را یاد ما بدهند در این راستا به تربیت افرادی به عنوان اسلام شناس که دارای چند خصوصیت باشند همت می گمارند : ۱٫ بی سواد و بی محتوا  ۲٫ ضد روحانی و آخوند ۳٫ زیاده طلب ۴٫ سنی زده یعنی متأثر از افکار اهل سنت .

چنین افرادی در دانشگاه هایی مانند دانشگاه سوربن تحت تربیت قرار می گیرند دانشگاهی که بخش ادبیاتش ۷۰ ٪ یهودی و از صهیونیسم های معروف هستند و تعداد کثیری از اساتیدش هم فراماسون می باشند . (سخنرانی خط استشراق)

۵٫ برده‌داری جدید

زمانی که کشور های ابر قدرت احساس می کنند بردگی به شکل خرید و فروش انسان دیگر برایشان سودی ندارد و به آن ترتیب نمی توانند نیروها را در زیر یوغ تسلط خود بکشند و از زمانی که شروع می کنند به استعمار و بردگی در چهره فکری آن، از آن زمان است که خودشان طلایه دار الغاء بردگی می شوند …… در شرایطی که انگلستان مسئله الغاء بردگی را مطرح می کند چنگال های قدرت استعماری انگلیس گلوی هند را از هر کس دیگری بیشتر می فشارد. (سخنرانیبردگی در اسلام)

۶٫ مبانی علوم در اسلام

اگر شما تمام متون اسلامی را در مباحث مختلف ببینید هیچ جا پیدا نمی کنید که در مورد مسائلی مثل جامعه شناسی اقتصاد تاریخ و … چیزی به عنوان علم تاریخ یا علم جامعه شناسی و یا علم اقتصاد وجود داشته باشد بلکه در اسلام همیشه سیستم پیاده شده اش وجود دارد، می گوید اینطور عمل کن نتیجه اش به اینجا می رسد …… یعنی سیستم عملکرد را جلوی شما می گذارد و از شما می خواهد که عمل کنید. البته اگر شما خواستید که علمش را استخراج کنید باید بروید از درون سیستم استخراج کنید . (سخنرانیبردگی در اسلام)

۷٫ پیاده‌سازی نظام شورایی

اگر قرار شد که ما سیستمی را برگزار کنیم که محدوده کارش بر اساس شورا باشد لازمه اش این که حداقل همپای ساخته شدن شورا ها، شناخت و فرهنگ مردم را بالا ببریم و اگر اینطور نشد شما می بینید که هر کس آدم هوچی‌گرتری  باشد و هر کس وعده وعید بیشتر بدهد رأی خواهد آورد.

بسیاری نیروهای ناشناخته ما در جامعه مان داریم که از همه ما صلاحیتشان بیشتر است ولی متأسفانه مردم دنبال معروفیت ها می روند و اینکه چه کسی معروف تر است همین الان ممکن است هزاران نفر داد می زنند ولی به دلیل اینکه معروف نیستند کسی حرفشان را گوش نمی دهد. (سخنرانیشورا در اسلام)

۸٫ بیماری اندیشه

بیماری اندیشه را فقط از راه تغییر مسیر اندیشه می توان درمان کرد. بیماری اندیشه را با عوامل بیرونی(از قبیل موسیقی و کنسرت و …) اگر چه خیلی سریع و شوک دار و ضربه وار و قاطع باشند نمی توان درمان کرد و هر چقدر شما این ضربه ها را بیشتر فرود می آورید نه تنها خلأ درون شما پر نمی شود، بلکه وجود شما دائما تحلیل می رود چون ضربه ها به شکل منفی اثر می گذارند . (سخنرانیانسان خلوت و خلوت انسان)

۹٫ شفاعت

قرآن خانواده رسالت را در یک موضعی قرار می دهد که جهال هم به آنها احساس نیاز بکنند اگر چه به اندازه نیاز به شفاعت در آخرت باشد. اگرچه اینها آگاهی حضوری نداشته باشند اگر چه از نظر علم و تقوا و رابطه ایشان با وحی و موقعیت خاصشان اینها را نشناسند ولی همین قدر که بدانند اینها افرادی هستند که می توانند ما را همراهی کنند برای گذشتن از صراط ،افراد به سمت آنها گرایش پیدا می کنند. (سخنرانیشفاعت)

۱۰٫ مسؤولیت در قبال شهدا

و اگر امروز شما جزو نیروهایی بودید که در خیابان ها در تشییع جنازه چمران شرکت کردید و برای او شعار دادید و گریه کردید امروز این مسؤولیت بر دوش شماست که حرکت فکری او را بشناسید و بتوانید در جامعه رواج بدهید. (سخنرانیشهادت چمران)

۱۱٫ مسؤولیت خانواده شهدا

فردی که امروز به عالی ترین درجه رسیده است ،فردی که شاید توانسته در آخرین لحظات عمرش حتی سرش را هم بر دامان امام زمان (عج) بگذارد این امروز رسالت بزرگی را برای خانواده اش بر جای گذاشته و همسر او و فرزندان او مشکلات زیادی در آینده خواهند داشت خانواده او فرق می کند با خانواده یک فرد عادی،این خانواده کمتر از هر کسی باید از این انقلاب توقع داشته باشد و بیشتر از هر کسی این انقلاب را تداوم ببخشد. برای اینکه در مسیر حرکت این انقلاب چیزی داده که هیچ کس نداده و به همین خاطر الآن جمله ای که به نظرم می آید به عنوان مسؤولیت شرعی باید بگویم جمله ایست که مربوط به همسر آنهاست ،به عنوان خواهر خودم این خطاب را می توانم به او بگویم که امروز رسالت بزرگی بر دوش دارد، همه به عنوان یک الگو به او نگاه می کنند که او چطور می تواند این رسالت را ادامه بدهد؟ آیا می تواند چیزی را که شهید می خواست و برایش حرکت کرده بوده ادامه بدهد؟ یا چند صباحی بعد او هم متوقع می شود از این انقلاب ؟ آیا او هم مطابق افراد دیگر احساس می‌کند که چیز دیگری باید بگیرد یا احساس می کند هر آنچه که می خواسته از این انقلاب گرفته است ؟ و خداوند همسر او را به عنوان یک هدیه الهی پذیرفته است .

فرزند او باید بپذیرد که خداوند پدر او را به عنوان یک هدیه الهی پذیرفته و چه چیزی را بهتر از این هدیه می توانسته برای خداوند عرضه کند؟

و پذیرش این مسئله برای همه آسان نیست. (سخنرانی شهید و شهادت)

۱۲٫ مسؤولیت مردم در قبال خانواده شهدا

چیز هایی را که داریم چقدر بتوانیم از اینها پاسداری کنیم روشن نیست؟ من تا آنجا که دیده ام تا به امروز جای آن خالی است ، همه خانواده هایی که از شهدای ما باقی مانده اند اقلشان شاید از طبقات متوسط جامعه باشند بقیه طبقات محروم جامعه اند این طبقات محروم قبل از انقلاب هم چیزی نداشته اند و نه بعد از آن.. اکثریت پاسدار هایی که امروز شهید شدند و رفتند یک همسر جوان بیست و چند ساله و یک بچه چهار پنج ساله برای ما باقی گذاشتند و رفتند. کسانی که بار سنگین بر دوش این ملت دارند و ما در مقابل آنها مسؤولیت سنگین داریم و درعین حال آنها ممکن است از ما متوقع نباشند به دلیل اینکه آنچه می خواستند از خدا گرفته اند. اما ما در مقابل آنها مسؤولیت سنگین داریم چقدر می توانیم این مسؤولیت را انجام دهیم؟ چقدر توانسته ایم که خانواده هایی را که خود از ما توقعی ندارند اما ما در مقابل آنها مسؤولیم را از نظر معنوی حفظ بکنیم؟ یقینا برای آنها ابعاد معنوی به مراتب بالاتر از ابعاد مادیست و ابعاد مادی آنقدر برای آنها مهم نیست و هیچ یک از آنها را رنج نمی دهد. ولی ابعاد معنوی برایشان مهم است .مهم اینست که آنها چیزی را به ارمغان برای جامعه داده اند و جامعه قدر این را بداند، بفهمد و قدر بداند …آنها توقع دارند درک بکنید و احساس بکنید آن چیزی که داده شده خونبهای مسائل اصلی است مسائل ایمانی و اعتقادی مورد توجه آنها بوده است، مورد احترام آنها بوده این چیزی که داده اند در مقابل آن چیزی از شما نمی خواهند ولی توقع دارند آن افراد متعالی را برای آنها حفظ بکنید. (سخنرانی شهید و شهادت)

۱۳٫ مسؤولیت ما

مسؤولیت ما، داشتن روحیه، قدرت و چنان شناختی از اسلام است که هر آن حاضر باشیم از همه چیزمان در این راه بگذریم، اسلام این را می‌خواهد. (سخنرانی مذهب در بوته تاریخ)

۱۴٫ زمینه های انحراف

اگر هوشیاری را از شما گرفتند و در مقابل چیزهایی که به اسم اسلام مطرح کردند، دلیل و مدرک نخواستید و نگفتید کجای قرآن؟ کجای حدیث؟ کجای روایت، چنین مسأله‌ای هست؟ مطمئن باشید، زاویه‌ای ایجاد می‌شود و هر روز این زاویه شاخه‌هایش بازتر می‌شود و بعد زمانی می‌رسد که شما این انقلاب را از دست خواهیدداد! (سخنرانی سوره نصر)

۱۵٫ نسل مهذب

امروز بعد از انقلاب بزرگترین بار بر زن مسلمان ما وجود دارد. شما مسؤولیت ایجاد یک نسل مهذب را دارید، چه کرده‌اید برای ساخت این نسل؟! (سخنرانی در شب میلاد فاطمه)

۱۶٫ ارتقاء فرهنگ جامعه

ما باید هرچه سریع‌تر رشد فرهنگی را در سطح عموم ملت بالا ببریم. چرا که یک خطر اساسی ما را تهدید می‌کند و آن نسلی است که باید در آینده تداوم انقلاب به دست او انجام گیرد و امروز خیلی از گروه‌های منحرف آن را بازیچه خودشان قرار داده‌اند و افکارشان را مسموم می‌کنند و این نسل را آماده می‌کنند که برای دوره‌های بعد بتوانند انقلاب را در جهت خودشان برگردانند.

(مصاحبه با روزنامه صبح آزادگان)

۱۷٫ فروپاشی خانواده

مبانی امروز اروپا و غرب این است که بتوانند مبنای خانواده را متلاشی کنند و یکی از زمینه‌های متلاشی کننده خانواده در درجه اول این است که فرزند حقوق پدر و مادر را نشناسد و عملکرد آن‌ها را وظیفه تلقی کند و هیچ نوع سپاس و قدردانی در برابر آن نداشته باشد. زمانی که سرکشی از متن خانواده شروع گردد، در سطح جامعه وسیع‌تر خواهدشد. (سخنرانی حق فرزند)

۱۸٫ خطر لیبرالیسم

یکی از خطراتی که امروز بیش از هرزمان دیگر جامعه ما را از جناح لیبرال تهدید می‌کند، مسأله مسخ فرهنگی است. آن‌ها به نوعی افکار دقیق غربی یا به تعبیری دمکراسی غربی را در قالب پوشش‌های اسلامی با آیات قرآن پیاده می‌کنند و همه آن‌ها در یک جناح و در جهت مسخ فرهنگی گام بر می‌دارند. امروز این نیروها، تمام سعی و هم و غمشان این است که آن موضع ضد کلیسایی را به یک موضع ضد اسلامی تبدیل کنند. (مصاحبه مطبوعاتی با روزنامه ابرار)

۱۹٫ آرزوی شهادت

رسیدن به درجه شهادت مسئله ساده ای نیست شما حتی در ترورها می بینید افراد زیادی را ترور کردند اما کشته نشدند. رسیدن به آن درجه ، به آن درجات متعالی خصوصیاتی است که خداوند به هر کسی نمی دهد …

اینست که دعای تمام علما و عباد و زهاد اینست که خدایا  ما در بستر نمیریم همه آنها علاقه شان این بوده است که بتوانند در جایی به این درجه شهادت نائل بشوند….امیدوارم که خداوند لیاقت و شایستگی نائل شدن به این درجات متعالی خصوصا رسیدن به درجه شهادت را برای ما و همه آن افرادی که در طول این مبارزات عشق رسیدن به آن مرحله را داشته اند و نتوانسته اند به آن نتیجه نائل شوند، خداوند همه را به آن درجه نائل کند .(آمین)

 

منبع: http://dialame.blogfa.com/9003.aspx به نقل از اشارت

نوشته شده توسط در تاریخ جمعه, 24th ژوئن 2011 | ۱۴۳۴بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.