به گزارش مشرق به نقل از فارس، آیت‌الله محمد امامی کاشانی امروز در خطبه اول نماز عبادی – سیاسی جمعه تهران با تبریک مبعث پیامبر گرامی اسلام و با یادآوری مباحث مطرح در خطبه‌های قبلی به موضوع نکاح و ازدواج پرداخت و با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: همسر شما باید از جنس، شکل و ذات خودتان باشد، یعنی اینکه شما زن و مرد از یک جنس هستید، مرد و زن یک حقیقت، روح و ذات هستند.

وی گفت: انسان بدون همسر ناقص است، یعنی نفس و ذاتش تمام نیست، هویتش و روحش تمام نیست. لذا وقتی تمام هستند که با هم باشند، بنابراین باید دانست که ازدواج از آیات خداست و باید به نظامی که خدا قرار داده است توجه کرد. قرآن کریم این نظام را تبیین کرده است و پیامبر اسلام نیز این طرح الهی را ابلاغ فرمود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه ضمن تشبیه نظام عالم به بدن انسان و با بیان اینکه نظام عالم مانند نظام بدن نباید مشکل پیدا کند، خطاب به دختران و پسران گفت: رفیق بودن به معنای خراب کردن هویت انسانی است و تمام زندگی علیل و تباه می‌شود. بنابراین نباید از اقیانوس سنت‌ها‌، قانون‌ها و نظام عالم فاصله گرفت.

آیت الله امامی کاشانی بیان داشت: در ازدواج، مودت ایجاد می‌شود، عاشق هم می‌شوید، دل بسته شده و از نگاه به هم لذت می‌برید، چرا که براساس آیات و نظام الهی است که این نگاه باقی می‌ماند؛ در برزخ و قیامت هم باقی می‌ماند که در روایات از این تعابیر بسیار است.

وی با هشدار به این که پشت رابطه ناصحیح دختر و پسر، تباه شدن و جهنم است،گفت: بنابراین اگر رابطه نامشروع بود نصف خودتان را هم از دست می‌دهید چرا که عیش و تفریح زودگذر در روابط دختر و پسر، جز پشیمانی هیچ ثمری ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: روال زندگی و جوانی را قرآن، پیامبر و خداوند باید بگوید، نه غرب و نه فیلم‌های شهوت‌انگیز؛ امروز دانشمندان غرب از وضع زندگی و خانواده در غرب می‌نالند و لذا باید با زن و شوهر شدن معیارها را سنجید و فهمید.

نوشته شده توسط در تاریخ جمعه, 24th ژوئن 2011 | ۸۶۵بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.