حداد عادل:
همه مسائل کشور جریان انحرافی نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: تمام مسائل کشور جریان انحرافی نیست و بسیاری کارهای دیگری هم داریم که باید انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، غلامعلی حدادعادل در نشست پرسش و پاسخ با حضور نخبگان فرهنگی استان بوشهر در پاسخ به سوال یکی از حضار که در مورد جریان انحرافی سوال کرد، اظهار داشت: این موضوع آنقدر مهم نیست که به عنوان یک سوال مطرح باشد.
وی افزود: این موضوع اشکالی محسوس بوده که در ماه‌های اخیر شدت یافته و ظهور بیشتری پیدا کرده و رهبری تدبیر کردند و مردم نیز بصیرت کافی در این موضوع دارند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: معیار ما ولی فقیه است و مردم به ولی فقیه اعتقاد و اعتماد دارند و می‌دانند خطی که رهبری ترسیم می‌کنند خط درست است و کسی که از این خطر منحرف شود جریان انحرافی است.

حدادعادل اضافه کرد: مسائل فرهنگی، اقتصادی و… در کشور داریم و این طور نیست که ذهن ما فقط به موضوع جریان انحرافی مشغول شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی در ارتباط با استراتژی فرهنگی کشور خاطرنشان کرد: در اینکه نبرد سنگین فرهنگی تحت عنوان جنگ نرم داریم شکی نیست و می‌دانیم دشمنان از حمله نظامی ناامید شدند و به سراغ جنگ فرهنگی رفتند.
وی بیان داشت: جنگ فرهنگی بالفعل وجود دارد و نه می‌توانیم بگوییم پیروز هستیم و نه اینکه شکست خوردیم بنابراین باید این تهدید را جدی بگیریم.
این مسئول در پاسخ به سوالی در مورد بحران هویت جوان ایرانی اضافه کرد: باید تلاش کنیم جوان ایرانی به ایرانی بودن خود آگاه باشد و افتخار کند.
حداد عادل ابراز داشت: نباید به گونه‌ای باشد که جوانان ما از اینکه فکر کنند ایرانی هستند احساس خجالت کنند بلکه باید احساس غرور کنند.
وی در پاسخ به سوالی در مورد ادغام وزارتخانه‌ها یادآور شد: این موضوع با تشکیل کارگروه مشترک دولت و مجلس به سرانجام خود نزدیک شده و بنا هم نیست وزارت نفت و نیرو در هم ادغام شوند.
این مسئول در پاسخ به سوالی در مرود عملکرد وزارت ارشاد و توقیف نشریه ۹ دی گفت:‌ وزارت ارشاد وزارتخانه‌ای نیست که برای کشیدن بارسنگین فرهنگ طراحی شده باشد و نبرد بزرگ فرهنگی به دست وزارت ارشاد به سرانجام نمی‌رسد.
نماینده مردم تهران در مجلس شئرای اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد ایجاد دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: تاثیر آموزش و پرورش در تربیت نسل جوان از هر دستگاه دیگر مهم‌تر است.
حداد عادل اضافه کرد: در این ارتباط وزارت علوم، اما و اگرهایی آورده ولی با وزیر آموزش و پرورش و علوم همکاری داریم تا مشکل را برطرف کنیم.
وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با بودجه‌های فرهنگی با بیان اینکه ارقام مصوب شده با واقعیت تطبیق نمی‌کند، متذکر شد: دوان محاسبات به مصرف بودجه نظارت و موارد خلاف را بررسی و اعلام می‌کند، ما نیز در مجلس اگر به موردی برخورد کردیم از طریق سوال، استیضاح، تحقیق و تفحص موضوع را بررسی می‌کنیم.
این مسئول در پایان اذعان داشت: موضوع مهندسی فرهنگی نیز که جز مطالبات رهبری است در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث است و به زودی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می‌گیرد.

نوشته شده توسط در تاریخ جمعه, 24th ژوئن 2011 | ۹۶۳بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.