افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن/
۶۱ کشور جهان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شرکت دارند

خبرگزاری فارس: رئیس شورای عالی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در آیین گشایش بیست‌وهشتمین دوره این مسابقات گفت: مسابقات امسال با شرکت ۴۳ حافظ و ۵۳ قاری از ۶۱ کشور جهان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار آیین‌واندیشه خبرگزاری فارس، همزمان با مبعث حضرت ختمی‌مرتب، مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی عصر امروز در در سالن اجلاس سران کنفرانس اسلامی در تهران آغاز ‌شد.
این مراسم با تلاوت «مسعود نیک‌دستی» نفر اول در رشته قرائت دوره پیشین مسابقات آغاز شد. سپس گروه تواشیح پیامبر اعظم‌(ص) به اجرای برنامه پرداخت و پس از آن، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، رئیس شورای عالی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گزارشی از بیست و هشتمین دوره مسابقات ارائه کرد.
وی در ابتدای سخنان خود «قرآن» را کتاب هدایت و بصیرت و نجات‌دهنده بشریت معرفی کرد و با اشاره به حدیثی از پیامبر اعظم(ص) که فرموده است «خانه و مسکن را به نور قرآن روشن کنید و خانه و مسکن را به گورستان تبدیل نکنید» گفت: از این کلام حضرت رسول(ص) می‌‌توان فهمید کسی که با قرآن ارتباط ندارد تنها به ظاهر زنده است.
محمدی با اشاره به اینکه روز قیامت در مورد قرآن از ما خواهند پرسید، افزود: خدا را شکرگزاریم که توفیق داد به مدد رهبری حکیمانه بزرگ مرد عصر امام خمینی (ره) در سایه حکومت اسلامی و مطابق سنت الهی زندگی می‌کنیم.
وی سپس به ذکر جملاتی از امام راحل درباره قرآن کریم پرداخت و گفت: حضرت امام(ره) می‌فرمایند: ما مفتخریم و ملت عزیز سرتاپا متعهد به اسلام و قرآن مفتخر است که پیرو مذهبى است که مى‏خواهد حقایق قرآنى . . . را از مقبره‏ها و گورستان‌ها . . . نجات دهد.
رئیس ستاد عالی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: خدا را شاکر هستیم که در پرتو نظام اسلامی و بیست و هشتمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را با حضور ۶۱ کشور اسلامی و غیر اسلامی و ۵۳ قاری و ۴۳ حافظ قرآن برگزار می‌کنیم.
نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه که مسئول برگزاری مسابقات است، گفت: در سه کشور ایران، مالزی و لیبی در دو رشته قرائت و حفظ قرآن کریم مسابقات برگزار می‌شود و در سایر کشورهای اسلامی تنها در یکی از دو رشته حفظ یا قرائت مسابقات برگزار می‌شود.
وی افزود: ۵۲۱ مقاله با موضوعات مختلف با توجه به مبانی قرآنی به دبیرخانه رسیده است. چهار موضوع علل بیداری اسلامی در قرآن، کار و کوشش در قرآن، شناخت فتنه و انس با قرآن کریم مورد داوری قرار می‌گیرند و از بین آنها به صاحبان ۱۵ مقاله برتر جوایزی اهدا می‌شود.
رئیس شورای عالی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در پایان سخنان خود از حضور شخصیت‌های قرآنی در آیین گشایش مسابقات از جمله «محمود احمدی‌نژاد» رئیس جمهوری و حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدی گلپایگانی» رئیس دفتر مقام معظم رهبری تشکر و قدردانی کرد.
پس از ارائه گزارش توسط حجت‌الاسلام محمدی و پیش از سخنرانی محمود احمدی‌نژاد، «عبدالفتاح طاروطی» قاری مصری به تلاوت قرآن کریم پرداخت که تمجید رئیس جمهور کشورمان را به همراه داشت.
این رقابت‌ها از بعد از ظهر فردا (۹ تیر) در دو رشته قرائت تحقیق و حفظ کل قرآن کریم از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۲:۳۰ پیگیری خواهد شد.

نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 30th ژوئن 2011 | ۹۳۹بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.