حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه دوم نمازجمعه تهران:
گردن‌کلفت‌های باج‌گیر و خائنان در ارگان‌ها باید از قوه قضائیه بترسند

خبرگزاری فارس: خطیب موقت نمازجمعه امروز تهران با تأکید بر اهمیت اقتدار قوه قضائیه، گفت: رباخوار، گردن‌کلفت‌های باج‌گیر و کسانی که در ارگان‌های دولتی خیانت می‌کنند با وجود قوه قضائیه باید بترسند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب موقت نماز‌جمعه امروز تهران در خطبه دوم نمازجمعه با اشاره به اینکه تقوا، وصیت خداوند و انبیا الهی است گفت: تقوا، دژ، سنگر، سپر، حریم و حرم است و خوشا به حال کسانی که تمامی مراحل زندگی‌شان تحت کنترل دین الهی است.

وی با اشاره به ششم تیرماه، سالروز سوء قصد به مقام معظم رهبری افزود: امام‌خمینی(ره) در حادثه سوء قصد به مقام معظم رهبری طی بیانیه‌ای اعلام داشتند “اینان به کسی سوء قصد کردند که آوای دعوتش به صلاح و سداد، به گوش مسلمین جهان طنین‌انداز می‌شود. ”

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی همچنین با اشاره به سالروز هفتم تیر و شهادت آیت‌الله شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش خاطرنشان کرد: سالروز هفتم تیرماه امسال همزمان با ایام شهادت امام موسی کاظم(ع) بود که ملت ایران به جهت نزدیکی با امام رضا(ع) مراسم پدر این امام گرانقدر را با عظمت خاصی برگزار کردند.

وی افزود: ۷۲ تن از یاران آیت‌الله شهید بهشتی از خدمت‌گزاران مؤمن، مخلص و کارآمد نظام اسلامی و ذخایر و سرمایه‌های فرهنگی، معنوی، سیاسی و حکومتی کشورمان بودند.

خطیب موقت نمازجمعه امروز تهران با اشاره به حادثه هفتم تیرماه تأکید کرد: در این روز جمعی از مسئولان در حال خدمت به مردم مورد ظلم بی‌امان استکبار قرار گرفتند و در یک حادثه مصیبت‌بار به خاک و خون کشیده شدند که در رأس آنان آیت‌الله شهید بهشتی، سیدالشهداء زمان ما بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی اظهار داشت: مصیبت حادثه تلخ هفتم تیرماه تاکنون ترمیم نشده است اما همان‌طور که امام‌خمینی‌(ره) در ایام شهادت آیت‌الله شهید مطهری فرمودند “بکشید ما را که ملت ما بیدارتر می‌شود. ”

وی در ادامه گفت: شهادت آیت‌الله بهشتی تولد مجدد شخصیت ایشان بود، چرا که پیش از شهادتش با ترور شخصیت مواجه شد و علیه این عنصر مقید، متعهد، مجری فرمان و ولایت‌پذیر هجمه‌هایی وارد شد که جز اهدای خونش شکسته نمی‌شد.

خطیب موقت نمازجمعه امروز تهران با اشاره به اینکه خون شهید آیت‌الله بهشتی خود و جامعه را از جو کاذب نجات داد، تأکید کرد: فتنه انتخابات سال ۸۸ جزو خطرناک‌ترین فتنه‌های انقلاب اسلامی بود که مردم کشورمان با بصیرت مثال‌زدنی که از همان ابتدای انقلاب اسلامی داشتند بر این فتنه نیز فائق آمدند.

صدیقی در بخش دیگری از خطبه‌ دوم امروز نمازجمعه تهران به هفته قوه‌قضاییه اشاره کرد و گفت:‌ از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، قوه‌قضاییه در خاموش کردن آتش نفاق، جریانات وابسته به اجانب و گروهک‌ها الحق شمشیر تیز نظام اسلامی بوده و نقطه قوتی بود که حتی حکم دستگیری بنی‌صدر و سران منافقین را صادر کرد و باقیمانده‌های آنان را به سزای اعمالشان رساند.

خطیب موقت نمازجمعه امروز تهران با اشاره به اینکه ملت ایران خدمات قوه‌قضاییه را در بحرا‌ن‌های خطرناک هرگز فراموش نمی‌کند، خاطرنشان کرد: معمار قوه‌قضاییه شهید آیت‌الله بهشتی بود و شخصیت‌های سراسر با اخلاص همانند آیت‌الله شهید قدوسی خون خود را در این راه اهدا کردند و این قوه دیر یا زود به مسیر تکاملی تمام خواهد رسید.

صدیقی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان قوه‌قضائیه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان قوه‌قضائیه، حمایت‌هایی از این قوه داشتند که مسئولیت‌ قضات و سنگرنشینیان دستگاه عدالت را سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار بر اقتدار قوه قضائیه و اعتماد مردم به این قوه تأکید کردند که در این خصوص باید قوه‌قضائیه از درون خودسازی کند.

خطیب موقت نمازجمعه امروز تهران با بیان اینکه دستگاه قضایی کشور باید چنان اقتداری داشته باشد که ظالمان و اوباش همواره ترس و واهمه داشته باشند، گفت: رباخوار، گردن‌کلفت‌های باج‌گیر و کسانی که در ارگان‌های دولتی خیانت می‌کنند با وجود قوه قضاءیه باید بترسند و بنابراین اقتدار در این قوه لازم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی تأکید کرد: اصل قوه‌قضائیه بر بی‌طرف بودن آن است و قاضی باید تنها در مسیر قانون و عدالت حرکت کند و در جلب اعتماد مردم یکی از شاخص‌ها اخلاق است. اگر قاضی وقت مردم را گوهر دانست و خود را بر مردم طلب‌کار ندید، موفق خواهد بود.

خطیب موقت نمازجمعه امروز تهران تأکید کرد: ‌به نمایندگی از مردم، از همکاران دستگاه قضایی کشور توقع دارم که فرشته‌های عدالت باشند و به مردم احترام بگذارند تا آنچه را که مقام معظم رهبری رکن دستگاه قضایی می‌دانند، تأمین شود.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به بعثت پیامبراکرم(ص) گفت: بعثت پیامبراکرم(ص) خیزشی بود علیه استبداد، ظلم، فحشا، فساد، تبعیض و هر نوع جفایی که در جامعه بشری بود.

وی با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص)‌ احیای اخلاق کرد و در سایه اخلاق و معنویت، اتحاد و وحدت را مطرح ساخت و ابوسفیان‌های زمان خود را سرجایشان نشاند، تصریح کرد: حکومت پیامبراکرم(ص)‌ براساس اخلاق و معنویت بود که این نوع حکومت، الگویی برای انقلاب اسلامی ایران شده تا با وجود رهبری معظم انقلاب، شاخ استکبارجهانی یعنی آمریکا را بشکند.

خطیب موقت نمازجمعه امروز تهران به برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن‌کریم اشاره کرد و گفت: از میوه‌های شیرین شجره انقلاب اسلامی، احیای قرآن‌کریم بوده است.

وی به بزرگداشت شهدای روحانی تهران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: روحانیون در دوران دفاع‌مقدس و نهضت‌های اسلامی ۵ هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند که تنها در تهران بیش از ۶۰۰ شهید روحانی وجود دارد.

نوشته شده توسط در تاریخ جمعه, 1st جولای 2011 | ۹۶۸بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.