گزارشی از تأثیرگذاری شبکه تلویزیونی آی‌فیلم؛
اعتماد میلیونی خانواده‌های عرب به شبکه آی‌فیلم(IFILM)/ شکست فیلم‌های غیراخلاقی
خبرنامه دانشجویان ایران: شبکه تلویزیونی آی فیلم ((ifilm حدود یک سال پیش با حضور رئیس رسانه ملی و جمعی از مسئولین به طور رسمی افتتاح شد. این شبکه با هدف پخش فیلم و سریال‌های ایرانی برای کشورهای عرب‌زبان رویکردی جدیدی در بین شبکه‌های ماهواره‌ای به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جنس فیلم و سریال‌های پخش شده، توسط این شبکه به دلیل درون مایه سالم و اخلاقی که در قالب داستان‌های جذاب روایت می شود به سرعت توانست بین خانواده‌های عربی جا باز کند.

مخاطبان مورد نظر این شبکه حدود ۳۰۰ میلیون نفر از کشورهای عربی هستند، که طی حدود یکسال فعالیت خود توانست به یکی از محبوبترین شبکه‌های جهان عرب تبدیل شود.

سریال‌های تلویزیونی، فیلم‌های سینمایی، مسابقه‌های هنری زنده، مسابقه‌های استودیویی، پشت صحنه فیلم‌ها و سریال‌های درحال ساخت، نقد و بررسی فیلم‌ها و سریال‌های درحال تولید، پخش فیلم‌های مستند کوتاه درخصوص ایران، ‌برنامه‌های تبلیغاتی و آگهی بخش‌هایی از کنداکتور روزانه این شبکه است.

هرچند خانواده‌های حوزه خلیج فارس و به طور کلی کشورهای عربی با انتخاب‌های متعددی در بین شبکه‌های عربی روبه رو هستند اما تکیه این شبکه‌ها به عناصری از جمله خشونت و بی بند و باری جنسی و همچنین ساختار غرب زده این شبکه‌ها باعث بی میلی خانواده برای تماشای این شبکه‌ها شد.

اما در مقابل، تاسیس شبکه‌ی آی فیلم (IFILM) با پخش فیلم و سریالهای اخلاق گرا و نشان دادن سبک زندگی ایرانی توانست خیلی زود خانواده‌های مسلمان و عربی کشورهای مختلف را به سمت خود جذب کند و این خانواده‌ها با اطمینان کامل به همراه دیگر اعضای خود، به تماشا بنشینند.

سریالهای مختارنامه، آبی مثل دریا، خط قرمز، آشپزباشی و… توانستند نظر مثبت بینندگان را جذب کند.بعضی از نظرات بینندگان این شبکه قابل توجه است:

کوثر از مراکش: امیدوارم هرکسی در ساخت مجموعه “مختار ثقفی” فعالیت داشته است مورد توفیق خدا قرار بگیرد.

لطیف احمد از عراق: من از این شبکه فوق العاده به خاطر پخش مجموعه “مختار” تشکر می کنم.

هیبه از امارات: از مدیریت این شبکه برای پخش این سریال های نجیب تشکر می کنم.

وافیه للمقاومه از عربستان سعودی: مدت ها بود که منتظر این شبکه بودیم.

به‌نظر می‌رسد اقدام جدید رسانه‌ای ایران، ضد‌حمله‌ای در برابر راه‌اندازی شبکه‌های فیلم و سریال مانند‌ ام‌بی‌سی فارسی یا شبکه فارسی‌وان و برخی شبکه‌های مشابه باشد که از سوی کشورهای مختلف برای مخاطبان فارسی زبان در سال‌های اخیر راه‌اندازی شده است. شاید حتی بتوان به این مجموعه راه‌اندازی قریب الوقع یورو نیوز فارسی را نیز اضافه کرد.

لازم به ذکر است شبکه‌های الکوثر، العالم، پرس تی وی،سحر و سری شبکه‌های جام جم به عنوان کانال‌های برون مرزی رسانه ملی می باشند.

منبع : خبرنامه ی دانشجوی ایران
نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 5th جولای 2011 | ۹۳۶بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.