بررسی کاربرد نمایشگاه‌های متعدد حجاب/ ۳
برگزاری برخی نمایشگاه‌های حجاب به وضعیت بدحجابی دامن می‌زند

خبرگزاری فارس: مدیر دفتر پژوهش‌های فرهنگی بانوان گفت: برگزاری نمایشگاه‌های حجاب ممکن است به وضعیت بدحجابی دامن زده و موجب ‌شود افراد احساس کنند که تمام لباس‌های ارائه‌‌شده در این نمایشگاه‌ها اسلامی است.

مریم معین‌الاسلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: مشکل جدی در برخی از نمایشگاه‌های پوشش اسلامی و ایرانی، نمایش مدل‌‌هایی است که به هیچ عنوان اسلامی نیستند.

وی افزود: شاخص‌هایی برای یک لباس اسلامی وجود دارد که قرآن هم صریحاً به آنها اشاره کرده است و اگر می‌خواهیم مدلی اسلامی ارائه کنیم، باید شاخصه‌های لازم را رعایت کنیم؛ به گونه‌ای که لباس ارائه‌شده حدود واجب حجاب را داشته باشد.

مدیر دفتر پژوهش‌های فرهنگی بانوان با بیان اینکه بسیاری از این لباس‌ها ممکن است ایرانی باشند اما اسلامی نیستند، گفت: در برخی از مواقع برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند به وضعیت بدحجابی دامن بزند یعنی موجب ‌شود افراد احساس کنند هر نوع لباسی که در آنجا ارائه می‌شود، اسلامی است.

معین‌الاسلام ادامه داد: باید با نسل جوان به ویژه زنان و دختران به طور صریح صحبت کرده و نظر قرآن و اسلام را در رابطه با نوع پوشش مناسب برای آنها بیان کنیم؛ باید بر روی دین‌مداری زنان و دختران کار کنیم و تنها در این صورت است که آنها با پایبندی به اصول و ارزش‌های اسلامی پوشش مناسب را برای حضور در سطح اجتماع انتخاب می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه ارائه انواع مدل‌ها و لباس‌های مختلف با عنوان ایرانی و اسلامی به تنوع‌طلبی افراد دامن می‌زند، افزود: باید برای ادارات دولتی یک لباس مشخص مطابق با معیارهای اسلامی طراحی شود.

مدیر دفتر پژوهش‌های فرهنگی بانوان بیان کرد: هم اکنون فلسفه حجاب را گم کرده‌‌ایم، باید دقت کرد فلسفه اصلی حجاب این است که زیبایی‌ها را پوشانده تا سلامت جامعه حفظ شود؛ این موضوع که به بهانه زیبایی‌طلبی جوانان نمایشگا‌های مختلف پوشش را برگزار کنیم که بیشتر مدل‌های ارائه شده در آن به هیچ عنوان برای حضور در جامعه مناسب نیست، می‌تواند عاملی برای رشد وضعیت بدحجابی باشد.

معین‌الاسلام گفت: باید به جوانان تفهیم کنیم که در خیابان‌ها با پوشش نامناسب به دنبال خودنمایی نباشند، مشکل اصلی بدحجابی نبود لباس‌های متعدد و متنوع نیست بلکه مشکل اصلی این است که نتوانسته‌ایم زنان و دختران خود را دین‌مدار کنیم تا با پوشش مناسب در سطح جامعه حضور یابند.

وی تصریح کرد: چندین سال است که نمایشگاه‌های متعدد پوشش اسلامی و ایرانی برگزار می‌‌شود، آیا این نمایشگاه‌ها مشکل بدحجابی را حل کرده‌اند؟ هر روز وضعیت حجاب و پوشش در جامعه بدتر می‌شود و مسئولان از اقدامات اساسی و زیربنایی برای بهبود وضعیت بدحجابی غافل هستند و هر چند وقت یک بار با برگزاری نمایشگاه‌های پوشش به دنبال حل مشکل بدحجابی در جامعه هستند.

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 6th جولای 2011 | ۹۷۱بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.