رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌و‌گو با فارس:
معاون وزیر بهداشت درباره عدم پذیرش طلبه جوان به مجلس فراخوانده شد

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: طبق قانون تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی موظفند تحت هر شرایطی بدون درخواست وجه بیماران اورژانسی را پذیرش کنند. عدم پذیرش طلبه جوان تخلف آشکار است و مجلس برای رسیدگی به این مسئله معاون وزیر بهداشت را برای جلسه فوق العاده فردا به مجلس فراخواند.

حسینعلی شهریاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت‌و‌درمان فارس، افزود:‌ طبق قانون تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی موظفند تمام بیماران اورژانسی که حیات آنها در خطر است را بدون هر گونه چشمداشت مالی و درخواست وجه بی درنگ پذیرش کنند و بعد از ثابت شدن علایم حیاتی و رفع خطر مرگ در صورتی که امکان ادامه درمان در آن بیمارستان نباشد زمینه لازم را برای انتقال بیمار به بیمارستانهای دیگر اعم از دولتی و خصوصی فراهم کنند.

وی ادامه داد: به طور حتم اتفاقی که برای طلبه جوان ناهی از منکر بعد از مضروب شدن با چاقو و خونریزی افتاده و عدم پذیرش وی در تعدادی از بیمارستانهای تهران تخلف آشکار از قانون صورت گرفته است و به همین علت معاون درمان وزارت بهداشت برای پاسخگویی در این زمینه به مجلس فراخوانده شده و باید فردا در جلسه اضطراری و فوق العاده کمیسیون بهداشت در این زمینه توضیح دهد.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگار فارس که آیا قانون مجازات این تخلف آشکار را تعیین کرده است، گفت: نه در قانون مجازات آن تعیین نشده است اما وزارت بهداشت باید در حد اختیاراتش اشد مجازات را برای تمام مسئولان شیفت این بیمارستانها اعم از مدیریت بیمارستان، پزشک، پرستار و مسئول پذیرش در نظر بگیرد.

شهریاری در پاسخ به این پرسش که اشد مجازات چیست و آیا اخراج متخلفان است، گفت: نه وزارت بهداشت نمی‌تواند نیروهای رسمی را اخراج کند اما می‌تواند آنها را به کمیته رسیدگی به تخلفات اداری معرفی و با آنها برخورد قانونی کند علاوه بر آن قوه قضاییه نیز می‌تواند با وجود شاکی خصوصی یا حتی غیر از آن با متخلفان برخورد شدیدتری داشته باشد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در هر صورت معاون وزیر بهداشت باید فردا در جلسه فوق العاده کمیسیون بهداشت مجلس حاضر شود و در این مورد توضیح دهد و قطعاً مجلس اعمال اشد مجازات را برای متخلفان این مسئله از وزارت بهداشت خواستار می‌شود.

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 18th جولای 2011 | ۱۱۸۰بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.