با اضافه شدن پزشکان به اعتصاب‌کنندگان؛
اعتصاب و تظاهرات اندک‌اندک اسرائیل را فرا می‌گیرد

خبرگزاری فارس: در حالی که بحران مسکن و انرژی در روزهای گذشته سبب تظاهرات و اعتصاب ساکنان رژیم صهیونیستی شده است و قرار است شنبه تظاهراتی بزرگ برگزار شود، امروز پزشکان چند بیمارستان در اسرائیل به اعتصاب‌کنندگان پیوستند.

 

 

به گزارش فارس، رادیو رژیم صهیونیستی در پایگاه خبری خود اعلام کرد که پزشکان اسرائیلی‌ گام‌های اعتراضی خود در بیمارستان‌ها را ادامه دادند و امروز در سراسر اسرائیل اعتصاب کردند.

این اعتصاب در ادامه اعتراض‌های ساکنان رژیم صهیونیستی است که حداقل از یک هفته تا ۱۰ روز پیش در تل‌آویو و شهرهای دیگر بخصوص در اعتراص به بحران مسکن شکل گرفته است.

تاکنون بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل، سه نشست با وزیر مسکن خود که آخرین آن، شب گذشته بود برگزار کرده است ولی این جلسات تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

در بیمارستان مئیر در کفارسابا پزشکان تصمیم گرفتند در اعتراض به عملکرد دولت بنیامین نتانیاهو اعتصاب غذا کنند ولی کار معمول خود را انجام بدهند.

در بیمارستان‌های بلینسون، شیبا و شالواتا شماری از پزشکان دست از کار کشیدند به بخش اورژانس رفتند و با شکوه از خستگی مفرط خواستار معاینه وضع جسمی خود شدند.

در بیمارستان ایخیلوف در تل‌آویو شماری از پزشکان از دکتر لئونید ایدلمن رئیس سندیکای پزشکان خواستند تا بندهایی از توافقنامه میان پزشکان و وزارت دارایی اصلاح شود.

در حالی که در تل‌آویو چادرهایی برای اعتصاب و تجمع افراد نصب شده است، روزنامه هاآرتص در این خصوص اعلام کرد که یک هفته از نصب چادرها گذشت و کابینه نتانیاهو امشب جلسه‌ای شبانه برای یافتن راهکاری فوری برگزار می‌کند.

روزنامه هاآرتص خبر داد که قرار است روز شنبه [که در رژیم صهیونیستی تعطیل است] تظاهراتی بزرگ در اعتراض به وضع اجتماعی برگزار شود.

روزنامه یدیعوت آحارونوت از کشیده شدن دامنه اعتراضات به شهرهای دیگر فلسطین اشغالی خبر داد و با اعلام اینکه مالیات واحدهای مسکونی یک سوم بهای کلی آن واحد مسکونی است، اعلام کرد که دستوراتی قضایی برای بازگرداندن پزشکان اعتصاب کننده به محل کار آنان صادر شده است.

روزنامه معاریو با درج تیتر «خشم مردم اسرائیل» و با بیان اینکه نمی‌توان اعتراضات مردمی را متوقف کرد، تصریح کرد که افزایش دوباره قیمت بنزین سبب تظاهرات علیه افزایش قیمت انرژی شده است.

 

منبع : فارس

نوشته شده توسط در تاریخ جمعه, 22nd جولای 2011 | ۱۱۲۱بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.