راهپیمایی اعتراض به وضعیت نهی از منکر+عکس

پایگاه خبری انصارحزب الله؛حدود ۵۰ دقیقه طول کشید تا با موتور سیکلت خود را از دفتر در خیابان ۱۲ فروردین به چهارراه سیدالشهداء تهران پارس برسانیم.

اما بالاخره ساعت ۱۸:۱۰ دقیقه مقابل مسجد سیدالشهداء و در میان انبوهی از بچه حزب اللهی‌ها بودیم که سر وعده گاه خود آمده بودند، جایی که “علی خلیلی”‌طلبه جوان شاهرگش رابرای نهی از منکر داده بود. راستش گمان نمی‌کردم روز اول هفته و در این ساعت این جمعیت انبوه را در یک جا بتوان جمع کرد.

دلمان گرمتر وقرصتر شد چون دستگیرمان شد هنوز موضوعات مهمی مثل امر به معروف ونهی از منکر بین اقشار مذهبی در اولویت است؛ چنانکه حتی اگر مثل این تجمع، از قبل تبلیغاتی هم برایش نشده باشد حداقل چند هزار نفر از هرکجا که باشند خود را برای دفاع از ارزش‌ها می‌رسانند. 

برنامه سروقت(۱۰: ۱۸) با تلاوت قرآن و سردادن شعارهای حماسی آغاز شد. تصاویری ازشهید امر به معروف و نهی ازمنکر “محبی” و همینطور تصاویری از مضروبین حوادث اخیر که به دلیل مبادرت به نهی از منکر تا سرحد شهادت پیش رفته بودند در دستان مردم حمل می‌شد. دقایقی به همخوانی اشعار و سردادن شعارهایی حماسی در حمایت از ولایت و احیاء امربه معروف و نهی از منکر گذشت و پس از آن سخنران مردم حاضر را دعوت به تشکیل آرایش برای حرکت به سمت میدان شاهد نمود. 

در این میان ماهم آماده شدیم تا ضمن تهیه تصاویر این راهپیمایی خود جوش به گفت‌وگو با جمعیت حاضر پرداخته و دلایل حضور ایشان در این جمع را جویا شویم. با همان سوالات ابتدایی مشخص شد که این تجمع صرفا به خاطر مطالبه از مسئولین برای مجازات عامل حمله به‌طلبه ناهی از منکر اخیر ( علی خلیلی) نیست. حمایت از این ناهی از منکر برای همه مهم بود اما روی سخن مردم با مسئولینی بود که این واجب الهی را بدون متولی نگاه داشته‌اند. 

براین اساس و با توجه به محدودیت ،سعی کرده است گزارشی از لب مطالبه عمومی در تجمع اعتراض آمیز عصر یکم مرداد ماه را به شکل گزیده و بدون اطناب به خوانندگان محترم منتقل نماید: 

* ماتصور می‌کنیم فریضه واجب امربه معروف ونهی از منکر آرام آرام با غفلت مسئولین در حالی فراموشی و حذف از شرح وظایف دینی است. 

*ما از روزی می‌ترسیم که در اثر غفلت از احیاء این فریضه فاسقین تا مرحله براندازی نظام اسلامی پیشروی کنند. 

*آمربه معروف و ناهی از منکر نیاز به حمایت دارد. علاوه بر گسترش حملات وحشیانه اینچنینی به عمل‌کنندگان به این واجب الهی، شاهد این مسئله هستیم که برخوردهای نامطلوبی در نهادهای انتظامی وبعضا قضایی با این افراد می‌شود. 

*آنچه در سطح جامعه ما می‌گذرد به دلیل تعلل مسئولین به‌وجود آمده است. ما الان شاهد ظهورمنکراتی هستیم که مصداق جرم هستند و بانهی از منکر قابل رفع نیست. 

*تنها بخشی از منکرات به سطوح جامعه اختصاص دارد. حال آنکه در سطوح عالی نظام هم بعضا شاهد وقوع منکراتی اعم از اقتصادی و سیاسی هستیم که به دلیل فقدان یک مرجع رسمی ناهی از منکر به حال خود رها شده است. این درحالی است که مردم از این منکرات آگاه هستند اما عرصه ای برای اظهار مخالفت آنها فراهم نیست. 

*مشکلات گریبانگیر فریضه امر به معروف و نهی از منکر به هر سه قوه مربوط می‌شود. ما شاهد نقص وفقدان قوانین تاثیر گذار، تعلل در اجرا، و مسامحه در صدور احکام هستیم. 

*این فریضه الهی در نظام اسلامی بدون بازوی اجرایی رها شده است. ما از امر به معروف و نهی از منکر تنها با یک ستاد منفعل آشنا هستیم که تنها هرازگاهی اقدام به توزیع پوسترهای بی اثر تبلیغاتی در محل‌های عمومی می‌کند. 

*در برخی کشورهای به ظاهر اسلامی امربه معروف و نهی از منکر در سطح وزارت خانه مدیریت می‌شود. این درحالی است که در ام القرای جهان اسلام این فریضه بدون متولی مانده است! 

*مطالبه ما این است که ضمن اختصاص یک نهاد تصمیم گیرنده و هدایت کننده برای امر به معروف و نهی از منکر، تمامی قوای حاکم در نظام جمهوری اسلامی ایران به آراء حاصل از امر به معروف و نهی از منکر گردن بگذارند. 

*مسئولین دست از شعار دادن بردارند، مدت‌هاست رئیس قوه قضاییه به شکل عمومی اعلام کرده اند که حاملین سلاح سرد و اخفاف‌کنندگان مردم مصداق محارب هستند. ازآن تاریخ کی و کجا با این اشخاص به عنوان یک محارب برخورد شده است؟ 

* ما آمده ایم به مسئولین بگوییم تعلل شما باعث شده تا فاسقین و اشرار آنقدر گستاخ شوند که در پایتخت ام القرای جهان اسلام شاهرگ یک ناهی از منکر را بزنند. 

*مسئولین که خوابند! ما آمده ایم فریاد بزنیم امت حزب الله باید هشیار باشد و راه نفس این اشرار راقطع کند. 

* ما اینجاییم تا طبق اصل هشتم قانون اساسی مسئولین را از منکر تعلل در انجام وظیفه نهی کنیم و ایشان را به قاطعیت در برخورد با ناامن کنندگان جامعه اسلامی امر کنیم. 

آنچه خواندید گزیده ای از نظرات جمعیت حاضر در راهپیمایی شنبه یکم مرداد ماه تهران بود که در پایان باصدور بیانیه توسط جمعیت حاضرتکمیل و پایان یافت. 

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

إِنَّما جَزاءُ الَّذینَ یُحارِبُونَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ یَسْعَوْنَ فِی الْأَرْضِ فَساداً أَنْ یُقَتَّلُوا أَوْ یُصَلَّبُوا أَوْ تُقَطَّعَ أَیْدیهِمْ وَ أَرْجُلُهُمْ مِنْ خِلافٍ أَوْ یُنْفَوْا مِنَ الْأَرْضِ ذلِکَ لَهُمْ خِزْیٌ فِی الدُّنْیا وَ لَهُمْ فِی الْآخِرَهِ عَذابٌ عَظیمٌ (سورهُ المَائده۳۳) 

سزای کسانی که با [دوستداران‏] خدا و پیامبر او می‏جنگند و در زمین به فساد می‏کوشند، جز این نیست که کشته شوند یا بر دار آویخته گردند یا دست و پایشان در خلاف جهت یکدیگر بریده شود یا از آن سرزمین تبعید گردند. این، رسوایی آنان در دنیاست و در آخرت عذابی بزرگ خواهند داشت. 

شب نیمه شعبان،‌طلبه‌ای دیگر از سربازان امام زمان(عج) و شاگردان امام صادق(ع) به جرم داشتن غیرت، با مظلومیت در خون خود غلطید. 

عده‌ای از اراذل و اوباش که مزاحم ناموس عفیف این مردم بودند و به ایجاد ناامنی برای زنان محجبه می‌پرداختند؛ توسط‌طلبه جوان، علی خلیلی؛ فقط به صورت لفظی و با کمال آرامش نهی از منکر می‌شوند که به اقرار شاهدان عینی بلافاصله با فحاشی رکیک اراذل مواجه شده و به باد کتک گرفته می‌شود و درآخر هم شاهرگ او با چاقو بریده می‌شود! 

این چندمین بار است که داغِ فسادِ علنی و فسقِ آشکارِ جامعه – که قلب تمام مومنین را جریحه‌دار کرده است- با اهانت به یک جوان مومن، به وسیله هتک و حرمت و جرح او تازه می‌شود و این وقایع دل مطهر حضرت ولی‌عصر(عج) را داغدار می‌نماید. 

پس از دریده شدن سینه یکی از طلاب؛ تخلیه چشم آن‌طلبه دیگر؛ شهادت جوان مومن و غیرتمند شهرک غرب؛ نابینا شدن سید روحانی و… این بار هم این‌طلبه جوان، اینچنین در انظار عمومی در خون خود دست و پا می‌زند که اگر نبود تلاش شبانه‌روزی امت حزب‌الله در حمایت‌ها و پیگیری‌ها، قطعا او نیز به خیل شهدا پیوسته بود؛ اگرچه اکنون هم سلامتی کامل او، وابسته به دعاهای مردم بوده و در‌هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

مطالبات گذشته از مسئولین در خصوص وضع قوانین مناسب در رابطه با جرح آمرین به معروف و برخورد سریع و عاجل با هتاکان به شعائر اسلامی متاسفانه به نقطه‌ای قابل اعتنا نرسیده است و با همال‌کاری و مصلحت‌اندیشی و سیاسی‌کاری برخی مسئولین همیشه و همیشه ابتر مانده است. عده‌ای از جوانان‌طلبه و روحانی با پشتیبانی مردم غیور و علمای دلسوز و انقلابی تهران و حمایت‌های فرماندهان مخلص پایگاه‌های بسیج و سپاه محمدرسول‌الله(ص) و دلگرمی‌های مسئولین دغدغه‌مند نظام؛ در نظر دارند این مطالبات را با جدیت دنبال کرده و تا رساندن به نقطه مطلوب پیگیری نموده و باری را از دوش انقلاب و رهبری مظلوم و مقتدر آن بردارند. 

شرکت کنندگان در این همایش بزرگ و باشکوه و راهپیمایی عزت‌آفرین؛ همصدا با همه مردم عزیز و باغیرت ایران اسلامی بالاخص جوانان غیور و عاشق امام زمان(عج) و همه منتظران حقیقی فرج آن امام حاضر – ارواحنافداه- ضمن تجدید بیعت با شهدای عرصه فرهنگ و شعائر اسلامی به ویژه شهدای امر به معروف و نهی از منکر و سید شهیدان آمر به معروف – سیدالشهدا(ع) – و بیعت مجدد با ولی یگانه دوران، رهبر قهرمان و ولی امر مسلمین جهان، حضرت امام خامنه‌ای عزیز اعلام می‌دارند: 

۱- ایران انقلابی به برکت امنیت برآمده از ایمان اسلامی مردم غیور آن، اجازه نخواهد داد عده‌ای اراذل و اوباش با کمال وقاحت حریم شعائر اسلامی را بشکنند و این امنیت خداداده را خدشه‌دار نموده و نوامیس این مردم را مورد هتک قرار دهند. با قاطعیت می‌گوییم ناموس همه مردم، مسلمان و غیر مسلمان در امنیت حاکمیت اسلام قرار دارند و جوانان باغیرت این مرز و بوم با هرگونه تعرض به ایشان با شدت برخورد خواهند کرد. 

۲- از نمایندگان خانه ملت – مجلس شورای اسلامی – مجدانه می‌خواهیم با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی به وظیفه تاریخی خود عمل نمایند و اولویت تصویب قوانینی در خصوص مسائل مربوط به عفت عمومی و مرتبط با غیرت جامعه را به درستی درک کرده و همت خود را معطوف به تنقیح قوانین از این دست نمایند؛ بالاخص توجه قانونگذاران عزیز را به این نکته جلب می‌کنیم که طبق نص قرآن کریم (سوره آل عمران آیه ۲۱) کسانی که به آمرین به معروف تعرض می‌کنند در ردیف کفار و محارب به حساب آمده و لازم است قوانینی وضع شود که به سرعت و با شدت تمام با ایشان برخورد شود تا مردم در موارد مشابه بتوانند با امر به معروف و نهی از منکر مانع گسترش فساد و توهین به نوامیس دیگران شوند. 

اگر در آوردن خلخال از پای زن یهودی که تحت حکومت اسلامی علوی است – به قول مولای متقیان(ع) – ننگی است که دق کردن مرد مسلمان در این مصیبت، ارزشمند است، یقینا به خاک و خون کشیده شدن آمرین به معروفی که می‌خواهند ناموس محترمی، هتک نشود، ننگی است عظیم‌تر که باید موجب به جوش آمدن غیرت همه مسلمانان و بالاخص دست‌اندرکاران وضع قوانین در نظام اسلامی باشد. 

۳- لازم است اصحاب فرهنگ و رسانه و مجریان دولت، با هرگونه فساد و فسق که به صورت علنی در برخی نهادها و بعضا نهادهای به اصطلاح فرهنگ‌ساز وجود دارد، برخورد جدی نموده و از ملاحظه‌کاری‌ها – لااقل در محیط اداری و نسبت به کارمندان خود – پرهیز نمایند تا محیط عمومی دستگاه‌ها و ادارات از هرگونه مظاهر بی‌عفتی پاک شده و نهادهای منتسب به نظام اسلامی و منسوبین به فرهنگ عمومی اعم از کارمند، کارگر، هنرمند، نویسنده، خبرنگار و… مظاهر حیا و عفت اسلامی باشند. 

دولت محترم وظیفه دارد در این خصوص همت ویژه‌ای را صرف کند و اجازه ندهد فرهنگ عمومی جامعه در تراکم فعالیت‌های علمی، اقتصادی و… مظلومانه ذبح شود و انتظار می‌رود که انتظار مردمی که به شعارهای انقلابی رای داده‌اند در این زمینه نیز برآورده شود. 

۴- رسانه ملی وظیفه دارد در خصوص اینگونه مسائل – نه فقط از طریق مصاحبه و گفت‌وگو – بلکه با تهیه فیلم‌های مناسب و جهت‌دار و انتخاب صحیح فیلم‌های برگردانده شده به فارسی و استفاده از مجریان متعهد و با پوشش مناسب – هم مجریان مردم هم مجریان زن – وارد عمل شود و به ارتقای فرهنگ عمومی، بیش از مسایل دیگر اهتمام ورزد. 

۵- و اما قوه قضائیه!

طولانی بودن دادرسی‌ها زخمی‌ است کاری که همیشه این قوه در پی مداوای آن بوده است؛ لکن این موضوع در مورد مسایل مربوط به هتک نوامیس مردم و ضرب و جرح و قتل آمرین معروف که دلسوزان مردم و نوامیس ایشان هستند، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست. 

در موارد مشابه – و البته در مورد این‌طلبه عزیز هم – به کرات دیده شده است که هتاکان به نوامیس، نظام را مورد پوزخند قرار داده‌اند؛ اقوامشان اولیاء دم و شهود را تهدید کرده‌اند؛ دوستانشان بر گناه جرأت پیدا کرده‌اند و… و تمام این مفاسد توسط کسانی که روح قوانین اسلام را نمی‌دانند و بعضاً سناریوهای رسانه ملی را تبدیل به تراژدی‌های غمناکی برای جلب رضایت اولیاء دم کرده‌اند؛ به متن جوانان جامعه کشیده شده است و این احساس به اراذل دست می‌دهد که در صورت هر عملی – حتی قتل آمرین به معروف – خطری آنها را تهدید نمی‌کند!! 

غیر از این است که غایت حکم‌الله در خصوص قصاص – که ایجاد رعب در متخلّف است – به ظهور نرسیده است؟ 

غیر از این است که این روند، موجب از بین رفتن امر به معروف و به تبع آن باعث گسترش روزافزون فساد خیابانی خواهد شد؟ آیا اگر طی ۲۴ ساعت پس از یکی از این حوادث؛ شخص جانی در همان محل حادثه، مجازات می‌شد، بساط تعدّی به آمرین معروف برچیده نمی‌گشت؟ 

و…

و مسئول این حوادث کیست؟

و مگر صاحبان بصیرت نمی‌دانند که حکم‌الله باعث حیات جامعه و امنیت مردم است؟ (ان لکم فی القصاص حیاه یا اولی الالباب)

در پایان از همه دلسوزان اسلام عزیز و انقلاب با عظمت اسلامی تشکر نموده و از همه علما، فضلاء حوزه علمیه، دانشجویان فهیم، بسیجیان جان بر کف، فرماندهان سپاه محمد رسول‌الله(ص) تشکر می‌کنیم و سرعت عمل نیروی انتظامی در بازداشت عاملین این جنایت را می‌ستائیم و امیدواریم با درایت همه دستگاه‌ها و سرعت عمل مسئولین و نیروهای ذیربط، جامعه‌ای اسلامی و با امنیت کامل داشته باشیم. 

رهبرا!

این جوانان؛ خود را سربازان کوچکی می‌دانند که آماده‌اند سخت‌ترین مسیرها را برای تحقق اهداف شما بپیمایند و هر کجا اراده کنید جان ناقابل خود را تقدیم یک اشاره ابروان نازنینتان می‌کنند که شهادت افتخار آنان است.

و سیعلم الذین ظلموا ایّ منقلب ینقلبون

جنبش احیای ارزش‌های انقلاب اسلامی

منبع : ۵۹۸

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 25th جولای 2011 | ۱۰۲۴بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.