دیدار هیئت سینمایی مصر با معاون سینمایی وزارت ارشاد
شمقدری: به برخی فیلم‌های ایرانی که در کن جایزه می‌گیرند افتخار نمی‌کنیم

خبرگزاری فارس: معاونت سینمایی وزیر ارشاد در دیدار با هیئت سینمایی مصر با اشاره به اینکه فیلم‌های ایرانی و مصری بعضاً انتزاعی و بدون هدفند؛ گفت: به بعضی فیلم‌های ایرانی که در کن جایزه می‌گیرند؛ افتخار نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، «جواد شمقدری» معاونت سینمایی که امروز در موزه سینما با هیئت سینمایی مصر دیدار کرد، گفت: به نیابت از دولت ایران اعلام می‌کنم از انقلاب مصر بسیار خوشحالیم چرا که ۲ ملت مصر و ایران دارای تمدن هستند و ۲ کشور باعث گسترش اسلام و بیداری اسلامی شدند.
وی افزود: ۲ کشور صاحب سینما در منطقه هستند و ما برای اولین بار شاهد حضور گروه سینمای مصر در ایران هستیم.
شمقدری با اشاره به انقلاب مصر گفت: حوادث اجتماعی مسئولیت ما را افزایش می‌دهد و امروز اگر خیزشی در منطقه رخ داده است باید بدانیم که مسئولیت ما بیشتر شده است.
وی افزود: شاید امروز نبرد اصلی در میدان التحریر باشد اما در آینده در عرصه فرهنگ و هنر و سینما است و این نبردی است که مدت‌ها آغاز شده و هالیوود یک طرفه در این عرصه می‌تازد.
شمقدری این نبرد را در زمینه ارزش‌ها، فرهنگ و هویت دانست و گفت: شاهدیم که هالیوود ملت‌های ما را تحقیر می‌کنند و این جنگ سینمایی بدتر از جنگ علیه افغانستان و عراق است.
وی افزود: آنها می‌خواهند الگوی اسلامی ما را غربی کنند.
معاونت سینمایی وزیر ارشاد با اشاره به ۳ ماموریت سینماگران جهان اسلام از جمله سینماگران ایران و مصر گفت: ماموریت اول ما این است که در این نبرد هر چه زودتر وارد شویم.
شمقدری افزود: فیلم‌های ایران و مصر بعضا انتزاعی بدون هدف و برای سرگرمی ساخته می‌شود و یا برخی دیگر از این فیلم‌ها نقش اجتماعی و یا فیلم‌های تاریخی افسون کننده است که باید از این گونه فیلم‌ها دوری کنید.
وی ادامه داد: سال گذشته در کن فیلمی از تونس را با همین مضامین جایزه دادند و بعضی فیلم‌های ایران که در کن جایزه می‌گیرند این چنین است و این جایزه‌ها افتخار نیست.
معاونت سینمایی وزیر ارشاد دومین ماموریت را مقابله با هجمه فرهنگی رژیم صهیونیستی دانسته و گفت: هنوز بسیاری از مردم منطقه فلسطین و ابعاد تاریخی آن را نمی‌شناسند.
شمقدری تاکید کرد: اسرائیلی‌ها اخیراً اقدام به تولید فیلم‌هایی کرده‌اند که این تاریخ را پاک کند و اگر وارد نشویم در آینده تصویر تاریخی نسل‌های بعد از فلسطین عوض می‌شود.
وی در تشریح سومین ماموریت گفت: آمریکا به دنبال سیطره در منطقه از جمله در حوزه سینما است.
معاونت سینمایی وزیر ارشاد افزود: هدف آمریکا آن است که در سرمایه‌ و نفت مسلط شود و نگذارد به پیشرفت خودمان ادامه دهیم. لذا سینماگران باید این هشدار را بدهند.
شمقدری در ادامه با اشاره به برنامه‌های هیئت مصری در ایران خطاب به آنان گفت: شما در ایران تصویری متفاوت از آنچه شنیده‌اید خواهید دید که مسئولیت شما را بیشتر می‌کند تا این تصویر جدید از ایران را ارائه دهید.
وی با اشاره به ۹۰ سال قدمت سینمای ایران گفت: سینمای ایران ۵ هزار عضو دارد و امروز ظرفیت تولید ۱۵۰ فیلم در سال را دارا است.
معاونت سینمایی وزیر ارشاد افزود: در سال گذشته ۱۲۰ فیلم بلند در ایران تولید شده و آمار فیلم کوتاه و مستند و ۲ هزار فیلم می‌رسد.
شمقدری با اشاره به ۱۰ هزار جوان مستعد در عرصه سینما به فضای رسانه‌های سینمایی کشور اشاره کرد و گفت: برنامه‌های نقد تلویزیونی خوبی در ایران تولید می‌شود.
وی با اشاره به حضور چشمگیر ایران در جشنواره‌ها گفت: سهم ایران تاکنون ۲ هزار جایزه بوده که یک‌هزار و ۸۰۰ جایزه آن به بعد از انقلاب برمی‌گردد.
معاونت سینمایی وزیر ارشاد درباره امکانات سینمایی ایران گفت: به دنبال تولید این امکانات در ایران هستیم و در سال گذشته تولید فیلم سه بعدی در ایران بومی شد.
شمقدری یکی از بزرگترین ضعف‌های سینما ایرانی را در اکران جهانی و گفت: علت آن این است که پخش جهانی در دست صهیونیست‌ها و به عنوان پیشنهاد جدی که امیدوارم پیگیری شود به دنبال بازار منطقه‌ای در خاورمیانه هستیم.

نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 28th جولای 2011 | ۱۰۱۸بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.