واکنش‌ها به طرح مجلس برای وقف اموال دانشگاه آزاد- ۲۲
فدایی: وقف اموال دانشگاه آزاد حربه‌ای برای فرار از اجرای اساسنامه استخبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: مسئولان دانشگاه آزاد با رفتن به سوی وقف که ظاهری زیبا دارد قصد دارند از اجرای اساسنامه فرار کنند.

حسین فدایی نماینده مردم تهران در مجلس و دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاری فارس، با اشاره به موضوع وقف دانشگاه آزاد گفت: اساسا سؤال این است که چه معنا و مفهومی درباره ورود به بحث وقف دانشگاه آزاد وجود دارد؛ چرا عده‌ای به فکر این افتاده‌ و قصد دارند که اموال دانشگاه آزاد وقف شود.

وی با بیان اینکه اموال دانشگاه آزاد ماهیت واحدی ندارد، افزود: برخی اموال دولتی بوده ولی بعضی همانند زمین‌ها مربوط به عموم هستند، این موارد دارای ضوابط و مقرراتی بوده و براساس آن ضوابط، مثلا زمین‌ها واگذار می‌شوند.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تصریح کرد: وقتی ضوابط و مقرراتی برای وقف اموال وجود دارد، مگر می‌شود که اموالی را همینطوری وقف کرد، به این معنا که اموال دانشگاه آزاد ماهیت واحدی ندارند که حکم واحدی را بتوان بر آن حاکم کرد.

فدایی ادامه داد: اساسنامه دانشگاه آزاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی و نهایی شده است لذا باید متناسب با اساسنامه جدید امور دانشگاه تنظیم شود؛ آیا رفتن به سوی وقف که ظاهری زیبا دارد فرار از اجرای اساسنامه نیست.

وی خاطر نشان کرد: اینکه برخی ادعا کرده‌اند که اساسنامه جدید دانشگاه آزاد خلاف شرع و قانون است تنها یک ادعاست چرا که در شورای عالی انقلاب فرهنگی هم مجتهد وجود دارد و هم حقوقدان، لذا اگر کسی مطلبی را مد نظر دارد می‌تواند در شورای عالی انقلاب حضور یافته و موضوع را بیان کند.

دبیر کل جمعیت ایثارگران در ادامه اظهار داشت: به نظر می‌رسد که زاویه ایجاد کردن از شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مرجع و مرکزی که متولی اصلی رسیدگی به دانشگاه آزاد است، یک نوع فرار از قانون می‌باشد. هر کسی که می‌خواهد از مجرای اصلی رسیدگی کننده به موضوعی که شورای عالی انقلاب فرهنگی است به مرجع دیگری مراجعه کند، این اقدام او فرار از قانون تلقی می‌شود.

فدایی ادامه داد: افرادی که قصد دارند از قانون عبور کنند در واقع سعی می‌کنند که به صورت قانونی این کار را انجام دهند، یعنی فرارکنندگان از قانون سعی دارند که با توجیه قانونی کار خود را به سرانجام برسانند و این یکی از مصادیق قانون‌دانی و قانون‌گریزی است.

نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 23rd می 2010 | ۸۷۲بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.