تدریس رمانی از «کورت ونه‌گات» در مدارس انگلیس ممنوع شد

به نقل از خبرگزاری فارس:                                                                                                                  مطالعه و تدریس رمان «سلاخ‌خانه شماره ۵» به قلم «کورت ونه‌گات» نویسنده آمریکایی در مدارس انگلیس ممنوع اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از گاردین، مدارس انگلیس از ارائه رمان «سلاخ‌خانه شماره ۵» به قلم «ونه گات» به عنوان یک اثر ادبی یا درسی به دانش آموزان ممنوع شدند.
به اعتقاد کارشناسان این اثر که به قلم یکی از نویسندگان صاحب‌نام آمریکایی به رشته تحریر در آمده است دارای توصیف های تکان دهنده و دلهره آور و وحشتناکی است که برای روحیه دانش آموزان نوجوان به هیچ وجه مناسب نیست.
این رمان که درباره شخصیتی با نام «بیلی پیل گریم» یک سرباز آمریکایی نوشته شده داستان زندگی این سرباز را در زمان بمباران‌های جنگ جهانی دوم به تصویر می‌کشد که وی مجبور بوده برای حفظ جانش در زیرزمین یک سلاخانه مخفی شود.
علاوه بر رمان «ونه‌گات» رمان دیگری با عنوان «پسران تابستان» به قلم نویسنده جوان «سارا اوکلر» نیز در مدارس انگلیس ممنوع شده است.
بسیاری از کارشناسان کتاب این دو اثر را متناسب با سن و سال دانش‌آموزان نوجوان نمی‌دانند و معتقدند در این دو اثر علاوه بر خشونت، بدآموزی نیز برای کودکان و نوجوانان وجود دارد. بنابراین بهتر است این آثار در مدارس در اختیار نوجوانان و دانش‌آموزان قرار نگیرد.
ممنوعیت این دو کتاب در پی شکایتی که توسط یک معلم در یکی از مدارس محلی انگلیس از رمان «پسران تابستان» به قلم «اوکلر» صورت گرفت، در مدارس انگلیس رسمیت پیدا کرد. برخی از والدین و کارشناسان معترض بودند که نویسنده در این اثر با بی توجهی به بحث اخلاقیات به راحتی مسائل اخلاقی و جنسی را بی پرده به نوجوانان تحمیل می کند.
رمان‌های «سلاخ‌خانه شماره ۵» نوشته «ونه گات» و «پسران تابستان» به قلم «سارا اوکلر» دو اثری است که به تازگی از سیستم اموزشی در مدارس انگلیس کنار گذاشته شده است. کارشناسان علت ممنوع شدن این آثار را ارائه خشونت و توصیف‌های تکان‌دهنده و طرح بی پرده مسائل جنسی برای نوجوانان و دانش آموزان دانسته‌اند.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 30th جولای 2011 | ۱۰۴۷بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.