مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان:
خدمت به محرومان هدف بسیج پزشکی است

به نقل از خبرگزاری فارس:                                                                                                             مسئول بسیج جامعه پزشکی گفت: تلاش برای الگوسازی در جامعه پزشکی، انتقال تجربیات و خدمات پزشکی به بسیجیان و نیز خدمت به جامعه محروم در داخل و خارج کشور از دیگر خدمات این جامعه است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، عبدالحمید انصاری‌پور در نشست مشترک مسئولان بسیج با رسانه با اشاره به اینکه در استان بسیج جامعه پزشکی در سال ۷۹ تشکیل شده است، اظهار داشت: تاکنون بسیج جامعه پزشکی چند بار حائز رتبه جامعه بسیج اقشاری کشور شده است.
وی با بیان اینکه حیات طبیه محور توسعه انسانی از اهداف این جامعه بسیج است، افزود: اعضای این سازمان قشر زیادی از فارغ التحصیلان فوق دیپلم به بالای جامعه پزشکی و نیز بخش سلامت را شامل می‌شود.
مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان اهداف کلی این سازمان را توسعه موثر در جامعه پزشکی، ارزش‌های انقلاب، آرمان‌های امام و رهنمود رهبری و رواج فرهنگ بسیجی در جامعه پزشکی برشمرد.
وی در حالت جزئی ایجاد ارتش ده‌ها میلیونی از طریق جامعه پزشکی، تفکر بسیجی، تفکر کار خدمت‌رسانی بدون چشم داشت، رشد توان تخصصی در حوزه تحقیق و پژوهش، حضور در صحنه‌های کار و تحصیل و نیز نقد و بررسی جامعه پزشکی را از دیگر اهداف عنوان کرد.
انصاری‌پور همچنین تلاش برای الگوسازی در جامعه پزشکی، انتقال تجربیات و خدمات پزشکی به بسیجیان و نیز خدمت به جامعه محروم در داخل و خارج کشور را در غالب چارچوب سیاست‌های کشور و نیز مشارکت مدیریت بحران در حوزه سلامت به صورت اختصاصی را از دیگر خدمات این جامعه دانست.
وی با اشاره به اینکه در این سازمان خدمات مدیریتی امداد و درمان، آموزش و پژوهش و تحقیق هم صورت می‌گیرد، بیان داشت: هفت کانون فعال در بیمارستان‌ها، دو درمانگاه و ۹ کانون فعال در شورای کانون جامعه پزشکی وجود دارد که شورای مرکزی در راس سازمان قرار دارد.
مسئول بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه افراد برجسته و نخبه استان عضو این سازمان هستند، اضافه کرد: ۲۵ نفر از افراد سرشناس عضو شورای مرکزی در این کانون عضو هستند که برنامه پیشنهادی را ارائه می‌دهند.
وی الگوسازی جامعه پزشکی برای سایر قشرهای پزشکان را از جمله برنامه‌های این سازمان با محوریت حلقه صالحان دانست و گفت: بسیجیان فعال این حوزه به ارائه خدمات امداد در مناطق محروم، ارائه راهکارهای سلامت و سازمان دهی بسیج جامعه پزشکی،ارائه خدمات رایگان به بسیجیان در حالت امداد می‌پردازند.
انصاری پور به پژوهش، مسابقات علمی گروه پزشکی اشاره کرد و برگزاری همایش مشترک سالانه و نیز فعالیت بسیج جامعه پزشکی در حوزه سلامت از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته این نهاد برشمرد.

نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 31st جولای 2011 | ۱۰۴۹بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.