با دستگیری اعضای باند؛
باند فروش خودروهای سرقتی با شگرد سند نمره متلاشی شد

به نقل از خبرگزاری فارس: باند بزرگ سرقت و فروش خودروهای سرقتی با شگرد سند نمره با دستگیری اعضای این باند متلاشی شد.

به گزارش خبرنگار حوادث فارس،‌ عصر روز ۴ تیر امسال و در اجرای برنامه‌های روزانه اداره دوم پلیس آگاهی و اعزام تیم کارآگاهان به سطح شهر، کارآگاهان به یک دستگاه خودرو در حال تردد در مرکز شهر مظنون شده و پس از توقف و بازدید فنی از ارکان خودرو مشخص شد این خودرو سرقتی است در حالی که راننده جوان این خودرو هیچ اطلاعی از سرقتی بودن آن نداشت و اظهار داشت خودرو را اواخر سال قبل در یکی از نمایشگاه‌های خودرو در تهران خریده است.

با تحقیقات تکمیلی از خریدار خودرو و مدیر نمایشگاه، معلوم شد فروشنده با مدارک هویتی و آدرس جعلی اقدام به فروش خودرو در نمایشگاه کرده است و این خودرو در سال گذشته در تهران به سرقت رفته و سارق پس از سرقت، به شیوه سند نمره و با استفاده از مدارک خودرو تصادفی دیگری، خودرو سرقتی را به فروش رسانده است.

در ادامه تحقیقات و با انجام چهره‌نگاری از سارق خودرو و سایر اطلاعاتی که از این فرد از خریدار و مالک نمایشگاه به دست آمد، کارآگاهان مبارزه با سرقت خودرو پلیس آگاهی پی به هویت فروشنده به نام محمد برده و در ادامه مشخص شد پسر وی به نام داوود ۳۱ ساله یکی از سارقان سابقه‌داری است که در سال‌های گذشته چند بار توسط پلیس آگاهی به اتهام سرقت خودرو دستگیر شده است.

در ادامه رسیدگی به این پرونده مشخص شد متهم در روز ۱۸ فروردین امسال توسط پلیس آگاهی کرج دستگیر شده و هم اکنون در زندان به سر می‌برد و در نهایت در تاریخ ۱۴ تیر متهم با انجام نیابت قضایی از زندان تحویل و جهت انجام تحقیقات تخصصی به اداره دوم منتقل شد.

متهم با توجه به این که پدرش به عنوان فروشنده خودرو سرقتی دستگیر شده بود، اعتراف کرد با همدستی ۲ نفر به اسامی حسن ۲۸ ساله و امیر ارسلان ۳۸ ساله اقدام به سرقت خودرو، سند سازی و فروش آنها به خریداران ‌بی‌اطلاع می‌کردیم.

بررسی نشان داد:‌ حسن متهم سابقه‌داری است که تاکنون و در سال‌های اخیر بیش از ۱۰ بار توسط پلیس آگاهی دستگیر شده و هر بار پس از آزادی از زندان مجدداً و بلافاصله به انجام اعمال مجرمانه قبلی خود بازگشته و بیشتر سال‌های عمر خود را از نوجوانی به بعد در زندان سپری کرده است که در آخرین دستگیری خود نیز هم اکنون در حال تحمل کیفر در زندان کرج است.

پس از انتقال حسن از زندان کرج به اداره دوم، امیر ارسلان متهم دیگر این پرونده در تاریخ ۲۹ تیر در مارلیک کرج شناسایی و دستگیر و به اداره دوم پلیس آگاهی منتقل شد.

با تکمیل اطلاعات توسط کارآگاهان تاکنون از این گروه بیش از ۱۰ دستگاه انواع خودرو سواری مسروقه که موفق شده‌اند این خودروها را با شگردهای مجرمانه به فروش برسانند، کشف شده است که تحقیقات تکمیلی برای شناسایی سایر خودروهای سرقتی کماکان ادامه دارد.

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 1st آگوست 2011 | ۱۰۹۹بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.