دبیر کل جمعیت هلال احمر در جمع خبرنگاران:
پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌ برای گرسنگان سومالی از فردا برپا می‌شوند

خبرگزاری فارس: دبیر کل جمعیت هلال احمر از ایجاد پایگاه‌های هلال احمر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به‌منظور ارسال برای گرسنگان سومالی در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان فارس، ظاهر رستمی در حاشیه دیدار با کاردار سفارت سومالی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از مذاکره با خلیف کدیه موسی، به این نتیجه رسیدیم که می‌توان از طریق هوایی، مرز کنیا و سومالی و در نهایت از طریق دوبی محموله‌ها و کمک‌های بشردوستانه ایران را برای گرسنگان سومالی ارسال کنیم.

وی افزود: در این راستا از فردا پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در تهران برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی اعلام آمادگی خواهند کرد و در روز جمعه نیز در نماز جمعه‌های سراسر کشور کمک‌های نقدی مردم برای گرسنگان سومالی جمع‌آوری خواهد شد.

رستمی افزود: در حال حاضر ۴۰۰ هزار نفر از آوارگان سومالی به طرف مرز کنیا در حرکت هستند و جمعیت هلال احمر ایران آمادگی دارد تا در مرز بین کنیا و سومالی کمپ‌های درمانی و بهداشتی ایجاد کند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: شماره حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر در بانک ملی آماده دریافت کمک‌های مردمی برای گرسنگان سومالی است.

همچنین کاردار سفارت سومالی نیز با سپاسگزاری از توجهات مقام معظم رهبری و مردم انسان‌دوست ایران تلاش جمعیت هلال احمر را برای ارسال محموله‌های غذایی و بشردوستانه را ستود.

نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 2nd آگوست 2011 | ۹۳۰بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.