توسط شبکه تلویزونی «الجزیره کودکان»؛
نخستین مسابقه بین‌المللی تلاوت قرآن کودکان در رمضان برگزار می‌شود

به نقل از خبرگزاری فارس: نخستین مسابقه بین‌المللی تلاوت قرآن کودکان توسط شبکه تلویزونی «الجزیره کودکان» در رمضان سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه الحیات، «محمود بوناب» مدیرکل اجرای شبکه «الجزیره کودکان» اعلام کرد در رمضان سال جاری «نخستین مسابقه بین‌المللی تلاوت قرآن کودکان» را برگزار می‌کند.
بنا بر این گزارش، در این مسابقات که با همکاری وزارت اوقاف قطر برگزار می‌شود یک‌هزار و ۴۵۰ دختر و پسر از ۴۶ کشور جهان شرکت می‌کنند.
بنابر این گزارش شرکت‌کنندگان در این مسابقات پیش از این یک نوار ویدئویی از تلاوت خود را به شبکه «الجزیره کودکان» ارسال کرده‌اند و توسط کمیته داوران رعایت معیارهای اجرا، تجوید و صوت آنان بررسی شده است.
قرار است پس از این مرحله در مرحله دوم و سوم این مسابقات حضور یافته و نهایتا در ۲۷ رمضان ۳ نفر از کشورهای عربی و ۴ نفر از کشورهای غیرعربی برنده معرفی خواهند شد.
جایزه نخست این مسابقات ۱۰۰ هزار ریال قطر(۲۹ میلیون تومان)، جایزه دوم ۷۵ هزار ریال قطر و جایزه سوم ۵۰ هزار ریال خواهد بود و به هرکدام از کودکان غیرعرب برنده در این مسابقات ۵۰ هزار ریال قطر اعطا خواهد شد.
بنابر این گزارش کمیته داوران این مسابقات که متشکل از ۷ نفر متخصص علوم قرآنی از جهان اسلام است، همچنین یک جایزه به ارزش ۳۰ هزار ریال قطر به بهترین معلم قرآن اعطا خواهد کرد.

نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 2nd آگوست 2011 | ۹۳۰بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.