رئیس بسیج جامعه زنان با اعلام برگزاری جشنواره اینترنتی بحران زن در غرب خبر داد
ثبت ۱۳ مرداد به عنوان روز “بسیج زنان ” در تقویم ملی

به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس بسیج جامعه زنان گفت: ۱۳ مرداد مصادف با شهادت شهیده مریم فراهانیان به عنوان روز بسیج زنان و با هدف تقدیر از رشادت‌های زنان ایرانی از سال ۹۱ در تقویم ملی ثبت می‌شود.

به گزارش خبرنگار زنان باشگاه خبری فارس «توانا»، مینو اصلانی امروز در نشست خبری به مناسبت ۱۳ مرداد روز بسیج جامعه زنان که در محل مرکز آفرینش‌های هنری بسیج برگزار شد، اظهار داشت: همزمان با فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین، بسیج جامعه زنان نیز جهت جذب، آموزش و سازماندهی زنان جامعه تشکیل شد و با جذب نیروهای متعهد و انقلابی زنان را برای پذیرفتن مأموریت‌ها و رسالت‌های محوله آماده کرد.

وی افزود: بسیج جامعه زنان امروز با بیش از ۵ میلیون نیروی سازمان یافته به عنوان گسترده‌ترین تشکل جهانی زنان فعالیت می‌کند و زنان توانمند بسیجی در استقرار و تثبیت نظام الهی به عنوان نیمی از جمعیت اثرگذار جامعه در ترویج فرهنگ اسلامی به وظیفه خود عمل می‌کنند.

رئیس بسیج جامعه زنان با بیان اینکه توانمندسازی زنان و ارتقاء سطح علمی، فرهنگی و آموزشی آنها یکی از اهداف این سازمان است، گفت: بسیج جامعه زنان دوره‌های بسیاری را در جهت آموزش زنان برگزار کرده و در بحث آموزش فنی و حرفه‌ای در شهرهای بسیار کوچک توانمندی‌های زنان را افزایش داده‌ایم.

وی ادامه داد: فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی یکی دیگر از اقدامات بسیج جامعه زنان است و در این راستا تلاش می‌کنیم تا سطح آگاهی‌های زنان را نسبت به مسائل روز افزایش دهیم؛ با وجود چنین تشکیلات گسترده‌ای این نیاز احساس شد تا روزی به نام بسیج جامعه زنان نام‌گذاری شود و به دلیل رشادت و شجاعت‌های شهیده مریم فراهانیان روز شهادت او یعنی ۱۳ مرداد به نام روز بسیج زنان نام‌گذاری شد.

اصلانی با اشاره به وجود ۷ هزار شهیده زن در کشور عنوان کرد: این زنان شهیده می‌توانند الگوی بسیار مناسبی برای زنان و دختران امروزی باشندو به همین جهت شهیده “مریم فراهانیان ” سال گذشته به عنوان نماد شجاعت و رشادت زن ایرانی به جامعه معرفی شد، وی به مدت ۴ سال در جبهه‌های جنگ حضور داشت و در نهایت در خط مقدم به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: به منظور تجلیل از ۷ هزار زن شهید کشور در حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج برنامه‌های مختلفی در روز ۱۳ مرداد برپا می‌شود و امسال نیز شهیده نسرین افضل به عنوان نماد عفاف و حجاب به جامعه زنان ایرانی معرفی می‌شود.

رئیس بسیج جامعه زنان در خصوص برنامه‌های بسیج جامعه زنان در روز ۱۳ مرداد، گفت: برپایی همایش‌های بزرگداشت در مراکز استان‌ها، برپایی نشست‌های علمی و تخصصی، برگزاری جشنواره‌های ورزشی، دیدار با خانواده‌های زنان ایثارگر، برگزاری ویژه برنامه‌های یاس‌های سرافراز با حضور یک هزار نفر در حسینیه ارشاد تهران، برگزاری مسابقات قرآنی و مسابقه فرهنگی از زندگینامه شهیده نسرین افضل و برگزاری یادواره ۷ هزار شهید زن در سراسر کشور از جمله برنامه‌های بسیج جامعه زنان در روز ۱۳ مرداد است.

وی افزود: در روز ۱۳ مرداد در تهران همایش “یاس‌های سرافراز ” برگزار می‌شود که در این مراسم از مادرانی که دو یا سه فرزند شهید دارند و زنان ایثارگر در طول دوران دفاع مقدس تجلیل می‌شود.

اصلانی با اشاره به نخستین جشنواره اینترنتی بحران زن در غرب گفت: این جشنواره در روز ۱۳ مرداد افتتاح می‌شود و به بررسی ابعاد مختلف بحران زن در غرب و فروپاشی بنیان خانواده می‌پردازد و راه‌های برون رفت از این بحران را ارائه می‌‌کند.

اصلانی با اشاره به برپایی بیش از ۱۹ کنگره فاطمه‌شناسی در سطح کشور عنوان کرد: نتیجه این کنگره‌ها تهیه ۸ هزار اثر فاخر در زمینه زندگی حضرت فاطمه (س) است یک گنجینه گرانبها از زندگی ایشان برای نسل امروز تهیه شده است.

نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 2nd آگوست 2011 | ۱۰۲۱بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.