طرح مبارزه با مظاهر بدحجابی در قزوین آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس امنیت عمومی استان قزوین از آغاز طرح مبارزه با مظاهر فساد و بدحجابی از عصر امروز در قزوین خبر داد.

رضا محتشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: طرح امنیت اخلاقی و گشت ارشاد امری مستمر و در حال اجراست.
وی ادامه داد: آنچه از امروز شاهد اجرای آن هستیم، اجرای طرح با حضور بیشتر نیروهای مربوطه و همچنین حضور سایر نیروهای همکاری پلیس همچون پلیس راهنمایی و رانندگی و انتظامی در کنار پلیس امنیت عمومی است.
رئیس پلیس امنیت عمومی استان قزوین اضافه کرد:‌ اجرای قانون و مقررات از وظایف پلیس است و در این میان ما بر حسب تکلیف قانونی و شرعی به وظیفه خود عمل می‌کنیم.
وی تصریح کرد: وقتی بزرگان، علما، مراجع و رهبر معظم انقلاب در خصوص مسائل فوق دغدغه خویش را بیان می‌کنند بر ما لازم است که به تکلیف خویش عمل کنیم.
محتشمی بیان کرد: اجرای طرح امنیت اجتماعی و امنیت اخلاقی خواست عموم مردم جامعه است چرا که باید حقوق شهروندی مردم تأمین شود.
وی توضیح داد: وقتی می‌خواهیم حقوق شهروندی را محقق کنیم باید فضای حضور اقشار مختلف از جمله خانواده‌ها را در معابر عمومی، تفرجگاه‌ها و سایر نقاط فراهم کنیم تا خانواده‌ها در شرایط امن و با آسایش و آرامش بتوانند ساعات خوشی را کنار هم بگذرانند که در این میان پلیس به دنبال ایجاد فضای مناسب توأم با امنیت و آرامش برای خانواده‌هاست.
رئیس پلیس امنیت عمومی استان قزوین خاطرنشان کرد:‌ در این طرح مأموران بر تذکر لسانی به عنوان نخستین و مهم‌ترین ابزار پیش‌رو برای برخورد با مظاهر بدحجابی و فساد تأکید دارند و در صورت لازم به افراد تذکر ارشادی و در صورت عدم پذیرش هدایت و دلالت به یگان انتظامی انجام خواهد شد که در این راستا هماهنگی‌های لازم با مراجع قضایی انجام شده است.
وی اظهار داشت: در این طرح واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب، متصدیان و شاغلان فاقد پوشش مناسب واحدهای صنفی مورد تذکر لسانی قرار می‌گیرند تا شرایط برای نظم هرچه بیشتر فراهم شود، در این میان خودروهایی که اقدام به آلودگی صوتی کنند با برخورد پلیس مواجه می‌شوند که با هماهنگی‌های انجام شده و بر حسب اختیارات قانونی از یک تا سه ماه و حتی در برخی موارد تا شش ماه امکان توقیف خودرو و یا ابطال و ضبط گواهینامه افراد مسئله‌دار وجود دارد.
محتشمی تأکید کرد: اطلاع‌رسانی پلیس برای این است که افراد نسبت به رعایت هنجارها دقت نظر بیشتری داشته باشند چراکه اکثر بدحجابی‌ها و یا ناهنجاری‌ها ناشی از عدم اطلاع است و پلیس در تلاش است تا با این اطلاع‌رسانی و تذکر لسانی شرایط آگاهی‌بخشی را فراهم کند و برخی از افراد بدحجاب نسبت به رفتارهایشان تجدیدنظر کنند. در این میان کسانی که عمدی با پوشش‌های نامناسب در جامعه حضور پیدا کنند به صورت قانونی با آنها برخورد می‌شود که قطع یقین این برخورد تحت ضوابط و چارچوب قانونی و با رعایت مسائل مربوطه خواهد بود.
وی اعلام کرد: در این طرح که از ساعت ۱۷ عصر امروز آغاز می‌شود ابتدا در خیابان خیام قزوین طرح مزبور آغاز و تا سه روز این طرح ادامه دارد که تیم‌های مختلف محسوس و نامحسوس پلیس در این طرح مشارکت و حضور دارند.
رئیس پلیس امنیت عمومی استان قزوین یادآور شد: تثبیت اجرای این طرح به معنای استفاده از ابزار خشونتی نیست بلکه به معنای حضور پررنگ‌تر و جدی‌تر پلیس در اجرای طرح امنیت عمومی است که محور کار پلیس در این طرح تذکر ارشادی است.

نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 23rd می 2010 | ۸۶۲بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.