کارشکنی واشنگتن و تلاش برای انصراف فلسطین از مراجعه به سازمان ملل

به نقل از خبرگزاری فارس: همزمان با موافقت کمیته طرح صلح عربی با ارائه درخواست عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل واشنگتن تلاش‌های خود را برای منصرف کردن فلسطینیان از مراجعه به این سازمان بیشتر کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فلسطینی “سما “، برخی مسئولان فلسطینی گزارش دادند که دولت آمریکا تماس‌هایی با طرف فلسطینی برقرار و سعی کرده است تا تشکیلات خودگردان را از مراجعه به سازمان ملل در ماه سپتامبر منصرف کند.

یک مسئول بلندپایه فلسطینی در این باره اظهار داشت: دولت آمریکا به دنبال طرحی برای بازگشت به مذاکرات است تا به این ترتیب جلوی مراجعه طرف فلسطینی به سازمان ملل را سد کند.

این منبع فلسطینی تاکید کرد که تماس‌های واشنگتن تا کنون هیچ نتیجه‌ای دربر نداشته است و هنوز به هیچ طرح مناسبی برای ازسرگیری مذاکرات دست نیافته‌‌اند.

از سوی دیگر برخی منابع آگاه فاش کردند که یک هیئت فلسطینی متشکل از “صائب عریقات ” مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان و “نبیل ابوردینه ” سخنگوی ریاست این تشکیلات بزودی برای دیدار با مسئولان آمریکایی به واشنگتن می‌روند.

قرار است مسئولان آمریکایی در دیدار با این هیئت فلسطینی طرح‌هایی برای ازسرگیری مذاکرات سازش ارائه کنند.

این در حالی است که برخی مسئولان برجسته فلسطینی به روزنامه “الحیات ” چاپ لندن گفتند که طرف فلسطینی برای مراجعه به سازمان ملل حتی در صورت ازسرگیری مذاکرات سازش پافشاری دارد.

نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 4th آگوست 2011 | ۹۳۷بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.