امروز در گلزار شهدا بهشت زهرا (س) صورت می‌گیرد؛
یادبود شهید «موحددانش» و رونمایی از یادمان سرداران شهید لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع)

به نقل از خبرگزاری فارس: مراسم یادبود شهدای عملیات «والفجر ۲» و سردار شهید «علیرضا موحددانش» با رونمایی از یادمان سرداران لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) ساعت ۱۹ امروز در قطعه ۲۸ بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا»، مراسم یاد و خاطره شهدای عملیات «والفجر ۲» و سردار شهید «علیرضا موحددانش» ساعت ۱۹ امروز پنجشنبه در قطعه ۲۸ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.
در این مراسم، یادمان سرداران لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) نیز با حضور خانواده شهید موحددانش، خانواده‌های معظم شهدا و امت حزب الله و جمعی از سرداران دفاع مقدس رونمایی خواهد شد.

به گزارش توانا، شهید «علیرضا موحد دانش» در ۲۷ شهریور ۱۳۳۷به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی‌اش را در مدارس اسلامی تهران گذراند؛ سپس وارد دبیرستان و بعد هنرستان شد؛ با اتمام این دوره در امتحانات ورودی دانشگاه‌ شرکت کرد و در رشته برق دانشگاه تبریز پذیرفته شد اما به دلیل ارتباطی که با جلسات فعال مذهبی پیدا کرده بود، از رفتن به دانشگاه منصرف شد.

شهید موحددانش در ادامه فعالیت‌هایش در زمینه مخالفت و افشاگری رژیم استبداد پهلوی، زمانی که متوجه شد مورد سوءظن ساواک قرار گرفته است، به خدمت سربازی رفت. با فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر خروج سربازان، از محل خدمت فرار کرد و در مبارزات مردم شرکت کرد. او در این ارتباط، در گرفتن پادگان جمشیدیه (پادگان ارتش در تهران) و جلوگیری از فرار ارتشبد نصیری (نعمت‌الله نصیری رئیس ساواک در زمان رژیم طاغوت) از زندان، نقش فعالی ایفا کرد.

وی با تشکیل کمیته‌های محلی به عضویت کمیته انقلاب اسلامی در منطقه شمیران درآمد و در نظم بخشیدن به دستگیری اوباش مواد مخدر اقدامات مؤثری انجام داد. شهید موحد دانش در سال ۱۳۵۸ جزو نخستین کسانی بود که به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در مأموریت‌های مختلفی انجام وظیفه کرد.

وی با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به مناطق عملیاتی شتافت و در عملیات‌های بسیاری، چون تنگه کورک، بازی‌دراز، مطلع‌الفجر، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، والفجر مقدماتی، والفجر یک و والفجر ۲ حضوری فعالانه داشت.

نخستین فرمانده لشکر ۱۰ سیدالشهدا (ع) در این عملیات چندین بار به شدت مجروح شد و تا مرز شهادت پیش رفت. با آن که دست راستش را نیز از دست داده بود، از پا ننشست و مردانه تا آخرین نفس ایستاد و سرانجام در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۶۲ به شهادت رسید.

در بخشی از وصیت‌نامه این شهید والامقام آمده است «پدر و مادر و همسر عزیزم، مراقبت کنید آنان که پیرو خط سرخ امام خمینى نیستند و به ولایت او اعتقاد ندارند، بر من نگریند و بر جنازه من حاضر نشوند.»؛ مزار این شهید هم اکنون در قطعه ۲۴، ردیف ۷۳، شماره ۲۰، دارالشفای همرزمان و میعادگاه دل‌سوختگان راه سعادت است.

نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 4th آگوست 2011 | ۹۳۵بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.