بازداشت مجدد شیخ عامر در عربستان

به نقل از خبرگزاری فارس: شیخ توفیق العامر روحانی برجسته شیعی، چهارشنبه شب در منطقه الاحساء عربستان بار دیگر بازداشت شد.

به گزارش فارس، منابع آگاه فعال حقوق بشر در عربستان سعودی اعلام کردند که نیروهای امنیتی سعودی، بار دیگر شیخ عامر را بازداشت کردند.

این منابع اعلام کردند: نیروهای امنیتی ناشناس شیخ العامر را هنگام بازگشت به خانه‌اش پس از اقامه نماز مغرب در مسجد جامع ائمه بقیع واقع در شهر الهفوف بازداشت کردند.

بنا بر اعلام پایگاه خبری الراصد، از جزئیات بازداشت العامر خبری در دست نیست و خودرو وی در کنار جاده یافت شده است.

پایگاه خبری شبکه العالم اعلام کرد: به گفته منابع آگاه حقوق بشری، مسئولان امنیتی احساء همچنان از اطلاع‌رسانی درباره شرایط و محل بازداشت العامر خودداری می‌کنند. این در حالی است که افراد خانواده وی به چندین مرجع قضایی مراجعه کرده‌اند تا از سلامت وی مطمئن شوند.

منابع نزدیک به شیخ العامر می‌گویند که وی روز دوشنبه گذشته احضاریه‌ای رسمی از دادستان کل دریافت کرد، اما با توجه به نامساعد بودن وضع جسمی، نتوانست به دادستانی کل مراجعه کند.

هنوز علت فراخوانی شیخ العامر به دادستانی کل مشخص نیست. العامر در سال های اخیر چندین بار توسط رژیم سعودی بازداشت شده است که در آخرین مرتبه به سبب دعوت به برقراری نظام مشروطه سلطنتی در عربستان و برطرف کردن تبعیض مذهبی در ماه فوریه گذشته بود.

در پی بازداشت العامر در ماه فوریه دستکم ۱۰۰ تن از روحانیون الاحساء با امضای طوماری آزادی وی را خواستار شدند و سازمان دیده‌بان حقوق بشر نیز آزادی فوری وی را درخواست کرد.

العامر بر اثر فشارها بر رژیم سعودی و برگزاری تظاهرات چند هزار نفری که آزادی وی را خواستار شده بودند، در هشتم ماه مارس از زندان آزاد شد.

العالم نوشت: شیخ العامر یکی از بارزترین منادیان حقوق بشر و آزادی‌های مدنی در عربستان سعودی به شمار می‌رود که به سبب درخواست برقراری نظام مشروطه سلطنتی، برقراری آزادی‌های دینی، متوقف شدن تبعیض مذهبی و احترام به حقوق بشر در عربستان شناخته شده است.

نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 4th آگوست 2011 | ۱۰۱۳بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.