پس از ۲ سال؛
طرح تحول اجتماعی آماده اجرا شد

به نقل از خبرگزاری فارس:دبیر شورای اجتماعی کشور گفت که پس از دو سال بررسی جامع آسیب‌های اجتماعی، برنامه ملی کاهش آسیب‌ها و ارتقاء سرمایه اجتماعی تحت عنوان “طرح تحول اجتماعی ” آماده اجرا شده است.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، علیرضا افشار دبیر شورای اجتماعی کشور در جلسه دبیران ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان کلیه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های عمومی که برای بررسی پیشرفت اجرای قانون ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده بود، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: حجاب مانند سایر ظواهر، نمادی از وضعیت درونی جامعه است و اولویت دادن به برنامه‌های فرهنگی به منظور تقویت عفاف و حیاء در جامعه که مورد تاکید اسلام است به معنی پرداختن به علت‌ها است.

وی با بیان اینکه جهت‌گیری برنامه‌ریزی‌های فرهنگی باید به سمتی باشد تا ارزش‌ها به صورت هنجارهای اجتماعی مورد توجه مردم قرار گیرند، گفت: حجاب به عنوان شاخص سلامت اجتماعی مطرح است زیرا نشان‌دهنده موفقیت یا عدم موفقیت ما در برنامه‌های آموزشی، تربیتی، تبلیغی و فرهنگی است.

* برنامه‌‌ ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به کلیه ادارات و نهادها ابلاغ شد است

افشار با اشاره به وجود دو ماموریت درون سازمانی و برون سازمانی ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در ادارات تصریح کرد: در سال ۱۳۹۰ برنامه‌‌های ۸ گانه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به کلیه ادارات و نهادها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه وزارت کشور وظیفه نظارت بر برنامه‌های فرهنگی، وضعیت عفاف و حجاب در دستگاه‌ها و پیگیری قانون را دارد ادامه داد: تا اکنون ۲ بار بازرسی از کلیات وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادها صورت گرفته و ضعف‌ها و اشکالات هر سازمان به مسئول مربوطه منعکس شده است.

دبیر ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان یکی از مشکلات اجرای قانون ترویج فرهنگ عفاف و حجاب مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را عدم پیش‌بینی اعتبارات دانست و گفت: دستگاه‌ها باید به دنبال تامین بودجه از اعتبارات خود در این زمینه باشند.

* بیشترین آسیب‌های عفاف و حجاب در سطوح پایین‌تر وزارتخانه‌ها مشاهده شده است

افشار با اشاره به وضعیت عفاف و حجاب در سطوح اداری وزارتخانه‌ها اظهار داشت: بیشترین آسیب‌ها در سطوح پایین‌تر و واحدهای تحت پوشش مشاهده شده است.

وی با بیان اینکه مسئولین عالی نظام و مجلس پیگیر مسئله حجاب و عفاف هستند بیان کرد: حجاب و عفاف تنها مسئله در جامعه نیست و باید تمام آسیب‌های اجتماعی مورد توجه قرار گیرند.

* برنامه ملی کاهش آسیب‌ها و ارتقاء سرمایه اجتماعی آماده اجرا است

دبیر ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان افزود: خوشبختانه پس از دو سال بررسی جامع آسیب‌های اجتماعی امروز برنامه ملی کاهش آسیب‌ها و ارتقاء سرمایه اجتماعی تحت عنوان طرح تحول اجتماعی آماده اجرا شده است.

در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی گزارش اقدامات برنامه‌های ترویج فرهنگ عفاف و حجاب خود را در دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی ارائه کرده و پیشنهاداتی برای توسعه برنامه‌ها و اثربخشی بالاتر آنها مطرح شد، در ادامه ملک محمد نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیته پیگیری قانون عفاف و حجاب مجلس، طی سخنان کوتاهی از فعالیت‌ وزارت کشور در پیگیری اجرای قانون عفاف و حجاب تشکر کرد.

نوشته شده توسط در تاریخ پنج‌شنبه, 4th آگوست 2011 | ۱۰۹۲بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.