انتقاد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از شیوع بی‌حجابی در کشور

 جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای نسبت ضمن ابراز نگرانی از شیوع بی‌حجابی در کشور، از وضعیت عفاف و حجاب انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است: متاسفانه چندی است رفتار عده‌ای از ساختار شکنان و هنجارگریزان در ترویج عفاف‌گریزی و بدحجابی انزجار عمومی ملت شریف ایران را در پی داشت و دل‌های فراوانی را به درد آورد؛ نظر به آنچه اتفاق افتاده و با توجه به ضرورت‌های موجود ذکر چند نکته ضروری است.
در ادامه این بیانیه تاکید شده است که، عفاف و حجاب از ضروریات دین مبین اسلام و از اوامر صریح حضرت پروردگار در قرآن کریم است؛ قرآن کریم و روایات معصومین (ع) به صراحت همگان را به رعایت اصل مترقی عفاف و حجاب دعوت می‌کند و بی‌تردید مردم شریف ایران که پس از سال‌ها مبارزه و با نثار خون‌های فراوان، حکومت سراسر ظلم طاغوت را برچیدند به دنبال احیای اسلام و موازین و قوانین مترقی آن بوده و هرگز اجازه نخواهند داد که فساد و فحشا دیگر بار این کشور اسلامی را فرا بگیرد.
این بیانیه می‌افزاید: ملتی که جوانان خود را در راه اسلام فدا کرده و سال‌ها در برابر کشف حجاب رضاخانی ایستادگی نموده، نمی‌خواهد و نمی‌گذارد که چنین پدیده‌ شومی گربیان‌گیر دختران و پسران این کشور شود و سلامت معنوی جامعه را به خطر اندازد، همچنین از حقوق مهم شهروند جامعه اسلامی آن است که محیط او آلوده به بی‌بند و باری و عدم رعایت حجاب و عفاف نباشد و مسئولان جامعه باید در نگه‌داشت این حق تلاش کنند.
در ادامه این بیانیه آمده است: ساختار شکنی‌های اخیر در عرصه حجاب و عفاف، خبر از حرکتی سازمان‌دهی شده می‌دهد، حرکتی که بی‌تردید دشمنان انقلاب در سازماندهی و برنامه‌ریزی آن نقش بسزایی دارند، پر واضح است که مقابله با آن حرکت سازماندهی شده باید با سازماندهی و برنامه‌ریزی همراه باشد از این رو مسئولان فرهنگی نظام باید ضمن ایجاد عزم همگانی و همت مضاعف به برنامه‌ریزی دقیق و راهبردی بپردازند و در این راه فرصت را از دست ندهند.
این بیانیه می‌افزاید: مسئولان اجرایی نظام باید با قاطعیت و صلابت با این پدیده برخورد قانونی کنند و به بهانه فرهنگی بودن موضوع شانه از بار مسئولیت خالی نکنند و کوتاهی ننمایند.
این بیانیه تاکید می‌کند که، مسئولان باید مبارزه با عفاف‌گریزان و ساختارشکنان را از حوزه مسئولیت خود شروع کنند و اجازه نفوذ و ورود ساختارشکنان را به نهادها و ادارات مربوطه ندهند و بدین وسیله ضمن مبارزه با یکی از مظاهر فساد اداری، زمینه سلامت دینی ادارات و نهادها و حفظ حرمت آنها را فراهم آوردند.
در ادامه این بیانیه یادآور شده است که، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره عفاف و حجاب با صراحت تمام مدیران و مسئولان نظام را ملزم به اجرای آن می‌کند، در این میان مسئولیت وزارت علوم و فن‌آوری و آموزش و پرورش که عهده‌ار تربیت نسل جوان و نوجوانان‌اند، خطیر‌تر است. همچنین مسئولان محترم صدا و سیما باید با جدیت فراوان به این مهم بپردازند و ضمن نظارت بر تولیدات خود از جهت پوشش اسلامی، مجریان برنامه‌های تلویزیونی را به رعایت این مهم هشدار دهند و ساحت فرهنگ ساز‌ترین نهاد را از این‌گونه ساختار شکنی‌ها مبرا سازند.
در پایان این بیانیه آمده است: سخن آخر اینکه تسامح و تساهل در این امر مهم زیبنده دولت محترم نیست از این رو شایسته است که دولت اصولگرا و به ویژه رئیس جمهور محترم با توجه به هجمه جدید در گستره عفاف و حجاب با موضع‌گیری قاطع، خواسته‌های مردم متدین شریف ایران را که این روزها از طریق راهپیمایی‌ها و اعلام نظرها و بیانیه‌ها ابراز می‌شودف جامعه عمل بپوشانند

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 24th می 2010 | ۸۳۵بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.