سلاح عربستان درخدمت رژیم های سرکوبگر

به نقل از خبرگزاری فارس: سخنگوی ائتلاف انقلابیون ۱۴ فوریه در بحرین تاکید کرد، عربستان سعودی سلاح های خریداری شده از آمریکا را علیه ملتهای منطقه بکار گرفته است.

به گزارش فارس، “عبدالرئوف شایب ” یکشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: عربستان سلاح های آمریکایی را با دهها میلیارد دلار هزینه از آمریکا خریداری می کند، ولی نه برای مقابله با دشمنان امت مانند اسراییل، بلکه این سلاح ها برای هدف قرار دادن مسلمانها در منطقه استفاده می شود.

وی افزود: عربستان سعودی بدنبال آن است که رژیم های دیکتاتوری و موروثی را در منطقه تثبیت کند؛ درحالیکه این رژیم های موروثی نمی توانند در این عصر جدید به حیات خود ادامه دهند.

شایب درباره سخنرانی اخیرشیخ عیسی قاسم مرجع دینی بحرین که در آن به مقامات بحرین درباره تمام شدن صبر مردم هشدار داده بود، گفت: سخنان شیخ عیسی قاسم خطاب به رژیم سرکوبگر است زیرا این رژیم مسئول همه نقضها و تجاوز به حقوق مردم بحرین است.

وی با بیان این که بازداشت ها و اخراج کارمندان و اقدامات سرکوبگرانه در بحرین همچنان ادامه دارد؛ تصریح کرد: این اقدامات موجب شد تا شیخ عیسی قاسم سخنرانی شدیدالحن خود را متوجه حکومت بحرین کند مبنی بر این که دیگر صبر ما تمام شده است و ممکن است مراحل جدیدی برای مقابله با سرکوب و ترور وجود داشته باشد.

الشایب تاکید کرد: خواسته اصلی انقلابیون بحرین برچیده شدن رژیم های سرکوبگر و موروثی و حکومتهای ظالمانه است.

وی افزود: ما دیگر نمی توانیم این رژیمها را تحمل کنیم . رژیم آل خلیفه باید برکنار شود و خود را برای محاکمه و مجازات عادلانه آماده کند.

سخنگوی ائتلاف انقلابیون ۱۴ فوریه در بحرین، رویدادهای اخیر این کشور را غافلگیر کننده دانست و گفت: ما اکنون در بحرین شاهد ساماندهی مجدد صفوف مخالفان و معترضان و انقلابیون، بویژه انقلابیون ۱۴ فوریه هستیم.

شایب با انتقاد از عملکرد کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس تصریح کرد: این کشورها به کشورهای شورای انتقام جو برای انتقام گرفتن از مردم بحرین تبدیل شده اند. آنها در امور داخلی و خصوصی ما دخالت کرده و ارتش خود را برای سرکوب انقلاب بحرین و دفاع از آل خلیفه به کشور ما آورده اند.

وی خاطرنشان کرد: ما از همسایگان خود انتظار نداشتیم که چنین برخورد منفی با ملت بحرین را در پیش بگیرند همچنین از آل خلیفه انتظار می رفت که برای انتقام از مردم از مزدوران استفاده کند اما انتظار نمی رفت که ارتش خارجی بویژه ارتش عربستان را علیه ملت سرزمین خود بکار گیرد.

شایب خاطرنشان کرد: عربستان در امور همه کشورهای منطقه دخالت می کند در یمن و مصر و تونس و امروز نیز با ارتش خود در بحرین دخالت کرده است تا مردم این کشور را سرکوب و خانواده خلیفه را تثبیت کند. آنها گمان می کنند که با این شیوه می توانند اراده مردم برای ایجاد تغییر ریشه ای را سرکوب کنند.

نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 7th آگوست 2011 | ۱۰۱۶بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.