حزب‌الله: برای حمایت از حقوق نفتی لبنان از کسی اجازه نمی‌گیریم

به نقل از خبرگزاری فارس: مسئول امور خارجه حزب‌الله لبنان اعلام کرد مقاومت برای دفاع از حقوق نفتی لبنان از کسی اجازه نمی‌گیرد.

به گزارش خبرنگار فارس در بیروت، “عمار موسوی ” مسئول امور خارجه حزب‌الله لبنان در گردهمایی “هیئت پشتیبانی مقاومت اسلامی ” در شهر “هرمل ” گفت: مقاومت اسلامی از حق لبنان در ثروت نفتی‌اش دفاع خواهد کرد و در این مسیر از کسی اجازه نمی گیرد و اگر کسانی تصور می کنند که با بالا بردن صدایشان، می توانند مقاومت را از انجام تکلیفش برای دفاع از حقوق لبنان شرمنده کنند سخت در اشتباه و توهم هستند.

وی با اشاره به موضع گیری عناصر جریان ۱۴ مارس افزود: آیا اگر مقاومت اسلامی نبود و معادله نفت در برابر نفت و تاسیسات نفتی در برابر تاسیسات نفتی از سوی سید حسن نصرالله مطرح نمی شد، شرایط سختی که امروز لبنانی ها در آن زندگی می کنند وجود نداشت. ما علنا تلاش آمریکا و غرب را برای تداوم تجاوزات اسراییل به حقوق نفتی لبنان را می بینیم.

عمار موسوی در در ادامه گفت: برخی از سیاسیون موضع گیری سید حسن نصرالله درباره حقوق نفتی لبنان را تهدیدی برای کشور دانسته‌اند اما این بسیار عقیده بسیار پوچی است و در راستای منافع ملی نیست بلکه طرح چنین سخنانی خدمتی مفت و مجانی به اسرائیل و دیگر دشمنان لبنان است.

مسئول امور خارجه حزب‌الله در ادامه سخنان خود گفت: این منازعه نیز یکی از منازعاتی است که مقاومت در راستای استرداد منافع ملی لبنان پی‌گیری می کند در حالی که دیگرانی هستند که تنها به تخریب مصالح ملی لبنان و آسیب رساندن به معادله استراتژیک قدرت لبنان یعنی مقاومت، ارتش و مردم اقدام می کنند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنان اخیر خود به اسرائیل درباره دست‌اندازی به منابع طبیعی لبنان هشدار داده و تاکید کرده بود، در صورت تعرض به حوزه و تاسیسات نفتی لبنان، تاسیسات نفتی این رژیم هدف قرار می‌گیرد.

نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 7th آگوست 2011 | ۱۰۲۴بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.