دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌‌ها در گفت‌وگو با فارس:
وزارت کشور مسئول شناسایی ایرانیان خارج کشور برای حذف یارانه نقدی شد

به نقل از خبرگزاری فارس: دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها گفت: وزارت کشور مسئول شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات ایرانیان خارج از کشور برای حذف از شمول پرداخت یارانه نقدی شد.

محمدرضا فرزین در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در خصوص برنامه حذف ایرانیان خارج از کشور از پرداخت یارانه نقدی گفت: جلسات ستاد هدفمندی یارانه‌ها در این رابطه برگزار می‌شود و وزارت کشور مسئول جمع‌آوری اطلاعات این افراد از دستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف شده است.
وی تصریح کرد: اطلاعات ایرانیان خارج از کشور در پایگاه‌‌های آماری و اطلاعاتی دستگاه‌های مختلف پراکنده است و بر این اساس قرار است وزارت کشور این اطلاعات را گردآوری و به یکدیگر متصل کند.
فرزین شناسایی ایرانیان مقیم خارج و حذف آنان را به دلیل این پراکندگی دشوار دانست و افزود: جلسات ستاد و ماموریت وزارت کشور در این رابطه در حال انجام است.
بر اساس این گزارش علاوه بر اقشار پردرآمد، ایرانیان خارج از کشور نیز جزو ۷۳ میلیون نفر ایرانی هستند که ماهانه از دولت مبلغ ۴۴ هزار و ۵۰۰ تومان یارانه نقدی دریافت می‌کنند. پرداخت یارانه به این گروه که هیچ نقشی در تولید درآمد و ارزش افزوده کشور ندارند با انتقادات شدیدی روبه‌روست و دولت درصدد شناسایی و حذف آنان از فهرست دریافت کنندگان یارانه نقدی است.

نوشته شده توسط در تاریخ یکشنبه, 7th آگوست 2011 | ۱۱۴۶بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.