از سوی هیئت وزیران تصویب شد؛
کمک ۲۵ میلیون دلارى دولت ایران به مردم قحطی‌زده سومالى

به نقل از خبرگزاری فارس: دولت مبلغ بیست و پنج میلیون دلار کمک انسان‌دوستانه و مواد غذایی و دارویی را به مردم سومالی اختصاص داد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، در ظل رهنمودهای مقام معظم رهبری درخصوص کمک رسانی به مردم مسلمان قحطی‌زده و روزه‌دار سومالی و با توجه به عنایت ویژه رئیس جمهور در ارسال و اعطای کمک های دولت و ملت مسلمان و انقلابی ایران طی ماه مبارک رمضان، دولت با اختصاص مبلغ بیست و پنج میلیون دلار کمک انسان‌دوستانه و مواد غذایی و دارویی به مردم سومالی موافقت کرد.

بر این اساس، اعضای دولت نیز با توجه به شدت خشکسالی و گرسنگی مردم مسلمان سومالی تصمیم گرفتند یک‌سوم از حقوق ماهانه خود در ماه مبارک رمضان را برای کمک به مردم این کشور اختصاص دهند.

در این راستا، دولت از مردم شریف و روزه‌دار کشورمان دعوت به عمل می آورد، همگام با دولت، هدایای نقدی خود را به برادران و خواهران قطحی زده سومالیایی را به حساب ۹۹۹۹۹ هلال احمر نزد بانک ملی ایران واریز کنند.

بر این اساس، وزارت امور خارجه نیز در تماس با سازمان کنفرانس اسلامی پیشنهاد کرد؛ اجلاس ویژه کمک رسانی به مردم قطحی زده سومالی برگزار و همه ملل و دول مسلمان همگام با یکدیگر به یاری برادران و خواهران خود در این کشور اسلامی بشتابند.

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 8th آگوست 2011 | ۱۰۴۴بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.