رئیس کل بانک مرکزی:
ادعای افزایش تورم یا کاهش ارزش پول کشور با حذف ۴ صفر نداشته‌ایم

به نقل از خبرگزاری فارس: رئیس کل بانک مرکزی گفت: حذف صفرها از پول ملی در واقع اصلاح ساختار پولی است و ادعا نکرده‌ایم که حذف چهار صفر موجب افزایش تورم و یا کاهش ارزش پول کشور می‌شود؛ این تغییرات هیچ گونه تاثیری در این زمینه ندارد و تنها اصلاح پول ملی انجام خواهد شد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه حذف صفرها از پول ملی تاثیری در کاهش یا افزایش تورم نخواهد داشت، اظهار داشت: حذف صفرها از پول ملی در واقع اصلاح ساختار پولی است و ادعا نکرده‌ایم که حذف چهار صفر موجب افزایش تورم و یا کاهش ارزش پول کشور می‌شود، این تغییرات هیچ گونه تاثیری در این زمینه ندارد و تنها اصلاح پول ملی انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: متاسفانه هم اکنون واحد پول کشور در مجامع بین‌المللی کاربردی ندارند و ما هم تصمیم گرفتیم واحد پولی که نه اسمی و نه کاربردی در معاملات داخلی و جهانی ندارد را اصلاح کنیم.

* حذف صفرها از پول ملى در واقع اصلاح ساختار پولى است

رئیس کل بانک مرکزی افزود: این کار در واقع اصلاح پول ملی است و می‌خواهیم برای آن واحد انتخاب کرده و این واحد جدید را ملاک قرار بدهیم و استفاده کنیم.

* ارزش پول ملی با حذف صفرها کاهش نمی‌یابد

بهمنی در ادامه گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت با اشاره به اینکه حذف چهار صفر در پروسه زمانی و به تدریج خواهد بود، خاطر نشان کرد: نکته اصلی این است که باید در این زمینه اطلاع‌رسانی خوبی اتفاق بیفتد تا برای مردم کاملا مشخص شود که ارزش پول کاهش نمی‌یابد.

وی افزود: البته این اصلاح پولی در طول مدت زمان طولانی‌تری اتفاق می‌افتد تا پول جدید جایگزین شود و کسی احساس نکند که این پول با پول قبل کوچکترین تفاوتی دارد.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: لایحه این موضوع در دولت است و به مجلس خواهد رفت تا پس از تصویب مجلس و در پروسه زمانی اجرا شود.

* حذف صفرها از پول ملى تا برای مردم جا نیفتد اجرایی نخواهد شد

وی تاکید کرد: تا زمانی که نظر همه مردم مثبت نباشد و برای مردم جا نیفتد، این طرح را به تأخیر خواهیم انداخت و اجرایی نخواهد شد.

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 8th آگوست 2011 | ۱۰۵۶بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.