آیت‌الله نمازی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری:
تأکید بر نقاط مثبت و رصد نقاط منفی مقتضای عدالت است

به نقل از خبرگزاری فارس: یک عضو مجلس خبرگان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر دیدن همزمان نقاط قوت و ضعف تصریح کرد: این تأکید معظم‌له از اقتضائات عدالت است.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری، یکی از محورهای مهم سخنان معظم‌له را بحث تأکید بر دیدن همزمان نقاط قوت و ضعف عنوان کرد و گفت: عده‌ای هستند که همواره فقط ضعف‌ها و مشکلات را می‌بینند و البته گاهی به صورت غیر منصفانه نیز برای بزرگ جلوه دادن این مشکلات تلاش می‌کنند.

وی افزود: در واقع این نوع نگرش سبب می‌شود که تمام محاسن و خوبی‌ها محو شود و اتفاقی رخ دهد که مقتضای عدالت نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: به هرحال همواره باید تمام جهات یک امر را به صورت عادلانه دید و در عین حال از افراط و تفریط نیز به دور بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بخشی دیگری از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با کارگزاران نظام در بحث عظمت ماه رمضان اشاره کرد و گفت: معظم‌له در این بخش از سخنان خود به تعبیری از میرزا جوادآقا تبریزی پیرامون روزه اشاره و تصریح کردند که روزه ماه رمضان تکلیف نیست بلکه تشریف است. یعنی خداوند متعال به وسیله روزه برای بندگانش شرافت و بزرگی قائل می‌شود.

آیت‌الله نمازی به بیانات مقام معظم رهبری در مورد وضعیت کشور نیز اشاره کرد و با مهم ارزیابی کردن این سخنان، گفت: معظم‌له تأکید داشتند که کشور در حال پیشرفت است و فرمودند که ملاحظه این پیشرفت و نقاط مثبت نباید سبب شود که از نقاط ضعف غفلت کنیم.

وی افزود: مقولاتی مثل رفاه‌زدگی، جاه طلبی و امثال اینها نیز توسط مقام معظم رهبری مذمت شدند و ایشان تأکید داشتند که این صفات بد باید اصلاح شوند.

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 8th آگوست 2011 | ۱۰۴۷بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.