رمضان در جهان؛ چین
۶۶ گروه مسلمان در چین ماه مبارک رمضان را تکریم می‌کنند

به نقل از خبرگزاری فارس: حافظ کل قرآن کریم از کشور چین می‌گوید: در کشورم ۶۶ گروه مسلمان وجود دارد که همه آنها در تکریم و گرامی‌داشت ماه مبارک رمضان می‌کوشند و در مساجد به عبادت خدا می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مردم چین قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بعد از تمیز کردن خانه‌ها و مساجدشان، به سخنان امام جماعتی که راجع به اعمال این ماه و وظایف روزه‌داران صحبت می‏کند، گوش فرا می‌دهند و عقاید و احکام و نماز تراویح از جمله برنامه‏هایی است که در ماه رمضان در مساجد کشور چین برپا می‌شود.
«رجب ماجین لونگ» حافظ کل قرآن کریم از کشور چین به خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس می‌گوید: جمعیت مسلمانان در شمال کشور چین بیشتر از جمعیت جنوب آن است و شناختشان نسبت به دین اسلام بیشتر است اما جنوب چین به دلیل وجود پایتخت، معرفتشان نسبت به دین کمتر است و مسلمانان کمتری در آنجا زندگی می‌کنند.
وی درباره اهمیت تفسیر نسبت به قرائت قرآن ابراز می‌کند: معمولاً افراد بعد از روخوانی و قرائت قرآن به تفاسیر «جلالین» و «قاضی» مراجعه می‌کنند و سپس برای یادگیری علوم دینی به آموزشگاه‌هایی به نام «معهد» می‌روند و یا بعضی از مساجد نیز خودشان این علوم را به وسیله اساتید قرآنی آموزش می‌دهند و سپس بعد از طی این دوره، وارد دانشگاه‌هایی می‌شوند که مختص علوم دینی و قرآنی است.
ماجین لونگ بیان می‌کند: در کشور چین ۶۶ گروه مسلمان وجود دارد که از اواخر ماه شعبان با روزه گرفتن به استقبال ماه رمضان می‌روند و بیشتر اوقاتشان را در مساجد می‌گذرانند. مسلمانان پیش از فرا رسیدن ماه خدا، بی‌صبرانه ماه مبارک رمضان را انتظار می‌کشند و بسیار این ماه را گرامی می‌دارند و در مساجد به عبادت خدا می‌پردازند.
به گزارش فارس، هشتاد سال پس از هجرت پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم، ساخت مسجد‌های پاگودا (سبک معماری مخصوص چین و ژاپن) در چین رواج یافت، آنچنان که امروز قریب به ۴۵‌ هزار مسجد این کشور میزبان میلیون‌ها مسلمان چینی و توریست‌های مسلمان و غیرمسلمانی است که به قصد دیدن این مساجد به این کشور سفر می‌کنند. تعداد مسلمانان این کشور را نیز ۵۰ میلیون نفر برآورد می‌کنند.

نوشته شده توسط در تاریخ دوشنبه, 8th آگوست 2011 | ۱۰۴۴بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.