انتقاد شدید احمدی‌نژاد از سرکوب وحشیانه معترضان توسط پلیس انگلستان

رئیس جمهور با انتقاد شدید از سرکوب معترضان توسط پلیس انگلستان تأکید کرد که به مسئولان انگلیسی ‌‌‌نصیحت می‌کنم رفتار وحشیانه خود را اصلاح کنند، چرا‌که این رفتار وحشیانه با مردم مطلقا قابل قبول نیست.

به گزارش فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور که در پایان جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، در پاسخ به سؤالی در خصوص موضع نظام جمهوری اسلامی در قبال سرکوب مردم معترض در انگلستان توسط دولت این کشور گفت: ریشه مشکلات امروز دنیا به نوع مدیریت بر جوامع برمی‌گردد. توده‌های مردم نوعا طرفدار عدالت، صلح، همبستگی و زندگی مسالمت‌‌آمیز هستند.
وی ریشه و عامل اصلی تبعیض‌ها، مشکلات و ظلم‌های موجود جهان را مدیریت‌های حاکم بر جوامع عنوان و تصریح کرد: طی سده اخیر بدترین نوع مدیریت تاریخ بر جوامع انسانی حاکم شد؛ از یک لحاظ حتی بدتر از دوره استعماری و برده‌داری بود.
رئیس جمهور با اشاره به کشته شدن بیش از ۱۰۰ میلیون انسان طی قرن گذشته گفت که این کشت و کشتار حاصل مدیریت حاکم بر جهان بود.
احمدی‌نژاد افزود: کینه ورزی، فاصله طبقاتی و فقر قریب به ۳ میلیارد انسان که یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر آن در فقر مطلق هستند، حاصل مدیریت حاکم بر جهان است که صد سال و قبل از آن ۳۰۰ سال سیستم سرمایه‌داری به وجود آمد و همه انسان‌ها را کارگر خود قرار داد که در آن حرف ملت‌ها شنیده نمی‌شود و امروز جلوه روشن آن را در انگلستان می‌بینیم.
وی همچنین با اشاره به مصاحبه خبرنگار یورو‌نیوز با وی گفت: این خبرنگار در خصوص اپوزیسیون در ایران از بنده پرسید که من جواب دادم آیا در خود این کشورهای غربی اپوزیسیون وجود دارد که آن خبرنگار گفت بله، در‌حالی‌که به اعتقاد بنده همه این سیاستمداران یکی هستند و اپوزیسیون همان مردم و توده‌های مردم هستند که امروز در خیابان‌های لندن کتک می‌خورند.
رئیس جمهور یادآور شد: این چه طرز رفتار با مردمی است که از فقر و تبعیض به ستوه آمده‌اند، در حالی که اینها مدعی هستند الگو و معیار زندگی حقوق بشر را به جهان ارائه می‌کند ولی ما زشت‌ترین رفتارها را در هجمه پلیس لندن به مردم این کشور می‌بینیم.
احمدی‌نژاد خطاب به مسئولین انگلیس توصیه کرد که توجه کنند دنیا عوض شده و دوره اینکه چند خانواده سرمایه‌دار با استعمار مردم برای خود ثروت‌اندوزی کنند، به پایان رسیده است.
وی با بیان اینکه مسئولین انگلیس باید حرف ملت‌شان را شنیده و آن را بپذیرند،‌ اظهار داشت: فقر و طاقت مردم انگلیس از این تبعیض‌ها و فقر به سر آمده است، از همین رو فریاد می‌زنند و می‌گویند امیدی به آینده در این کشور وجود ندارد؛ ما که رفتیم به فکر جوانان باشید.
رئیس جمهور با اشاره به وجود بحران اقتصادی در اروپا، آن‌را حاصل سیاست‌های مدیران اروپا و آمریکا دانست و گفت که چرا مردم باید تاوان این مدیریت را بپردازند.
“مسئولان انگلیس معترضان این کشور را قاچاقچیان مواد مخدر و اراذل و اوباش معرفی می‌کنند. سؤال این است که آیا این تعداد قاچاقچی مواد مخدر در انگلستان وجود دارد که اگر اینگونه باشد، باید دور انگلستان یک دیواری کشیده شود و همه آنها محاکمه شوند تا سایر ملت‌ها در امان باشند “.
احمدی‌نژاد با بیان اینکه دولتمردان انگلیس به جای دخالت در امور سایر کشورها، لشکرکشی به افغانستان، لیبی و منطقه ما به فکر حل مشکل مردم خودشان باشند، خاطرنشان کرد: این سیاستمداران که با استعمار مردمشان برای خود ثروت‌اندوزی کردند، حساب بانکی خود را به مردم اعلام و از آن سیاست‌ها به نفع مردم خود استفاده کنند.
وی در ادامه سخنان خود مجددا همه را خطاب قرار داد و تأکید کرد:‌ همه بدانند که انسان‌ها بیدار شدند. دوره‌ای که ۴ نفر در لندن با اعزام نیروی نظامی نصف مردم دنیا را به استعمار بکشند و دوره‌ای که با انتشار چند خبر دورغین ذهن مردم را منحرف کنند، گذشته است، بنابر‌این ‌نصیحت می‌کنم رفتار وحشیانه خود را اصلاح کنند، چرا‌که این رفتار وحشیانه با مردم مطلقا قابل قبول نیست.
رئیس جمهور با بیان اینکه سیاستمداران انگلیس به مردم آزادی و فرصت دخالت در امور اصلی جامعه‌شان را بدهند، گفت: بنده نگران انفجار اجتماعی در غرب هستم که کسی نتواند آن‌را کنترل کند.
احمدی‌نژاد با اشاره به تحمیل جنگ اول و دوم جهانی بر مردم اروپا که سود آن به جیب سرمایه‌داران آمریکایی سرازیر شد، خاطرنشان کرد: الان دوباره می‌خواهند ضرری که به دنبال سیاست‌های غلط اینها به وجود آمده را از جیب مردمشان بردارند که بنده به مدیران اروپایی نصیحت می‌کنم کنار مردم بنشینند و حرف آنها را شنیده و عادلانه و عاقلانه تصمیم بگیرند.
وی با انتقاد از سکوت سازمان ملل و شورای امنیت در قبال سرکوب مردم انگلستان گفت: اگر یک صدم این سرکوب‌ها در سایر کشورها اتفاق می‌افتاد، این سازمان‌های مدعی حقوق بشر خود را خفه می‌کردند اما باید پرسید چرا الان ساکت هستند؟ چه اتفاقی باید بیفتد که شما عکس‌العمل نشان دهید؟ آیا اصلا می‌توانیدحرکتی انجام دهید؟
رئیس جمهور اتفاقات انگلستان را آزمایشی برای کارآمدی سازمان ملل و شورای امنیت دانست و خطاب به آنها اظهار داشت: اگر نمی‌توانید در مقابل این اتفاقات کاری انجام دهید، یعنی نمی‌توانید دنیا را اداره کنید.
احمدی‌نژاد افزود: حرف‌های ما دلسوزانه است چرا‌که ‌می‌خواهیم همه انسان‌ها در آرامش زندگی کنند.
وی با اشاره به ماه مبارک رمضان ابراز امیدواری کرد که لطف خداوند شامل حال همه مردم دنیا شود.
رئیس جمهور بر ادامه این گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به قحطی به وجود آمده در سومالی شاهد هیچ‌گونه اجماع جهانی نیستیم؛ باید چه کرد؟ یادآور شد: این هم از نمادهای همان مدیریت حاکم بر جهان است.
احمدی‌نژاد ادامه داد:‌ اگر به دولت آمریکا و ناتو گفته شود ۱۰ هزار بمب را بر سر مردم لیبی بریزید، یک روزه این کار را انجام می‌دهند اما الان که گفته می‌شود به مردم سومالی کمک کنید، ۶ ماه طول می‌کشد که این اشکال از مدیریت و سیستم حاکم بوده و معلوم است نمی‌توانند این کار را بکنند چرا‌که فکر آن را نکردند.
وی در همین زمینه ادامه داد: لیبی را می‌بینیم که بمب‌باران می‌کنند. ما می‌گوییم با این هواپیماها به جای بمباران لیبی مواد غذایی به مردم سومالی برسانید و ما حاضریم در این کار مشارکت کنیم.
رئیس جمهور به اختصاص ۲۵ میلیارد تومان کالا برای ارسال به مردم قحطی زده لیبی اشاره و خاطرنشان کرد: از مردم‌مان نیز می‌خواهیم به مردم سومالی کمک کنند.
احمدی‌نژاد دلیل عدم کمک آمریکا و اروپا را به مردم قحطی زده سومالی را نبود سود مادی در این کار برای آنها دانست و گفت: نگاه آنها به این موضوعات انسانی نیست و انسان‌ها برایشان اولویت ندارد و اولویت آنها دید خودشان است. امیدوارم با همت همه ملت‌ها این مشکلات به صورت ریشه‌ای حل شود.
نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 10th آگوست 2011 | ۱۰۹۸بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.