آیت‌الله جنتی:
عطش قدرت دیوانه‌شان کرده و به هر قیمت دنبال جذب رأی بی‌بندوبارها هستند/آرزوی ریاست‌جمهوری را به گور می‌برید
خطیب نماز جمعه امروز تهران نسبت فعالیت برخی که به گفته وی از حال حاضر در فکرند به هر قیمتی برای انتخابات ریاست جمهوری رای جمع کنند، پول بی حساب و کتاب، روابط و جا انداختن های بی حساب و کتاب دارند، هشدار داد.

به گزارش مشرق ، آیت الله احمد جنتی در خطبه‌ی دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان به کشور گفت: آنها پس از تحمل شکنجه‌های جسمی و روحی و در مقابل استقامت چشمگیر که شگفتی ماموران بعثی را به همراه داشت به کشور بازگشتند، آنها زندان ها را به عبادتگاه تبدیل کرده بودند، آفرین به آنان و دیدید که مردم هم از استقبال شایانی کردند.

وی در ادامه با تشکر از عملیات اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مقابله با گروهک پژاک گفت: سپاه با عملیاتی که انجام داد، گروهک پژاک را ریشه کن کردند، با فعالیت‌های این گروهک در آن منطقه ناامنی ایجاد شده بود و مردم آرامش نداشتند و اینها آمدند و با دادن شهید توانستند، اینجا را پاک کنند و امنیت را به مردم شریف این منطقه برگردانند.

جنتی در ادامه به سالروز کودتای ۲۸ مرداد اشاره کرد و گفت: ۲۸ مرداد یک روز ننگین در تاریخ این مملکت است، بعد از این که آیت الله کاشانی این مرد مقاومت و الهی و محبوب قلوب مردم با آن سختی ها از تبعید گاه به کشور بازگشت، مردم به او اظهار علاقه کردند و حرکتی ضد رژیم راه انداخت و توانست مصدق را نخست وزیر کند.

وی ادامه داد: این مرد قدر آیت الله کاشانی را ندانست و مغرور قدرت خودش شد و فکر کرد که نیازی به آیت الله و عالم نیست و طرح جدایی دین از سیاست را پیاده کرد. مردم هم از او بریدند و کار به جایی رسید که مقدمات کودتا به وجود آمد و با کودتایی ننگین بار دیگر شاه برگشت و یک حکومت جبار و دیکتاتور برای سال های سال در این کشور حاکم شد. خیانتی به ملت شریف مملکت کردند، خدا انشالله آنها را لعنت کند و روح آیت الله کاشانی را غریق رحمت کند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به روز قدس گفت: روز قدس در تاریخ جزو روزهای عجیب و مهم ماست، خدا امام(ره) ما را با جدش محشور کند با این ابتکاراتی که داشت و روز آخر ماه رمضان را روز قدس نامید، این راهپیمایی الگوبخش و موجب استحکام نظام جمهوری اسلامی شد و دشمنان داخلی را طرد کرد و به آنها فهماند که مردم ما با نظام ، ولایت فقیه و اسلام هستند .

جنتی با تاکید بر این‌که هر کسی از ما نیست او را طرد می کنیم و به او اعتنا نمی کنیم، افزود: این نامگذاری به جز این که در در داخل قدرت نظام را تحکیم کرد. به خارج از کشور هم پیام داد که روز قدس است و روزی است که مردم علیه اسراییل باید ابراز تنفر کنند. این پیام را هم مردم سایر کشورها گرفتند . مردم دنیا کم کم روحیه ضد اسراییلی و ضد آمریکایی یافته‌اند و به جایی رسید که اسراییل الان بدترین و ننگین ترین روزهای تاریخ خود را می گذراند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در همین روز قدس بود که فتنه گران رسوا شدند و هویت آنها برملا شد که اینها بی خود ادعای مسلمانی می‌کردند، تو که روز ماه رمضان علنی روزه خود را می خوری، نماز نمی خوانی یا با کفش می خوانی، مسلمان نیستی تو پیش ازاین حتی برای تماشا هم به نماز نیامده بودی. این کار روز قدس بود در این روز بود که ۹ دی پایه گذاری شد.

جنتی گفت: روز قدس معجزه می کند، خدا به ما لطف کرد که با هزینه های کم بهره های زیاد و بالایی نصیب ما می شود. مردم با دهان روزه سه ساعت وقت خود را برای خدا می گذارند که از بسیاری از اعمال دیگر ثوابش بیشتر است. چون این حکومت اسلامی را تحکیم می کند و برقرار می کند و ولایت را برقرار می کند. فلسفه های سیاسی اسلام از فلسفه های عبادی خیلی مهم تر است. شارع می گوید روزه بگیر و نماز بخوان، می گوید همه اینها یک طرف و ولایت یک طرف است.

وی تصریح کرد: خیزنش های اسلامی را هم همین روزهای قدس در این سال ها هدایت کرد و الگو داد، اگر امروز می بینید که روز جمعه در مقابل دیکتاتورها ایستاده اند و تظاهرات می کنند و خیزش جهانی و فراگیر و رو به گسترش به وجود آمده است، از روز قدس سرچشمه گرفته است، اگر انقلاب و روز قدس نبود، آنها باید سال های سال از امثال فرعون ها لگد می خوردند، اما امروز می بینیم که فرعون در قفس افتاد این عبرت تاریخ است، فرعون عربستان و لیبی و یمن چه می خواهند بکنند؟

وی ادامه داد: دیگران هم به این سرنوشت ها کم و بیش دچار می شوند، نه تنها فراعنه کشورهای اسلامی، بلکه فرعون های دیگر در انگلیس و آمریکا نیز همین عاقبت را دارند . شورش ها در انگلستان با شیپور بیداری روز قدس و انقلاب است. این نعمت هایی است که خیلی ارزش دارد و باید قدر آن را دانست.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به حوادث انگلستان گفت: در انگلستان مساله تبعیض است، چرا یک سیاه پوست به جرم سیاه بودن کشته می شود؟ و چرا یک عده باید آنقدر داشته باشند که نتوانند بشمارند و یک عده گرسنه باشند و نتوانند شب راحت بخوابند؟ این عقده ها گشوده شده و می شود و زخم های کهنه باز می شود و قابل مهار نیست، آمریکا خیال نکند که با فرستادن لشکر می‌تواند به آنها کمک کند. این موجی که برخواسته است تا نابودی جباران تاریخ در غرب و آمریکا ادامه خواهد داشت.

جنتی همچنین با اشاره به تظاهرات‌های اعتراضی اخیر در اسراییل نیز گفت: دراسراییل پیشتر این حرف ها نبود، ظاهرا طوری راضی شده بودند که کسی دم نمی زد و کسی نمی شنید که کسی علیه رژیم شعار بدهد، اما حالا این کار شده است و این ادامه دارد و ما باید منتظر آن روز باشیم که این حرکت ها مقدمه آن روز است، حرکت‌ها ضد ظلم و زور و در راستای عدالت خواهی است و مردم با تمام وجود اعلام می کنند که امام عادل و عدالت می خواهیم و آن عدالت مطلقی که حرف ندارد و قابل شک و شبهه نیست عدالتی است که توسط امام عصر(عج) به وجود می آید، امیدواریم باشیم و آن روز را به چشم ببینیم.

وی در ادامه به اوضاع داخلی کشور اشاره کرد و گفت: بعضی مسایل زشت به وجود آمده است، من تعجب می کنم، مگر قدرت چقدر ارزش دارد که آدم همه چیز را برای آن فدا کند؟ عده ای الان در فکرند به هر قیمتی برای انتخابات ریاست جمهوری رای جمع کنند، پول بی حساب و کتاب، روابط و جا انداختن های بی حساب و کتاب دارند. بعد به دنبال جذب بی دین جذب بی حجاب، بی‌بند و بارها ، ملی هایی که اسلامی نیستند،می‌روند که به آنها رای بدهند. برای چه؟ این که در ریاست جمهوری رای بیاورند؟ شما این را به گور می‌برید من این را به شما می گویم. شما ممکن است چهار تا آدم هرزه و بی‌دین را جذب کنید، اما قشر عظیم و متدین که ۹ دی و ۲۲ بهمن را درست کردند را از دست می دهید. آنها این اشتباهات را می کنند، اما عطش قدرت آدم را دیوانه می کند.

جنتی در پایان با اشاره به وضعیت ناگوار مردم در سومالی در حالی‌که متاثر شده بود، گفت: منظره هایی آدم می بیند که نمی تواند تحمل کند، چشم هایی که می گویند من گرسنه‌ام و نمی توانم، بخوابم. آنجا هر هشت ثانیه یک کودک می میرد و انواع بیماری ها هم می آید. حکومت روزی هم برای کمک به سومالی ها اعلام کرده است، خداوند به هر کسی که در این راه قدمی بر می دارد و فعالیت می کند، خیر بدهد. خدایا جبارانی که این صحنه ها را می بینند و کمک نمی کنند را به خاک مذلت بنشان!

به گزارش ایسنا، جنتی در خطبه اول نماز جمعه امروز تهران نیز با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه دل های متقین به امام متقین نزدیک می شود، این ماه بهترین ایام زندگی انسان است، ماه نزول قرآن است و کرامت و شرافتش عمدتا به نزول قرآن در شب قدر است. این ماه ماهی است که دل ها پاک می شود و حاجت ها روا و دردها دوا می شود و نورانیت فراگیر می شود، توبه کاران توبه می کنند و عبادت کاران عبادت می‌کنند.

وی در ادامه خطاب به مستمعان گفت: من همان توصیه‌ی پیامبر(ص) را به شما دارم که فرمود افضل عبادات در این ماه ترک گناه است. برای رضای خدا بیاییم در مدت باقی مانده مراقبت کنیم و خدا را مراقب خود ببینیم. گناهان زیاد است و هر کاری که انسان می کند، ممکن است آلودگی گناه پیدا کند. غیبت یکی از گناهان کبیره است که کمتر از آن اجتناب می شود، اسراف یکی از گناهان کبیره است. اینها گناه است و تلاش کنیم در این ماه از این گناهان پرهیز کنیم.

امام جمعه موقت تهران درادامه گفت: توصیه می کنم دعاها را با کیفیت بخوانید، عمده آن چیزی که انسان را به خدا نزدیک می کند و استجابت را به بار می آورد، توجه به خدا و مضامین دعاست. دعاهایی که در این ماه و ماه های دیگر آمده است. اینها فصل هایی از معارف اسلامی است .

جنتی یادآور شد: دراین ماه قربانی کنید و به فقرا رسیدگی کنید تا خداوند حاجت‌ها را روا کند، اگر می خواهیم از ما بگذرد از دیگران بگذریم، اگر می خواهیم خداوند دل ما را شاد کند، ما هم دل دیگران را شاد کنیم، اگر در این ماه کسی گناهان خود را از بین ببرد و پاک شود آن طور که می توان در این دنیا خدا را دید و به لقای او رسید به لقای خدا می رسد.

وی در ادامه با استناد به یکی از دعاهای ماه رمضان، ادامه داد : این نشان می دهد که اسلام و مسلمان از خدا دنیای بدون فساد و بدون فقر و بیماری می خواهد و دنیایی می خواهد که حال همه خوب باشد.

به گزارش ایسنا،دبیر شورای نگهبان به کسانی که نمی توانند روزه بگیرند نیز توصیه کرد که از ادعیه وارده در ماه مبارک رمضان غفلت نکنند و گفت: این که نمی توانید روزه بگیرید به معنای آن نیست که شما دور ماه رمضان را خط بکشید و فکر کنید که دعاهای ماه رمضان برای روزه داران است.

خطیب نماز جمعه امرو تهران با تاکید بر رسیدگی به وضعیت فقرا در جامعه اسلامی، گفت: مبادا در جامعه اسلامی کسی باشد که سحری نداشته باشد یا گوشت نداشته باشد یا میوه‌ای نداشته باشد افطار کند، اگر این طور بود برای ما مواخذه دارد و خطرناک است.

نوشته شده توسط در تاریخ جمعه, 19th آگوست 2011 | ۱۰۹۳بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.