نحوه غیر فعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی

یک مقام مسئول در شرکت مخابرات ایران با تاکید براینکه تعداد پیامک‌های تبلیغاتی که برای کاربران تلفن همراه ارسال می شود آنقدر نیست که باعث شکایت مشترکان شود در مورد نحوه غیرفعال‌سازی پیامک‌های تبلیغاتی توضیحاتی داد.

هر مشترک کمتر از دو پیامک در هفته دریافت می کند

داوود زارعیان در گفتگو با مهر تاکید کرد که پیامکهای تبلیغاتی نمی تواند آنچنان که گفته می شود شکایات مشترکان را در پی داشته باشد و گفت: میانگین ارسال پیامک انبوه و تبلیغاتی برای هر مشترک کمتر از ۲ پیامک در هفته است و این آمار نشان می دهد که تعداد این پیامک‌ها آنقدر نیست که باعث شکایت تعداد زیادی از مشترکان شود.

پیامک‌های تبلیغاتی پس از ساعت ۱۲ شب ارسال نمی شود

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه پیامک‌های تبلیغاتی پس از ساعت ۱۲ شب ارسال نمی شود و امکان دریافت آن در ساعات نیمه شب بعید به نظر می رسد به مهر گفت: مگرآنکه موبایل مشترک مقصد خاموش بوده و یا خارج از محدوده سرویس دهی باشد که پیامک در سیستم ذخیره شده و بعد از این زمان به مشترک می رسد.

میزان مراجعه برای قطع سرویس پیامک انبوه اندک است

وی با بیان اینکه مشترکان می توانند با درخواست عدم دریافت پیامک تبلیغاتی نسبت به قطع این سرویس اقدام کنند تصریح کرد: باید توجه داشت در صورتیکه پیامک تبلیغاتی مشترکان غیرفعال و مسدود شود دیگر هیچگونه اخطار یا حتی پیام اطلاع رسانی و آموزشی نیز دریافت نخواهند کرد.

زارعیان با اشاره به اینکه مشترکان درخواست خود را به ۰۹۹۹۰ ارائه دهند و کسانی می توانند این درخواست را داشته باشند که سیم کارت به نامشان باشد اضافه کرد: میزان مراجعه برای قطع سرویس پیامک انبوه بسیاراندک است.

پیامکهایی که برای مشترکان ارسال می شود ضروری است

این مقام مسئول در شرکت مخابرات ایران در مورد نحوه اطلاع رسانی به مشترکان موبایل همراه  اول برای مسدود کردن این سرویس خاطرنشان کرد: هیچ اپراتوری خدمات دهی خود را محدود نمی کند و زمانی می توان این کار را انجام داد که این سرویس دهی برای مشترک هزینه ای داشته باشد اما با وجودی که پیامکهایی که ارسال می شود برای مشترک هزینه ای دربرندارد و حتی ضروری بوده و آسیب رسان نیست به نظر نمی رسد نگرانی در پی داشته باشد.

محتوای پیامکهای انبوه در چارچوب و ضوابط خاصی ارسال می شود

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران تاکید کرد که محتوای پیامکهای انبوه ارسالی در چارچوب و ضوابط خاصی است که طبق قرارداد با شرکتهای پیمانکار اعلام شده و در غیر اینصورت با آنها برخورد صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه برخی پیمانکاران فرعی ارسال پیامک نسبت به پیامکهای با محتوای غیرقانونی اقدام می کنند اضافه کرد: شرکت ارتباطات سیار در چارچوب برخی قوانین فعالیت پیمانکاران را تعیین می کند به این معنی که همانند قوانین حوزه مطبوعات برای پیامک های انبوه قوانینی جاری است.

قوانین جاری برای ارسال پیامکهای انبوه باید رعایت شود

زارعیان در مورد قوانین جاری بر پیامکهای تبلیغاتی و انبوه به مهر گفت: پیامکهای ارسالی نباید مغایر با قوانین کشور باشد، تشویش اذهان عمومی در پی نداشته باشد و روحیه مصرف گرایی را ترویج ندهد و نگرانی و استرس برای مشترکان به همراه نداشته و با مسائل شرعی در تناقض نباشد.

زارعیان در مورد ورود مخابرات به عرصه پیامکهای انبوه نیز گفت: تنها در مواردی خاص و برای برخی دستگاههای دولتی مخابرات نسبت به فروش شماره پیامک و سیستم های پیامک انبوه اقدام می کند و در غیر اینصورت این شرکتهای فعال در این بخش هستند که فعالیت می کنند.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 20th آگوست 2011 | ۱۱۱۲بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.