یک بسیجی دیگر مجروح شد

اولین حادثه دهم اردیبهشت ماه بود که حجت الاسلام سید محمود مصطفوی منتظری امام جماعت مسجد انصار الحسین (ع) تهران در اثر ضربه‌ یکی از اراذل چشم چپش را از دست داد به طوری که پزشکان بیمارستان لبافی نژاد مجبور به تخلیه چشم او شدند.
تهران امروز: روز گذشته برای چهارمین بار در سال جاری خبر مجروح شدن یکی دیگر از امران به معروف و ناهیان از منکر منتشر شد. در این حادثه یک بسیجی هنگام اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در قزوین مجروح شد. حسین تسلیم خانی از بسیجیان فعال و رزمندگان دوران دفاع مقدس در حین اجرای این فریضه الهی مجروح شد.

روز یک‌شنبه این بسیجی با مشاهده صحنه تعرض عده‌ای جوان شرور به یک دختر جوان وارد عمل می‌شود که در این حین عده‌ای جوان شرور از ناحیه سر و صورت بسیجی فداکار را زخمی می‌کنند. پس از این حادثه هم مردم وی را به بیمارستان منتقل می‌کنند. این ماجرا در حالی اتفاق افتاده است که از اردیبهشت ماه امسال سه مورد مشابه دیگر نیز در تهران رخ داده و هر بار با واکنش افکار عمومی روبه‌رو شده است.

طلبه‌ها هدف اراذل و اوباش

اولین حادثه دهم اردیبهشت ماه بود که حجت الاسلام سید محمود مصطفوی منتظری امام جماعت مسجد انصار الحسین (ع) تهران در اثر ضربه‌ یکی از اراذل چشم چپش را از دست داد به طوری که پزشکان بیمارستان لبافی نژاد مجبور به تخلیه چشم او شدند.

در حادثه بعدی نیز حجت الاسلام فرزاد فروزش امام جماعت دانشگاه علوم پزشکی تهران ساعت ۱۰ شب در خیابان شریعتی، پایین‌تر از خیابان ملک به همراه دو نفر همراه داخل خودرو خود در حال عبور بودند که ناگهان صدای فریادهای دختر جوانی را می‌شنود. این سه نفر بلافاصله پس از شنیدن این فریادها به سمت صدا حرکت می‌کنند و می‌بینند که دو نفر قصد دارند به زور، دختر جوانی را سوار بر موتور کرده و با خود ببرند. فروزش با مشاهده این صحنه برای نجات دادن دختر از دست اراذل و اوباش مهاجم به‌سمت آنها می‌رودکه با وی درگیر می شوند. هنگام درگیری، یکی از آنها که شیشه نوشابه‌ای در دست داشته، این شیشه را با زدن به بدنه موتور می‌شکند و با آن چند ضربه به چشم راست حجت الاسلام فروزش وارد می‌کند. آخرین حادثه هم حمله به یک طلبه جوان بود که در اعتراض به مزاحمت‌های تعدادی از اراذل و اوباش برای چندین زن مجبور به مداخله شده بود. این حادثه در منطقه تهرانپارس رخ داد و آمر به معروف ۲۰ ساله از ناحیه شاهرگ چاقو خورد. نکته مهم در ماجرای مضروب شدن علی خلیلی آمر به معروف جوان، خودداری بیش از ۱۰ بیمارستان تهران از پذیرش او بود که در نهایت این روحانی جوان در بیمارستان عرفان پذیرش شد.

مراجع عظام تقلید: مسئولان قاطعانه برخورد کنند‌

در پی این حوادث و برانگیخته شدن احساسات مردمی، مسئولان و چند تن از مراجع عظام تقلید هم ضمن اظهار نگرانی، خواستار برخورد سریع و قاطعانه با عوامل این حوادث شدند.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی با اشاره به این حوادث بر ضرورت رسیدگی و برخورد قاطع و قوی دستگاه قضایی با ضارب طلبه جوان(فرزاد فروزش) تاکید کرد و گفت: این طلبه مظلوم، مجاهد و آمر به معروف و ناهی از منکر وقتی می‌بیند دو نفر از اراذل و اوباش می‌خواهند دو دختر جوان را مورد آزار و اذیت قرار دهند به آنها معترض می‌شود و به حمایت از دو دختر جوان بر می‌خیزد. این اراذل و اوباش مصداق مفسد فی‌الارض هستند. مثل اینکه برخی از آقایان اشتباه کرده‌اند و مفسد فی‌الارض و محارب را یکی دانسته‌اند در حالی که اینها دو مقوله جدا از هم است. مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت برخورد قوی و قاطع دستگاه قضایی در این زمینه اظهار کرد: قوه قضائیه باید با اینها قوی برخورد کند و الا هیچ‌کس فردا امر به معروف و نهی از منکر نخواهد کرد. وی ابراز امیدواری کرد که اینگونه تذکرات سبب شود که قوی‌تر با اینگونه منکرات برخورد کنند تا مردم و جامعه در امن و اراذل و اوباش در ناامنی باشند.‌

دفتر آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی هم بعد از این حادثه‌ها با اعلام ابراز تاسف شدید از مجروح شدن این روحانی، برخورد قوه قضائیه با عاملان این هتاکی را خواستار شده بود؛ «حادثه ناگوار و تکان‌دهنده هجوم حامیان فرهنگ بی‌بند و باری و بی‌عفتی غربی به موضع اسلامی یکی از روحانیون متعهد در راه اجرای فریضه‌ مهم دینی نهی از منکر و امر به معروف و دفاع از حریم حجاب و احکام دین که منجر به مجروح شدن شدید چشم ایشان شده موجب تاثر و تاسف شدید آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی شد.در شرایط فعلی که برخی التزامات اسلامی و انقلابی این ملت که با نثار خون پاک هزاران شهید و ایثارگر برپا شده مورد هدف قرار گرفته است و از جمله مسئله حجاب را با ترفندهای مختلف تضعیف می‌کنند و به شعارهای قرآنی و انقلابی بی‌اعتنایی می‌کنند و صریحا عدم تعهد خود را به حفظ این سنت‌های اسلامی ابراز می‌دارند، انتظار این است که قوه قضائیه وارد عمل شده و عاملان این هتاکی و موارد دیگر هتک حرمت دینی و سنت‌شکنی‌ها را تحت تعقیب قرار دهد و سریعا به جزای اعمال خویش برساند. همچنین نیروی انتظامی که مکرر اعلام برخورد با منکرات و عوامل سنت شکن و بدحجابی کرده در کمال قوت، طرح امنیت اخلاقی را پیگیری و اجرا کند و به کم‌توجهی بعضی مقامات به حفظ این اصول اعتنا نکند و به مسئله حجاب و عفاف و حفظ عفت عمومی جامعه و نوامیس مردم توجه بیش از پیش داشته باشد.» حالا باید منتظر ماند و دید که مسئولان انتظامی و قضایی تا کی در برابر این ناامنی‌ها و حوادث صبر خواهند کرد و واکنش آنها چه خواهد بود.

منبع: صراط
نوشته شده توسط در تاریخ سه‌شنبه, 23rd آگوست 2011 | ۱۱۱۹بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.