در نشست ماهانه فرهنگ «انتظار و مهدویت» مطرح شد
طالب‌زاده: ضعف بزرگ سینمای ما عدم ساخت اثری با موضوع مهدویت است

پژوهشگر، کارگردان و مستندساز سینمای ایران گفت: ضعف بزرگ سینمای ما متاسفانه عدم ساخت اثری با موضوع مهدویت و آخرالزمان است.

 نادر طالب‌زاده عصر امروز در یازدهمین نشست ماهانه فرهنگ انتظار و مهدویت که توسط کانون انتظار شرکت عملیات غیر صنعتی و خدمات صنایع پتروشیمی و با موضوع آخرالزمان و سینمای هالیوود در تالار میلاد نور ماهشهر برگزار شد، اظهار داشت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران موج سیاسی و تحول الهی بزرگی سراسر جهان را فرا گرفت.
وی افزود: طی ۳۰ سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد تغییرات و تحولات عمده‌ای که جنبش اسلامی ایران بر دیگر کشورها گذاشته است کاملاً مشهود و قابل لمس است.
این کارگردان و مستندساز سینمای ایران ادامه داد: به طور مثال در کشور آمریکا که یکی از دشمنان اصلی انقلاب به شمار می‌رود در سه دهه اخیر تعداد مساجد و نمازخانه‌ها به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.
طالب‌زاده تصریح کرد: این موضوع اتفاق بزرگی است که در این ۳۰ سال به وقوع پیوسته و تصور کنید در ۳۰ سال آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.
وی در ادامه با بیان این که دشمنی فکری و فرهنگی یکی از موضوعاتی است که با آن درگیر هستیم، گفت: ترساندن مردم اروپا و آمریکا از اسلام و گسترش اسلام‌هراسی یکی از موضوعاتی است که غرب روی آن فعالیت‌های بسیاری کرده است.
این منتقد سینمای هالیوود اضافه کرد: القاعده، وهابیت و سلفی‌گری نیز دستاویزهای ایده‌آلی برای غرب و آمریکا به منظور گسترش اسلام‌هراسی بوده‌اند.
طالب‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر نقش مهم و تأثیرگزار مقام معظم رهبری در مبارزه با تهاجم دشمنان، بیان داشت: باید با کار رسانه‌ای و هنری قوی به فرمانده کشتی انقلاب در این مبارزه کمک کنیم.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان برای خدشه‌دار کردن وجهه اسلام به شدت در حال فعالیت هستند چرا که جذابیت دین مبین اسلام بین مردم یک تهدید بزرگ برای آنها به شمار می‌رود.
این پژوهشگر و فعال عرصه سینما با اشاره به نقش مسلمانان در پیشرفت‌های علمی دنیای غرب، یادآور شد: دانشمندان مسلمان تمام رشته‌های علمی را ابداع کردند و کتاب‌های متعددی را به رشته تحریر درآوردند و به دست خود نیز این کتب را ترجمه و در اختیار اروپائیان گذاشتند.
طالب‌زاده اضافه کرد: در واقع علم هدیه‌ای بود که توسط مسلمانان به اروپا داده شد اما در تاریخ این انتقال علم سانسور شده است.
این مستندساز سینمای ایران همچنین با اشاره به فرهنگ مهدویت و انتظار اظهار داشت: تاکنون کار سینمایی در کشور در ارتباط با مهدویت و آخرالزمان ساخته نشده و این یک ضعف بزرگ به شمار می‌رود.
طالب‌زاده در پایان یادآور شد: در حاشیه مهدویت و ظهور می‌توان کارهای بسیار زیادی انجام داد چرا که در این فرهنگ غنی محورها و حاشیه‌های بسیار فراوانی وجود دارد که می‌توان به خوبی روی آنها کار کرد.
یازدهمین نشست ماهانه فرهنگ انتظار و مهدویت با موضوع آخرالزمان و سینمای هالیوود با حضور پژوهشگر، کارگردان و مستندساز سینمای ایران شب گذشته نیز در آمفی‌تئاتر مجموعه اندیشه شهرک بعثت برگزار شده بود.

نوشته شده توسط در تاریخ چهارشنبه, 26th می 2010 | ۸۹۷بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.