برای نخستین بار در رزمایش هوایی فدائیان حریم ولایت ۳؛
جنگنده‌ صاعقه ساخت ایران عملیاتی شد

به نقل از خبرگزاری فارس: سخنگوی رزمایش فداییان حریم ولایت ۳ گفت: با پرواز دسته‌ای جنگنده‌های صاعقه ساخت کشورمان با شرکت در این رزمایش عملیاتی شد.

خبرگزاری فارس: جنگنده‌ صاعقه ساخت ایران عملیاتی شد

امیر سرتیپ دوم خلبان حسین چیت فروش دقایقی پیش در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: دومین مرحله از رزمایش بزرگ هوایی فدائیان حریم ولایت ۳ با پرواز جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی از پایگاه دوم شکاری تبریز آغاز شد.
وی اظهار داشت: در این مرحله طبق برنامه‌ریزی قبلی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در قالب دسته‌های مختلف پروازی اقدام به پرواز تمرینی خود برای ورود به مرحله سوم و اصلی رزمایش می‌کنند.
وی افزود: جنگنده‌های صاعقه ، F4 و F5 در این مرحله از مناطق مختلف کشور برای آشنایی با منطقه جغرافیایی منطقه عمومی رزمایش پرواز دارند.
امیر چیت‌فروش افزود: از جمله شاخصه‌های اصلی این رزمایش تجمع جنگنده‌های مختلف مدل‌های غربی و شرقی هواپیماهاست و خلبانان پایگاه‌های مختلف کشور ضمن آشنایی با یکدیگر از تجربیات مفید خود در زمینه ناوبری این هواپیماها استفاده می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه مدل‌های نشست و برخواست این هواپیماها با یکدیگر متفاوت است، گفت: پراندن و نشاندن هواپیماها نیازمند تجربیات خاصی است که با تبادل نظر خلبانان و بهره‌گیری از توانمندی‌های هم در این رزمایش برای آنان مقدور می‌شود.
امیر چیت‌فروش اضافه کرد: هواپیماهای تاکتیکی و ترابری C130 نیز در این رزمایش حضور دارند و با برنامه‌ریزی تجهیزات اقدام به پشتیبانی از نیروها می‌کنند.
سخنگوی رزمایش فدائیان حریم ولایت ۳ همچنین روحیه خلبانان را بالا توصیف کرد و گفت: در این رزمایش خلبانان آماده شهادت با بهره‌گیری از تمام اندوخته‌های علمی و نظامی به پرواز در می‌آیند و برای مواجهه با هرگونه تهدید و خطر احتمالی آمادگی لازم را دارند.  
وی همچنین خاطرنشان کرد: نیروی هوایی به عنوان یک نیروی واکنش سریع وظیفه دارد که از نیروهای سطحی پشتیبانی کند و بر همین اساس در رزمایش‌های مختلفی که در طول سال از سوی نیروهای دیگر انجام می‌شود به عنوان یک نیروی پشتیبان حضور فعال دارد و ماموریت‌های خاص خود را انجام می‌دهد. نیروی هوایی ارتش همچنین یک رزمایش اختصاصی نیز برای خود دارد که صرفا آفندی است و بر همین اساس سومین رزمایش بزرگ فداییان حریم ولایت برگزار می‌شود.
چیت فروش با بیان این‌که «مرحله دوم رزمایش از امروز به مدت سه روز با انجام تمرین‌ها، پروازهای تاکتیکی و رهاسازی مهمات مشقی انجام خواهد شد، اظهار داشت: سومین مرحله از این رزمایش که اصلی‌ترین مرحله آن محسوب می‌شود از روز ۲۲ شهریور آغاز خواهد شد. این مرحله از رزمایش با انجام پروازهای تاکتیکی و رهاسازی مهمات واقعی و جنگی اعم از موشک‌ها هوا به هوا، هوا به زمین اجرا می‌شود و طی این مرحله جنگنده‌های مختلف نیروی هوایی ارتش به سمت اهداف ثابت و متحرک شلیک خواهند کرد.
وی با اشاره به اهمیت نقش نیروی هوایی در دفاع از کشور گفت: نیروی هوایی یک نیروی فوق واکنش سریع است که باید در برابر تهدیدات احتمالی به سرعت وارد عمل شود به طوری که در سال ۸۲ تهدیداتی در دریای خزر اتفاق افتاد که بلافاصله پست فرماندهی نیروی هوایی تدارک دیده شد و بدین ترتیب سفرای کشورهای غربی تسلیم این آمادگی شدند.
سخنگوی رزمایش فداییان حریم ولایت با بیان این‌که «برای دفاع در برابر هر تهدید علیه این کشور و نظام، یک اقتدار هوایی نیاز است، افزود: ما کشوری هستیم که مدام در معرض تهدیدات مختلف قرار داریم و بر این اساس باید توانمندی خود را روز به روز بالاتر ببریم و نیازهای خود را در داخل کشور برطرف کنیم و بر همین اساس در این رزمایش انواع و اقسام موشک‌ها و مهمات تولید یا بهینه‌سازی شده در داخل کشور آزمایش خواهند شد.

نوشته شده توسط در تاریخ شنبه, 10th سپتامبر 2011 | ۹۶۵بازدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.